Luisterdag 7 october 2006 Breda II

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Wowly
Beheerder

Luisterdag 7 october 2006 Breda II

Berichtdoor Wowly » ma 11 sep 2006, 21:16

In dit topic zal ik de gang van zaken neerzetten zodat iedereen weet waar, hoe duur, welke sets etc etc spelenv oor de tweede luisterdag te Breda!

DEELNEMERS en GROEPEN

1 Wowly/Betaald
1 Jeroen_D/betaald
2 Voodooless/betaald
1 Daniel/betaald
2 KT88/betaald
2 DIY_Freak/betaald
3 JW/betaald
3 Maat JW/betaald
2 Rho/betaald
1 Dre/betaald
1 Tino/betaald
3 Peter Geerts/betaald
3 Porcino/Betaald
2 Caratje/betaald
3 Hans Nootdorp + vriendin/betaald
2 Sander Sassen/Betaald
2 Geenius/betaald
3 Satch/betaald
3 Asterduc/betaald
3 Robbiedobbie/betaald
1 Martijn_M/betaald
1 FFF/betaald
1 Toto/betaald (pas na 15.00 uur)
2 b_Force/betaald
1 Vuilnisman/betaald
3 Doppedoos/betaald
3 Daddy/betaald

Wachtlijst:

nu geen meer, maar we zitten wel overvol ondertussen....

Zou iedereen die in de lijst staat willen checken of dat ie daadwerkelijk komt. De inschrijving is pas defintief als het inschrijfgeld is voldaan. Dit omdat ik niet straks met een restbedrag zit wat ik uit eigen naam moet gaan betalen :lol:
De mensen zijn ingedeeld in groepen, het nummertje voor je naam staat voor groep 1, 2 of groep 3. Zou je graag in een andere groep willen, ff pm-etje sturen.
Laatst gewijzigd door Wowly op do 05 okt 2006, 14:08, 21 keer totaal gewijzigd.

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » ma 11 sep 2006, 21:17

LOCATIE, KOSTEN en TIJD

Gageldonksepad 5
4824PP Breda

KOSTEN: 6,50 Euro pp, indien iedereen die op de lijst staat betaalt (dit zal later worden verrekend op de dag zelf) Ik zou het erg fijn vinden als er vooruit wordt betaald. Ik zal mijn rekeningnummer aan ieder die op de lijst staat een PB sturen (Personal message, deze zie je bij het kopje " je hebt geen/je een persoonlijk bericht"bovenaan de webpagina van het forum).

TIJD: van 09:00 tot 17:00
Laatst gewijzigd door Wowly op ma 11 sep 2006, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » ma 11 sep 2006, 21:17

APPARATUUR

Voodooless.............Marantz CD-5400 CD-speler

Jeroen_D................Ultieme monitor en dipoolbas
..............................CD-80 CD
..............................Golden Ratio monitor met HDS152excl midwoofer en HDS tweeter

Peter Geerts..........minimonitors met TB W4-657sc en Vifa XT25

KT88......................WK versterker (KT88 PP triode)
..............................buizenvoortrap op basis van een Tangent AMP50
..............................RIAA trap/JVC draaitafel met Denon DL160
..............................Eventueel ook de 6BX7 buizenversterker (ge-update)
..............................CD loopwerk en zelfbouw DAC 44.1
..............................eventueel gemodificeerde speakers

Dre.........................eventueel versterker primare i30
..............................cd-speler lua cantilena sel

Daniël.....................6-kanaals preamp mee
..............................807SE buizenbak

Porcino...................ASR Emitter 1+
..............................DIY PassLabs Aleph Ono mee
..............................V5reference

Caratje...................Vifa Carats
..............................5 kanaals gain-clone eindversterker

FrankG...................eidolon visions (waarschijnlijk niet)
..............................De paratjoep ref 4000 buizencd speler
..............................Parasound C2 pro
............................. A21 als versterker

SanderSassen.........UcD400 mono-blokken
..............................Silverado's
..............................Marantz CD7300 CD-speler/ High-end DAC

Geenius...................boekenplankluidspreker met Seas 22TAF/G tweeter en een Adire Audio Extremis 6.8 midwoofer bezetting
..............................twee 21" open-baffle subs Velodyne SMS-1

Satch......................Threshold S300

Asterduc.................De Kwadrant
...............................De A4 ss 7000 tweeter
...............................Esound met Tent Clock
...............................Audyn Com + Audyn Amp + UCD 400
...............................Belgisch gebak en natuurlijk Leonidas (deze blijft erin jongens!!! )

FFF..........................Mark Levinson versterker

Maat JW...................5 x hatt III

Toto........................Zwaar gemodificeerde sony-multichannel speler (meegenomen door KT88)

Peter Geerts.............MTM vloerstaander
Laatst gewijzigd door Wowly op ma 02 okt 2006, 23:00, 13 keer totaal gewijzigd.

