Allereerst Barry bedankt voor de organisatie van deze zba-luisterdag, het is toch weer een hoop werk!
De gezelligheid was volop aanwezig, zeker na afloop waar we met een man of 12 bij de Straatsburger na enige tijd wachten de burgers ons goed lieten smaken.
Wat ik gehoord heb zijn o.a. de Seas minitoren van Satefan, schitterend kastje, heel fraai gemaakt. Geluid was goed, rustig, met detail en meer dan voldoende laag uit die kleine midwoofer, mooi afgestemd systeem.
Ook een positieve indruk liet de twee-weg van Rumoh/mtraxx achter. Gebruikt werden een 17 cm Audax en een Mundorf AMT, de 19. Heel fraai midden kwam hier uit, die Audax doet dat heel goed, breed stereobeeld, veel resolutie. Beetje de verrassing van de dag wat mij betreft.
Wat weer geen verrassing was wat de C1 van Daudio neerzette. Dat laag wat uit die ScanSpeak 10 inchers kwam, strak, diep, gecontroleerd. Dipool-laag, wat kan dat mooi zijn.
Bij het Gershwin orkeststuk (An American in Paris meen ik) liet de C1 echt horen wat hij kon.
Audiofiel jazz-geneuzel kan ik weinig mee maar orkestraal werk (of een vette bigband of groot koorwerk) laat horen wat een systeem vermag. De balans tussen laag-mid, mid en mid-hoog vond ik hier erg goed, alle instrumentgroepen waren makkelijk en goed in balans met elkaar te horen. Heel knap gefilterd, de ervaring van de mannen met hoe muziek live klinkt laat zich gelden en de crux is natuurlijk hoe je dat in je filter vertaalt. Klasse, zo moet het. En die AT mid.... ach , laten we er maar over op houden, genoegzaam bekend...
Toch even mekken, het hoog vond ik wat minder dan wat ik bij de W1 gehoord heb en thuis in m'n eigen systeem met de Mundorf tweeter. Het neigde soms naar wat scherpte, het stond wel heel hard, misschien wat protest van mijn oren of een wat harde akoestiek maar het bleef me opvallen. Een gok, misschien wat veel energie rond 3,5 - 4 khz (overgang AT-AMT?), of dat de tweeter als geheel iets te hard stond.
Het zou voor mij een no-brainer zijn om dit systeem aan te schaffen als ik thuis niks bijzonders had staan, zeker voor dat geld. Maar ga voor de versie met de AT mid!
Terugrijdend naar huis bleek er nog een cd in de radio-cdspeler te zitten met de 7e symfonie van Shostakovich (de Leningrad symfonie). Ondanks het krakkemikkige geluid uit 2 breedbandertjes raakte ik weer helemaal in de ban van dit magistrale werk, gelukkig, het kan nog, genieten van muziek ook zonder top-installatie...