Luisterdag Breda 26 Mei 2019!!!

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Dan

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019!!!

Berichtdoor Dan » zo 26 mei 2019, 21:48

Heren en dames, het was mij weer een waar genoegen. Ook heeft Peggy het erg naar haar zin gehad. Ik heb weer mooie dingen gehoord en leuke gesprekken gehad. Was erg leerzaam voor mij. Het MFB gebeuren blijf ik erg interessant vinden voor het laag en vandaag toch twee mooie Seas wooferds kunnen scoren. Ben benieuwd hoe de Hypex/MFB gaat klinken in, ik hoop, Alphen ad Rijn. Dan hopelijk zonder parkeerperikelen. Ik help wel weer inladen Gerhard :lol:

dre

Berichtdoor dre » zo 26 mei 2019, 21:49

Bedankt voor de plaatjes! :goedzo:
потому что он может!

Bert61

Berichtdoor Bert61 » zo 26 mei 2019, 21:50

Wowly schreef:Aaaaa wat een fijne dag weer. Het is altijd een beetje druk voor mij (of ik maak me te druk) maar alle vriendschappen maken het weer helemaal goed!!

Ik ga nu ff uitpuffen en alles verwerken, morgen kom ik op de dag terug

BtW Bert: je weet ondertussen wel dat je hele mooie buizenbakken staan te pronken in DeRuimte. Ik moest ze vertellen dat ze donderdag en vrijdag gesloten zijn, dus snel contact opnemen wanneer je ze kan ophalen. Had ze graag even meegenomen naar mij huis, maar woon een totaal andere kant op dus dat schiet dan niet op :)

Wat een bizar knappe dingen zijn er gemaakt door iedereen trouwens......

Oops
Dat was niet de bedoeling :think:
Klein misverstand met Hans , morgen ochtend maar weer naar Breda rijden
Ik hoop dat jullie er ook muziek mee hebben afgespeeld :) met de DAC van Knuisje
Breda is gelukkig dichterbij dan Hengelo
shit draadje vergeten :oops:

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » zo 26 mei 2019, 21:56

Speciale vermelding weer voor de magnetostaten.
Respect!!

hannesie

Berichtdoor hannesie » zo 26 mei 2019, 22:00

Sorry Bert, maar de buizen bakken had ik willen meenemen, maar in de haast en opruimen, kwam ik op de terugweg er ineens acchter dat ik was vergeten de monoblokken in de auto te zetten.
Mijn schuld, ik nog wel opgebeld om ten vragen of iemand ze een beetje mijn kant op te laten meenemen, maar ik as op dat moment een beetje in paniek, vergeten en ik moest nog naar een afspraak en die zaten te wachten op mijn komst en dan was ook nog eens de A16 afgesloten, anders was ik gewoon terug gereden.
Ik zou ze ophalen in Breda, en dan bij jou thuis afleveren.
Nu ging het niet helemaal goed omdat ik ook je adres niet terug kon vinden. :hide: :hide: :hide: :hide:
Hans

hannesie

Berichtdoor hannesie » zo 26 mei 2019, 22:18

Adres is nu dus wel gevonden, en inmiddels de maaltijd in een restaurant ook achter de kiezen, was ook gezellig, dus nu 2 bijzondere dingen gedaan op 1 dag, en ik ben versleten, last van te veel van het goede op 1 dag. :mrgreen:
Hans

satefan

Berichtdoor satefan » zo 26 mei 2019, 22:41

Shadow schreef:
tonvandeacker schreef:
2e set....en toen was de kamer leeg.. :rofl: :rofl: :rofl:

Die tweeters moeten écht zachter Ton :lol:

Ik ga met Ton hier een keer meten....eens kijken of we dat voor elkaar gaan krijgen.

Groet!

Satefan
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.

BUIZERD

Berichtdoor BUIZERD » zo 26 mei 2019, 22:58

Ik wil een ieder vanaf hier hartelijk bedanken voor de plezierige dag die ik heb gehad.

En wil ook Jan in het bijzonder danken voor zijn inzet om zo'n dag op poten te zetten.

Heb kennis kunnen maken met in mijn beleving bijzondere mensen met een zeer gedreven passie voor audio.

Kan niet anders zeggen dan zeer geslaagd.