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » ma 11 sep 2006, 21:18

PROGRAMMA en OPZET combinatie's

Ik heb tot nu toe voor ogen om drie stints te maken van 2,15 uur, zodat iedereen de gelegenheid krijgt om uitgebreidt te kunnen luisteren van de creme de la creme van de zelfbouw. Om drie kwartier zal van luisterruimte worden geswitched door de luisteraars, zodat de sets mooi door kunnen spelen en we minimale tijd kwijt zijn aan het opzetten van de set.

Om de technoheads tegemoet te komen heb ik 2 stukken ingelast waarin jullie van hartelust je apparatuur kunnen combineren om te kijken wat de match's zijn met jou apparatuur. Hiervoor is ruimte 2 (R2) en 3 (R3) vrijgehouden. Mogelijk dat we dan zelfs een betere setup maken voor de drie luisterstints gepland was.

Betekenis afkortingen:
3 ruimte's: Ruimte 1 (R1) en Ruimte 2 (de grote ruimte) (R2) en R3
2 programma's: Klooi (KL) en luister (L)
Luidspreker/vv/ev/cd

PROGRAMMA en OPZET Combinatie's

9:00 tot 10.00 : Klooien deel 1

KL1.R1 : vrijhouden
KL1.R2 : Vrijhouden
KL1.R3 : Vrijhouden

10.00 tot 12:15 : Luisteren deel 1

L1.R1 : Boekenplankls (Seas 22TAF/G tweet, Adire Audio Extremis 6.8 midwoofer)/versterking Audyn amps/cd7300 loopwerk + high end DAC
L1.R2 : Ultieme monitor/UcD-versterker/CD-80
L2.R3 : Vifa carat/ASR emitter +/E-sound cd

12:15 tot 12.45 : Klooien deel 2

KL2.R1 : vrijhouden
KL2.R2 : Vrijhouden
KL2.R3 : Vrijhouden

12.45 tot 15:00 : Luisteren deel 2

L2.R1 : High end scan speak reference monitor/WK-versteker (KT88 pp triode)/Buizenvoortrap AMP50/RIAA trap/JVC draaitafel met denon DL160 element
L2.R2 : MTM Peter Geerts/UcD 400 Dual mono/Lua Cantilena SEL cd
L2.R3 : Silverado's/hybride versterker/Marantz cd-5400 CP

15:00 tot 17:00 : luisteren deel 3

L3.R1 : Golden ratio monitor/807SE Buizen/Loopwerk en DAC van KT88
L3.R2 : Kwadrant/UcD400 monoblokken/Lua cantilena SEL
L3.R3 : Meerkanaals opzet: 5 x Hatt III/twee 21" open-baffle subs Velodyne SMS-1/ zelfbouw voorversterker/5 kanaals Gainclone ev/zwaar gemodificeerde Sony meerkanaals cd/sacd/dvd-a-speler

Mochten er in deze eerste opzet onvolkomenheden zitten, of hoor je liever een andere combinatie, gewoon aangeven of PB-en, wordt meteen veranderd als het mogelijk is :D
Laatst gewijzigd door Wowly op do 05 okt 2006, 14:19, 20 keer totaal gewijzigd.

Wowly
Beheerder

DOELSTELLING

Het is de bedoeling dat we een lekker luisterdagje houden en lekker met elkaar kunnen praten over onze gezamelijke hobby. Geen lezingen, geen giga-drukte, uitgewerkte ontwerpen als het even kan, geen reclame. Gewoon lekker genieten van de sets die staan spelen. Helaas is het wel wát drukker geworden, mede doordat er enige argumenten zijn gekomen waarom men wél mee wilde doen die toch van doorslaggevende aard waren. Dat betekent dat we allemaal een klein beetje moeten inschikken helaas.

Muziek, ik ben van mening dat iedereen die komt muziek mag aanbieden die moet worden gespeeld. De bouwers van de sets hebben wel eerste keus . echter daarna moet het denk ik mogelijk zijn eens lekker hard-rock op te zetten, of new-age, ik zeg maar wat (zolang de apparatuur er maar niet onder zou kunnen lijden). Dan voorkomen we ook dat achteraf er mensen zijn die vinden dat er teveel "audiofiele"muziek wordt gespeeld, ipv wat misschien meer gangbaardere muziek.
Laatst gewijzigd door Wowly op wo 04 okt 2006, 22:52, 2 keer totaal gewijzigd.

