Ook komende editie organiseer ik de Zelfbouw Audio Luisterdag Oost Nederland, dit is de 7e editie alweer, zaterdag 3 februari 2018 wederom in wijkcentrum Slangenbeek Hengelo. Mede namens Joop de beheerder heet ik jullie ook deze keer weer van harte welkom!
Wijkcentrum Slangenbeek, Straatsburg 5, 7559NM Hengelo
Gezien de bezoekersaantallen van de vorige edities wil ik net als vorig jaar uitgaan van 6 ruimtes, waarvan 5 voor ZBA. De ruimtes zijn qua grootte huiskamer formaat, verlaagd plafonnetje, goed verlicht. Naar gelang het aantal inschrijvingen is het mogelijk nog ruimtes er bij te huren, ik streef er in ieder geval naar om iedere demo minimaal 2 uur de gelegenheid te geven, indien mogelijk in het schema langer. Akoestiek van de ruimtes is goed te noemen, en worden ook door de lokale muziekschool gebruikt.
Als er behoefte is aan een shootout, bv een versterker vergelijk, is het mogelijk hiervoor een ruimte voor een hele dag te reserveren.
Als dit het geval is, laat maar horen!
Er is een koffiehoek waar koffie a EUR 1,- te krijgen is. Hier is ook voldoende ruimte om bij elkaar te zitten en bij te kletsen. Er is voldoende gratis parkeergelegenheid voor de deur, en het wijkcentrum bevindt zich in een klein winkelcentrum. We zitten op de eerste verdieping, lift aanwezig. Plattegrond van het gedeelte dat wij gaan gebruiken:
Direkt onder de ruimte zit een cafetaria voor de inwendige mens, open vanaf 12:00. Naast de cafetaria zit 'De Straatsburger'. Na de luisterdag is het mogelijk hier wat te eten, al dan niet gezamenlijk, ter eigen invulling, redelijk veel zitplaatsen. Iets verderop zit 'Pizzeria Slangenbeek' , ook hier zitplaatsen, wel beperkter dan bij De Straatsburger.
Een tip qua bereikbaarheid: de meesten van jullie zullen vanaf de snelweg komen A35, afslag Borne/Hengelo (bij Ikea). Van daaruit rijd je de wijk in, bij het laatste stukje kom je bij een grote vijver. Veel navigatiesystemen sturen je links langs de vijver. Je moet dan om het winkelcentrum heen, over de parkeerplaats, zaterdag, druk, etc. Het is handiger vlak voor de vijver rechts te gaan en langs de vijver te rijden. Aan het eind van de vijver kun je niet meer rechtdoor, daar ligt een busbaan, daar ga je links. Het gebouw waar je dan tegenaan kijkt is al het wijkcentrum.
Audio Creative
Net als de vorige edities zijn de mannen van Audio Creative weer van de partij.
Van de ruimtes gaan zij 1 ruimte bezetten, in elk geval zullen Marco Bouwer en (Triode) Dick van de Merwe hier demonstraties geven met een praatje erbij van in elk geval weer een aantal projecten die op hun site aan de orde zijn gekomen, en vooral die ook nog gaan komen. Marco en Dick hebben eea klaar staan, hierover later meer details.
Entree en tijden
Het is gelukt ondanks stijgende kosten de entreeprijs op EUR 5,- pp te houden. Marieke is ook dit jaar weer bereid de kassa voor haar rekening te nemen, bij haar kun je afrekenen waarna je een naambadge krijgt.
Svp aanmelden als je van plan bent om te komen, dan kunnen we ook inschatten of extra ruimte nodig is. Geen verplichting en moeilijk gedoe overigens, als je last minute bedenkt om te komen ben je natuurlijk van harte welkom, maar een indicatie van wat gaat komen is handig.
De deuren gaan om 10:00 open, tot 17:00 kunnen we er terecht.
Tourist information
Voor de meegereisde wederhelft die het nog wel een keer gezien heeft op de luisterdag, op 4 km afstand zit het Westermaatplein Hengelo met oa een Ikea. Een tip voor de zelfbouwer, sinds enkele maanden heeft ook bouwmarkt gigant Bauhaus hier een vestiging geopend, gaat zeker even kijken als er tijd voor is..
Vwb winkelen ben je in Hengelo centrum nog wel een keer uitgewinkeld, Enschede is een beter alternatief.
Voor de overnachters, ook op 4km afstand net aan de rand van het Westermaatplein zit een van der Valk hotel. Dit is allemaal direct bij de afslag Borne/Hengelo vanaf de A1.
Aansprakelijkheid
De organisatie is niet aansprakelijk voor vermissing, vernieling, etc. Heb respect voor andermans spullen, kijken met de oogjes, luisteren met de oortjes. Houd er rekening mee dat in principe de deur van het wijkcentrum gewoon openstaat en iedereen zo naar binnen kan. Let dus op je eigen en andermans spullen. Overigens is dit in voorgaande edities nog nooit misgegaan, maar wil het even gezegd hebben

Commercie
Het is in principe een niet commercieel evenement, voor en door de audio hobbyist. Mensen die toch iets in die richting willen kunnen contact opnemen met mij, wordt per geval bekeken. Er moet een link met onze hobby zijn, verder kijkt het allemaal niet zo nauw.....
Verkoop/ruil
Op de gang is ruimte genoeg om je overbodige platen, cd's, dubbele buizen, woofers waar je de kast van vol hebt liggen te verkopen. Niet commercieel dus, dan ok!
OV
Wijkcentrum Slangenbeek heeft een bushalte voor de deur. Neem lijn 13 vanaf Hengelo CS, halte WKC Slangenbeek, 13 minuutjes. Er loopt tegenwoordig ook een bus vanaf Enschede CS, via de Universiteit Enschede rechtstreeks naar WKC Slangenbeek, dit is lijn 8.
Ik heb al enkele aanmeldingen gekregen, hierover binnenkort meer

In de post hieronder zullen de deelnemers te zien zijn die zich opgegeven, daaronder het schema en indeling voor de dag zelf. Dit schema zal ongeveer een week voor de luisterdag zelf online komen, zodat het nog kan worden aangepast als hier behoefte aan is. Als je iets specifieks wil zien / horen check dit dan voor je de reis richting oost aanvangt....
Rest mij nog jullie allen uit te nodigen. Een luisterdag kan alleen slagen met inbreng van jullie zelfbouwers, wees vooral welkom!
Mvg, Barry