Groetsels
Hans/Buizerd

floeper

Berichtdoor floeper » zo 26 mei 2019, 23:06

Jan, bedankt voor de organisatie!
Helaas werkte de grote ruimte niet in het voordeel van mijn OB met ook nog een design foutje waardoor er wat begon te resoneren. Volgende keer kom ik graag nog een keer en hopelijk kan ik dan wat meer rekening houden met de ruimtes :)

Verder wil ik alle aanwezigen bedanken voor de gezelligheid en interessante gesprekken.

hannesie

Berichtdoor hannesie » zo 26 mei 2019, 23:54

tonvandeacker schreef:
Terug naar de wedstrijd van de DAC's.

Ze hebben daarvoor de versterker van Schadow gebruikt en de Scamo15 en DXT-Nexus
En toen viel ik van mijn stoel.....wat een geluid...dynamiek...soundstage.... :goeie: :goeie: :goeie:
Dus er is zeker winst te behalen in DAC en versterker.

Heel erg onder de indruk.
en een paar kabels :rofl: :rofl:

Misschien goed om dan even de opzet weer te geven, de verschillende dac 's werden door de streamers bediend met een simpele eenvoudige opzet met Ubuntu 18.04 LTS, ( 2 x dan de FrienlyElec Neo2/Fire3 en en de Pine 64 Computertjes), en dan heeft de voorversterker (RelaiXed) dan op een gelijk niveau de signalen binnenkrijgt.
Dat resulteerde dan weer in een schakelen tussen de ingangen die een goed vergelijk met een stuk muziek mogelijk maakte, en die een synchroon lopende muzieksignaal van de bron van ROON kreeg.
Dus gelijk stuk muziek en schakelen tussen de ingangen zorgde voor een goed te vergelijken opzet.

Was leuk om dan deze opzet te gebruiken om een goed vergelijk mogelijk te maken, en het leek zeker geslaagd. :lol:
Hans

knuisje

Berichtdoor knuisje » ma 27 mei 2019, 3:41

Je had dat echt prima voor elkaar. Mooi om te zien hoe de ene ma de andere streamer door je werd aangesloten op de centrale server. De draden wirwar werd steeds groter maar het bleef perfect werken. :goedzo:

Jan weer bedankt voor de organisatie en op naar 2020 :rock:
( ͝° ͜ʖ͡°)

asterduc

Berichtdoor asterduc » ma 27 mei 2019, 7:52

floeper schreef:Jan, bedankt voor de organisatie!
Helaas werkte de grote ruimte niet in het voordeel van mijn OB met ook nog een design foutje waardoor er wat begon te resoneren. Volgende keer kom ik graag nog een keer en hopelijk kan ik dan wat meer rekening houden met de ruimtes :)

na het rechtzetting van die fout was je systeem best goed hoor.
Naar mijn bescheiden mening Iets te weinig diepgang, maar verder was het wel heel mooi in balans en vooral stemmen klonken fenomenaal groots.

De grote ruimte is niet de meest dankbare, mijn ervaring is dat het laag extra versterkt wordt en door het gedempt plafond gaat er wat definitie verloren in het mid/hoog.
Jouw systeem heeft daar net voordeel uit gehaald denk ik, net zoals de set van Reinout trouwens die ondanks de kleine OB woofer ontzettend diepe tonen in de zaal neerzette. Zijn Karlsson compressie driver had met de ruimte helemaal geen probleem en was eveneens een plezier om naar te luisteren.

satefan

Berichtdoor satefan » ma 27 mei 2019, 8:08

Jan, bedankt voor de opzet en organisatie. De ruimte waar mijn actieve 2-weg monitor speelde was in het geheel niet slecht. Het laag werd wat extra aangezet, maar dat is altijd beter dan dat de woofers maximaal staan te wapperen en er veel van het laag verloren gaat.

Het was een leuke dag en ik vind het altijd super om te zien hoe iedereen met de hobby bezig is. Geeft ook weer motivatie en inzichten op verder te gaan.

Groet!

Satefan
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.

Shadow

Berichtdoor Shadow » ma 27 mei 2019, 8:27

Ruimte 1 is erg fijn qua geluid en er kunnen wat meer mensen binnen als 2 & 3. Maar die kleine hokjes hebben ook hun charme vind ik toch :lol:

hsmeets

Berichtdoor hsmeets » ma 27 mei 2019, 8:46

Ook van mij een woord van dank aan de organisatie maar ook aan de leden/bezoekers: het was een leuke/aangename/ontspannen dag.