Wowly
Beheerder

vrijhouden

KT88

Berichtdoor KT88 » ma 11 sep 2006, 21:24

Ik heb die dag al lang vrijgehouden, maar hoe zit het met de betalingsgegevens? :mrgreen:

- edit -

We gaan dus geen platen draaien?
Mijn WK is ingedeeld met een set Silverado's, hebben die genoeg aan ca. 20 watt aan 4 ohm (tap ligt vast)?
Jammer dat mijn verzoek om (in ieder geval mijn) sets zoveel mogelijk bij elkaar te houden, niet is gehonoreerd.
Nu hoop ik dat de aanpassingen tussen bijv. de amp-50 voortrap en de CD en eindtrap kloppen, dat is dus precies het probleem waar we het al een paar dagen her en der verspreid hier over hebben.

Maw. afgezien van de klooi-uurtjes, is er weer een enorme verbrokkeling ontstaan, iets waar ik beslist geen voorstander van ben.

Niet als negatief bedoeld, eerder positief denk ik, in mijn optiek kun je nu eenmaal niet alles klakkeloos aan elkaar koppelen, zeker niet waar het buizenapparatuur betreft, en waar in- en uitgangsimpedanties een onbekend gegeven vormen.
Laatst gewijzigd door KT88 op ma 11 sep 2006, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
De intuitieve geest is een godsgeschenk
en het rationele verstand is een dienaar.
In memoriam mijn lieve Wilma

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » ma 11 sep 2006, 21:54

Jee KT, ik ben net bezig alles erop te zetten, je bent me gewoon nog voor. iedereen krijgt een PB met betalingsgegevens toegestuurd van mij, maar dat doe ik pas morgen. Als ik klaar ben met deze lap tekst/opzet.... :D

Wowly

rho

Berichtdoor rho » ma 11 sep 2006, 22:28

Hey Wowly,

Komen doe ik zeker, maar de JA clones gaan toch niet spelende geraken denk ik. (niet zo heel veel motivatie op het moment :oops: ) Moest het toch lukken tegen die tijd breng ik ze gewoon mee en zien we wel of er naar geluisterd kan worden.

Die Paratjoep combineren met een UcD lijkt me echt wel een goed idee. :)

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » di 12 sep 2006, 10:08

Oke Rho,

Dan gaat de JA clone eraf, en gaan we daar een 5.1 set opzetten.

Heel goed dat je reageerd KZT, ik ga meteen de boel voor je veranderen. Ik zelf hoor zéér graag een plaat spelen, dus dit gaat er ook bij komen! Ik had begrepen dat je nog een goede platenspeler of goed element miste? Geef even aan wat je nog mist en dan kunnen we met z'n allen ervoor probveren te zorgen dat er mooie sets komen.

De reden dat ik alles heb geschoven is om te voorkomen dat de eigenaar van de sets alleen maar zijn eigen set hoort, maar dan in een andere omgeveing. Mogelik dat door enige kruisbestuiving er mooie dingen kunnen ontstaan :D

Anyhow, ik pas het even aan.

Wowly

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » di 12 sep 2006, 11:03

Zo, iedereen heeft als het goed is een PB-tje van mij ontvangen (kijk onder kopje "berichten" bovenaan deze page) met daarin de betalingsgevens enzo. Ik hoop dat jullie het snel kunnen overmaken. een week voor de dag kijk ik wie er wel en niet heeft betaald. Degene die nog niet hebben betaald worden dan vervangen door mensen van de wachtlijst. Mocht er een probleempje zijn oid, pm me eventjes, komen we vast wel uit :D

Wowly

KT88

Berichtdoor KT88 » di 12 sep 2006, 13:16

Wowly schreef:Heel goed dat je reageerd KZT, ik ga meteen de boel voor je veranderen. Ik zelf hoor zéér graag een plaat spelen, dus dit gaat er ook bij komen! Ik had begrepen dat je nog een goede platenspeler of goed element miste? Geef even aan wat je nog mist en dan kunnen we met z'n allen ervoor probveren te zorgen dat er mooie sets komen.

