Opzet luisterdag

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Wowly
Beheerder

Opzet luisterdag

Berichtdoor Wowly » za 26 aug 2006, 12:44

Hallo mensen,

Ik zit een beetje te dubben over de opzet. er zijn zoveel interessante zaken te beluisteren, dat we waarschijnlijk teveel hebben. Omdat het toch leuk is om iedereen zijn ding te laten horen moeten we misschien naar een andere opzet toe.

Ik dacht om in de grote bovenruimte zowel aan de ene als aan de andere zijde een set neer te zetten. Als we naar de ene zijde luisteren, kunnen de volgendeaan de andere zijde hun set opzetten, zodat we dan kunnen switchen.

In de kleinere luisterruimte zetten we dan weer de wat kleine systemen neer waar wel naar wordt geluisterd zoals is gedaan in mei. Dwz een 3 kwartier per set luisteren per groep.

Wat vinden jullie ervan, of hebben jullie nog goede ideeën?

Wowly

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » ma 04 sep 2006, 16:27

Nul response, dan ga ik maar in mijn eentje kijken hoe ik het ga indelen.....?

Wowly

Hans Nootdorp

Berichtdoor Hans Nootdorp » ma 04 sep 2006, 20:50

Wowly,

Dat idee van 2 ruimtes waar beurtelings wordt geluisterd en van opstelling wordt geswitched lijkt mij een goed plan, als er tenminste veel met apparatuur gewisseld moet worden.

Ik zelf heb eigenlijk alleen interesse in zelfbouw-luidsprekers; daar die vaak het moeilijkst te beluisteren zijn. Commercieel spul staat wel in de nodige zaken in het land. Weet jij waar in de meesten geinteresseerd zijn; LS of versterkers? Misschien een kleine poll doen? (aan iedere deelnemer vragen hoeveel % hij naar LS wil luisteren en hoeveel % naar versterkers)

Als er op de dag alleen LS moet worden gewisseld, zou ik de beide grote ruimtes gewoon tegelijk gebruiken. Het wisselen gaat dan vast wel vrij snel. Zo komt er dan veel meer aan bod.
De soldeerbout staat weer even uit.... LM4780 versterker is klaar en speelt...Nu genieten van mijn HATT monitors.
Menhir 3 weg, mid/hoog passief gefilterd, DLCP voor filtering wooofer/midhoog, 2x UCD180 voor midhoog, 2x UCD400 voor de woofer

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » ma 04 sep 2006, 22:18

Wowly schreef:Nul response, dan ga ik maar in mijn eentje kijken hoe ik het ga indelen.....?
als je dit topic goed leest moet het lukken denk ik :D

KT88

Berichtdoor KT88 » ma 04 sep 2006, 23:27

Wowly, het zou mijn voorkeur hebben om bijv. een set van bron(nen) en versterker(s) van mijzelf als eenheid te gebruiken, met passende luidsprekers naar keuze van iemand anders (tenzij ik mijn fabrieksspeakers eraan moet hangen, maar dat lijkt me niet nodig met zoveel aanwezig zelfbouwtalent ).

Helaas heb ik zelf geen zelfbouwspeakers (heb wel plannen in die richting, maar ja........dat duurt nog wel even).

Ik kan zodoende eventueel twee combinaties maken, waarvan er 1 een platenspeler + RIAA trap en CD + DAC + versterker met eventueel voortrap bevat, de ander een versterker met eventueel ook voortrap en een losse gemodificeerde (simpele) TEAC CD (die zou ook vervangen kunnen worden door de verbouwde speler met die houten kast waarvan ik de naam/eigenaar even kwijt ben, maar dan zou die persoon daarmee ook accoord moeten gaan. Ik kan me voorstellen dat ieder zijn eigen complete systeem graag in het geheel wil hebben staan).
Eventueel zou er dan na de complete demo's tijd kunnen zijn voor een wissel van componenten, indien gewenst?

Ik heb evt. nog wel meer draaitafels, maar zit momenteel even in een dipje qua (goede) elementen.
En om ter plaatse een draaitafel + arm + element van iemand anders in te regelen, zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten.
De intuitieve geest is een godsgeschenk
en het rationele verstand is een dienaar.
In memoriam mijn lieve Wilma

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » di 05 sep 2006, 1:29

Ik vond de opzet van de vorige keer goed. Daarbinnen was gelegenheid voor wisselen van de versterkerset en ik zou het voorstel van KT88 overnemen.

Zoals ik het nu zie zijn er twee drieweg systemen, de Avalon kloon en mijn systeem. Verder tel ik 5 monitors. En dan nog de carat. Als er niet meer speakers bijkomen moet het kunnen lukken met wat versterker wisselen.

Terug naar “DIY Events door leden”