AatV

Berichtdoor AatV » ma 27 mei 2019, 9:44

Ondanks de mooie prestaties van de grotere systemen was het voor mij de dag van de "kleintjes".
Als eerste de "the little ones" (of zoiets.. :mrgreen: ) met de bekende diepgang van deze MFB mini's.
Dan de ronde printerspeaker van Satefan met een fraai ruimtelijk geluid en naar wat ik begrepen is de ontwikkeling van dit model nog niet afgelopen.
En tenslotte het syteempje met de zelfbouw tweeter van Wrinex (de folie hiervoor de nacht daarvoor nog even uit de etsbak gehaald =D> ) dat -hoewel nog niet perfect- toch tot een opmerkelijke definitie in staat is.

Buiten dat, bedankt Jan voor de organisatie en verder een ieder voor de gemoedelijke sfeer.

groet,
Aat
That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.

Bert61

Berichtdoor Bert61 » ma 27 mei 2019, 10:10

De buizen bakken staan al weer in Oudenbosch onder aan de trap.
Mannen allemaal nog bedankt ook voor het mee sjouwen van de spullen
De bezorging van Kast lafayette Bocama Condensatoren :dank: :dank: :dank:
Hoop dat de Freesmotor voor Barry in Hengelo is
:dank:

toetertje

Berichtdoor toetertje » ma 27 mei 2019, 10:52

Dat zijn wel mooie monoblokjes bert. Ik was niet in breda, dus heb ze niet gehoord, is daar een topic van?

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » ma 27 mei 2019, 11:55

Bert61 schreef:Hoop dat de Freesmotor voor Barry in Hengelo is
:dank:

Heb de motor net van Thomas gekregen, groter dan ik gedacht had :oops: Thomas alsnog bedankt voor de moeite van het meenemen :goedzo: Even snel in de doos gekeken Bert, ziet er allemaal keurig uit, ook bedankt.

hannesie

Berichtdoor hannesie » ma 27 mei 2019, 12:49

knuisje schreef:Je had dat echt prima voor elkaar. Mooi om te zien hoe de ene ma de andere streamer door je werd aangesloten op de centrale server. De draden wirwar werd steeds groter maar het bleef perfect werken. :goedzo:

Jan weer bedankt voor de organisatie en op naar 2020 :rock:

Dan toch ook wel een compliment naar Peter, die had tussen het geweld van de 2 commerciële Dac's , waarvan de 1 als kant en klaar en de ander als bouwpakket, toch met gemak de battle zoals het werd genoemd, zich staande kon houden.
Waar de Soekris ( bouwpakket) het met een FPGA en smd weerstanden werkt kan de Chord ChordetteQute, ook FPGA ,dan wel native DS kan spelen, volledig geprogrammeerd, heeft Peter met zijn Dac dan wel het DSD als een niet af te spelen formaat, toch wel een kanjer van een DAC ontwikkelt.

https://www.alpha-audio.nl/review/revie ... e-qute-hd/
Hans

Bert61

Berichtdoor Bert61 » ma 27 mei 2019, 13:13

toetertje schreef:Dat zijn wel mooie monoblokjes bert. Ik was niet in breda, dus heb ze niet gehoord, is daar een topic van?

Deze Maar het is wat rommelig en warrig net als ik :D
viewtopic.php?f=7&t=25026&hilit=Pm+Bill

motoindo

Berichtdoor motoindo » ma 27 mei 2019, 13:40

Het aantal hoe dan vragen over de motional feedback techniek van onze Little/One en Grown/Up's was dit jaar beduidend minder als vorige jaren waaruit op te maken valt dat mfb aan bekendheid wint en bezig is aan een comeback, iets waar ik als servonerd 8) erg blij van word, vooral omdat ik daardoor wat meer tijd had om rond te lopen en te gaan luisteren bij creaties van anderen.

Qua ruimtelijkheid waren de impuls gecompenseerde 3D print baffle pijpjes van SateFan een openbaring, deden mij een beetje denken aan die omnidirectionele dingen waarvan de naam mij zo 123 niet te binnen wil schieten maar dan met een duidelijk dikker laag door de twee 6.5 woofertjes die volgens mij nog wel aan duidelijkheid kunnen winnen door er - hint hint - een tegenkoppellusje omheen te bouwen 8).

De kwaliteit van de kleine combinaties in zowel ruimte 2 als 3 - die met de budget SBacoustics chassis en die Tangband waarvan de magneet maar net door de baffle pastte - lag erg hoog, bijzonder knap om zoiets passief en zonder verdere trukendoos zó te laten klinken, echt petje af :goeie:

De SDX12 mfb sub demo van HenkJan heb ik gemist, erg jammer, vooral ook omdat ik hoorde dat die niet helemaal vlekkeloos verliep 8-[ de toegepaste StarBass/EVE combinatie vereist een goede afstemming van de feedback loop zoals ook hier te lezen valt en zoiets neemt gewoon tijd. Nog even doorzetten dus.