Just nitpicking, maar ik heb maar een WK versterker, helaas :lol:
Ik kan evt. de hybrid wel meenemen (zit inmiddels een beveiliging in tbv. de demo's, te bypassen indien gewenst :twisted: ), en/of de 6BX7.
Die laatste is natuurlijk beperkt qua speakerkeuzen, ze heeft slechts een 8 ohm tap en het werkelijke vermogen aan 8 ohm is 9 a 10 watt (piek meer, maar dan loopt de THD langzaam op naar niet gewenste waarden).
De hybrid is een allesvreter, ik zag ergens een speaker met 2 ohm impedantie voorbijkomen :twisted:
De hybrid heeft een ingangsimpedantie van 100k en een gevoeligheid van ca. 2 Vtt voor volle uitsturing, die durf ik ook in elke combinatie te plaatsen, ook zonder dat ik erbij ben.
Daarop is geen volumeregelaar aanwezig!

De RIAA is self-supporting en heeft een volumeknop, daar hoeft dus niet specifiek de AMP50 pre achter.
Die mag/kan los elders ingezet, mits de ingangsimpedantie van de eropvolgende eindtrap maar groter dan 50 kohm is, en lager dan 500 pF.
De ingangsimpedantie daarvan is 50 kohm, en buffering/versterking dmv. een 6CG7 met een gain van max. 15 x, schakelbaar.

Het elementen"probleem" waar ik over sprak, zou gelden indien ik meer dan 1 draaitafel mee zou nemen, ik schreef hierover al eerder dat ik dan een element van iemand anders ter plaatse zou moeten monteren en afregelen, iets wat ik gezien eventuele risico's, liever niet doe.
Dus de gemodificeerde JVC met DL160 zou het alleen moeten doen.

Waar nog een bron ontbreekt kan mijn loopwerk/DAC combinatie dienen, ik zag nog wat gaatjes in de bronplannng. Alleen 44.1/16, geen HDCD, SACD of DVD-A.
Die CD + DAC is zo universeel dat ik die rustig op elke (voor) versterker durf aansluiten, het RIAA- en buizentrapverhaal is kritischer.

Bedankt voor de wijzigingen tot zover.

En sorry dat ik wat zeurderig en pietluttig overkom, maar ik denk niet licht over system matching..............

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » di 12 sep 2006, 13:27

Helemaal niet zeurderig of pietluttig, ik geef de voorzet, jullie passen hem aan, zo zouden we het doen en zo gebeurt het nu ook. Heel erg goed.

Ik heb de boel weer aangepast, goed gezien 8)

Wowly

KT88

Berichtdoor KT88 » di 12 sep 2006, 13:40

Ummm.....nog 1 klein dingetje dan: de hybrid heeft *geen* volumeregelaar, als de CD5400 die wel aan boord heeft is dat geen probleem, anders mag er de AMP50 pre tussen, of iets anders voortrapperig met volumepot.
Ik heb eventueel nog een soort "GP10" liggen, maar dan met Alps Black Beauty 50 k en cinch bussen. Bekabeling ernaartoe mag lang zijn, ervandaan moet korter dan 1 meter zijn (kan ook low-capacitance interlink meenemen).

De RIAA stage heeft een eigen volumepot en buffer, die hoeft dus niet gevolgd te worden door de AMP50 pre, dus die zou in systeem 1 ertussenuit kunnen....

Lastig he :twisted:

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » di 12 sep 2006, 14:00

Parasound C2 pro is nu ertussen gezet, ik weet alleen niet of dit nu precies een vv is...

Wowly

FFF

Berichtdoor FFF » di 12 sep 2006, 16:53

Ik ben nog steeds druk om vrij te regelen komt erg slecht uit. Ga er van uit dat ik het over 2 dagen hoor.

Is het nuttig dat ik de ML mee neem?
Het is ten slotte een zelfbouw audio dag, ik vindt het van de ene kant leuk hem te vergelijken, maar voor 5 min luisteren neem ik liever geen 50 kilo mee :)

Sjaudio

Berichtdoor Sjaudio » di 12 sep 2006, 21:45

Zal vast en zeker geen 5 minuten zijn, en ken je geen mensen die met je mee kunnen rijden/klooien/tillen. Scheelt een hoop werk, en je kunt het toch vergelijken.

Ik neem aan dat ik gewoon me standaards kan meenemen? Kunnen eventueel ook andere mensen gebruik van maken, voor monitors e.d.

In hoeverre het nu uitziet kan ik gewoon komen. Hoe zit het met luidsprekerkabels en dergelijke? Ik neem aan dat iedereen zijn eigen kabels meeneemt? Of wat is de bedoeling hiervan? Kan me voorstellen dat het een grote kabelzooi word anders.