De tijdens de STS demo gebruikte open baffles van Asterduc kennen binnen dat segment weinig competitie denk ik, vooral ook omdat ruimte 1 nogal wat druk vereist en de 4 stuks SB34NRX75 binnen de nier daar geen enkele moeite mee leken te hebben.

De verrassing van de dag waren voor mij de op het laatste moment nog even geëtste kleintjes van Wrinex, de reflex afstemming van het laag en de integratie met het zelfbouw (!) bandje gecombineerd met het uitermate origineel vormgegeven kastje - inclusief mini baffle voor het bandje, echt zeer bijzonder. Piano zwart glossy gespoten kunnen ze zo tussen de sjiek de friemel cognac met sigaren spullen. Wat een lookers :goeie: Ben erg benieuwd wat er uit onze samenwerking te voorschijn gaat komen Joppe !

Kortom, Chris en ik hebben genoten ! Jan en alle andere bedankt voor de voorbereiding en organisatie, het was als vanouds weer een top dag 8)
Laatst gewijzigd door motoindo op ma 27 mei 2019, 14:45, 4 keer totaal gewijzigd.
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye

AatV

Berichtdoor AatV » ma 27 mei 2019, 13:47

motoindo schreef: Ben erg benieuwd wat er uit onze samenwerking te voorschijn gaat komen Joppe !

Ik ook! :mrgreen:

groet,
Aat
That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.

WrineX

Berichtdoor WrineX » ma 27 mei 2019, 13:59

motoindo schreef:De verrassing van de dag waren voor mij de op het laatste moment nog even geëtste kleintjes van Wrinex, de reflex afstemming van het laag en de integratie met het zelfbouw (!) bandje gecombineerd met het uitermate origineel vormgegeven kastje - inclusief mini baffle voor het bandje, echt zeer bijzonder. Piano zwart glossy gespoten kunnen ze zo tussen de sjiek de friemel cognac met sigaren spullen. Wat een lookers :goeie: Ben erg benieuwd wat er uit onze samenwerking te voorschijn gaat komen Joppe !

Kortom, we hebben genoten ! Jan en alle andere bedankt voor de voorbereiding en organisatie, het was als vanouds weer een top dag 8)

Dank je Moto :) ik zelf heb er een beetje spijt van dat ik weinig heb beluisterd :( maar ik weet zeker dat ik de grownups nog eens uitgebreid te horen krijg in adam :)

gelukkig heb je het debacle in de grote luisterruimte niet meer gehoord haha. ik weet niet wat daar gebeurde maar daar klonken ze ineens volledig uit balans... ik was op zijn zachts gezegd niet blij :) De grote planars deden het prima op de Ice Power, maar de mini monitors klonken verschrikkelijk.

misschien had ik niet snel nog een aanpassing in het hoog moeten maken voordat ik ze neer zetten haha.

hier even een plaatje omdat me vaak gevraagd is waarom die baffle er zo raar uit ziet :) (een oude meting, weet niet meer precies met welke versie)

goed te zien is wat een gelijkzijdige baffle met tweeter direct boven woofer doet ten opzichte van de rare huidige baffle

Pic 1 verschil tussen beide baffles
Pic 2 rare baffle en crossover (toen, is oude meeting)
Pic 3 Rare baffle met woofer en alle filters @ 1 meter. (ik had de woofer toen iets lager gefiltered maar ik kon geen grotere coil kopen zaterdag na 22:00 haha)

Krijg van de dag van gister en de gesprekken weer enorm veel zin om van alles te bouwen, zoveel dat ik niet eens kan kiezen waar verder mee te gaan. :)

bij de weg ik had nog snel een video gemaakt van de beruchte 02:30 avond en de dag ervoor :) zie dit compilatie topic met 2 videos.

viewtopic.php?f=3&t=27532

Iedereen nogmaals bedankt voor de leuke dag !
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

leonidas
Ook commercieel actief

Berichtdoor leonidas » ma 27 mei 2019, 16:54

Jan (Wowly) echt bedankt voor de organisatie en verdere goede zorgen (koffie & pizza).
Was mijn eerste keer en zeker niet de laatste :)
Kwam meer "oude" audio kennissen tegen dan eerst gedacht.
Leuke sfeer en erg gezellig.
Veel leuke dingen gehoord !!

mvgr. Leon

Terug naar “DIY Events door leden”