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » di 12 sep 2006, 23:02

VWB de kabels: het zou mooi zijn als iedereen wat meeneemt, kunne we mooi kijken wat nou het mooiste klinkt (oei, wat zeg ik nu?) Ik zou het ook fijn vinden als iemand een mooi netsnoer zou meenemen. Ik neem in ieder geval twee "audiofiele" verlengsnoerhaspels mee :D

Naar de ML kán maximaal 2 x drie kwartier worden geluisterd, omdat hij niet in de luistertijd is ingepland. Ik zou hem best eens willen horen, maar ik snap het ook wel als je het sjouwen achterwege wil laten.

Wowly

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » di 12 sep 2006, 23:48

Ik zou het erg prettig vinden als iemand kabels meeneemt. Ik kan die van mij moeilijk demonteren thuis (zitten in de muur) en anders kom ik weer met die lullige reserve snoertjes aanzetten. Dus fijn als iemand een goede kwaliteit snoer meeneemt voor tussen mijn UcD en de monitors. Of desnoods tussen de Rotel en de dipoolbas, want ik neem wel twee verzilverde kabels zelf mee die prima voor de monitors dienst kunnen doen.

Sjaudio

Berichtdoor Sjaudio » di 12 sep 2006, 23:55

Ik moet ook even kijken of ik tegen die tijd al leuke speakerkabels heb, momenteel draai ik gewoon met 2 simpele snoertjes. Wel kan ik, indien nodig een leuke interlink meenemen van REGA de couple. ( denk overbodig ).

rho

Berichtdoor rho » wo 13 sep 2006, 12:33

Wowly schreef:Oke Rho,

Dan gaat de JA clone eraf, en gaan we daar een 5.1 set opzetten.

Heel goed dat je reageerd KZT, ik ga meteen de boel voor je veranderen. Ik zelf hoor zéér graag een plaat spelen, dus dit gaat er ook bij komen! Ik had begrepen dat je nog een goede platenspeler of goed element miste? Geef even aan wat je nog mist en dan kunnen we met z'n allen ervoor probveren te zorgen dat er mooie sets komen.

De reden dat ik alles heb geschoven is om te voorkomen dat de eigenaar van de sets alleen maar zijn eigen set hoort, maar dan in een andere omgeveing. Mogelik dat door enige kruisbestuiving er mooie dingen kunnen ontstaan :D

Anyhow, ik pas het even aan.

Wowly

OK, een 5.1 set is zeker en vast ook eens leuk. Kunnen we zowel DVDa als SACD weergeven op die set?

Als er plaatjes gedraaid gaan worden zou ik nog de P06 kunnen meebrengen (MM phono-pre). Die werkt maar steekt nog niet in een mooi kastje....wel in een lelijk kastje. :lol:

daniel

Berichtdoor daniel » wo 13 sep 2006, 12:44

Ik kan mijn Philips 963 wel meenemen als 5.1 bron. Die heeft al DD/DTS decoders aan boord.

Hopelijk krijg ik dan wel mijn pre-amp af...

rho

Berichtdoor rho » wo 13 sep 2006, 13:09

Ik zou desnoods m'n Pioneer DV-565a ook wel kunnen meebrengen hoor. Heeft volwaardige analoge 5.1 uitgangen en leest SACD als ook DVDa.

Caratje

Berichtdoor Caratje » wo 13 sep 2006, 13:16

daniel schreef:Ik kan mijn Philips 963 wel meenemen als 5.1 bron. Die heeft al DD/DTS decoders aan boord.

Hopelijk krijg ik dan wel mijn pre-amp af...

Daniel,
L3.R3 : Meerkanaals opzet: 5 x Hatt III/ zelfbouw voorversterker/5 kanaals Gainclone ev/Bron ?

Als dit 'mijn' 5-kanaals eind-versterker is, dan moeten we hier toch nog even naar kijken, want die volume knoppen moeten er dan natuurlijk wel af...

Groetjes,

Caratje
Ik weet niet veel, maar wil graag meer weten, jij ook???

Kortom, laten we lekker discussiëren op dit Forum, maar als je mij gelooft, neem het me dan achteraf niet kwalijk als ik uiteindelijk toch geen gelijk bleek te hebben!!!!

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » wo 13 sep 2006, 14:08

@ caratje: het is idd jou eindversterker, denk je dat er problemen kunnen zijn om hem te gebruiken op de luisterdag. Ik begrijp dat er iets is met knoppen enzo?

@ Daniel en Rho; ik ken geen van beide spelers, maar ben wel heel erg blij dat we nu een bron hebben!! Welk is de meest muziekale?

Wowly

Terug naar “DIY Events door leden”