Inschrijving Luisterdag Breda 2 is open!

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Wowly
Beheerder

Inschrijving Luisterdag Breda 2 is open!

Berichtdoor Wowly » do 24 aug 2006, 12:31

Zo, de kogel is door de kerk. Zaterdag 7 october gaan we er weer voor.

Voor de duidelijkheid. De dag is voor en door zelfbouwers. Heb je interessante zaken te laten zien of te laten horen, hier kun je je gang gaan.
Inschrijving volgens het aloude hollandse principe: "wie het eerst komt die het eerst maalt". Uitzondering op de regel zijn mensen die zélf wat meenemen, oftewel mensen die actief deelnemen hebben voorrang. Mensen die alleen komen luisteren hebben dus kans op een wachtlijst te komen staan! Ben er dus op tijd bij.

let op: als je je opgeeft, heb je jezelf gecommiteerd aan de dag. Dus deze keer geen last-minute afzegging zonder te betalen. Gelukkig hadden we de vorige keer mensen op de wachtlijst staan die in konden schuiven, anders kreeg ik het financieel niet rond. Kosten zullen als er genoeg animo is weer rond de 7,5 euro liggen. Als er niet genoeg animo is doen we het gewoon met een luisterruimte minder :D De dag gaat dus hoe dan ook door!

Hieronder kun je aangeven of je je opgeeft. Vermeld je nick-name, welke regio je vandaan komt (carpoolen) en/ofwelke apparatuur je mee neemt. Vermeld hier ook de mitsen en maren bij, daar de apparatuur nog moet worden gematched, en om nou een laag-rendement speaker aan een laagrendement-buizenversterker te zetten is niemand blij mee.

Groetjes

Wowly

Naam......................apparatuur................................................................Betaald (later)

Voodooless.............Marantz CD-5400 CD-speler
Jeroen_D................Ultieme monitor en dipoolbas
..............................CD-80 CD
.............................Golden Ratio monitor met HDS152excl midwoofer en HDS tweeter
Peter Geerts..........minimonitors met TB W4-657sc en Vifa XT25
Sjaudio..................ultimini's
KT88......................WK versterker (KT88 PP triode)
..............................buizenvoortrap op basis van een Tangent AMP50
..............................RIAA trap/JVC draaitafel met Denon DL160
..............................Eventueel ook de 6BX7 buizenversterker (ge-update)
..............................CD loopwerk en zelfbouw DAC 44.1
..............................eventueel gemodificeerde speakers
Dre.........................eventueel versterker primare i30
..............................cd-speler lua cantilena sel
Tino
Daniël.....................eventueel 6-kanaals preamp mee
..............................807SE buizenbak
Porcino...................ASR Emitter 1+
..............................DIY PassLabs Aleph Ono mee...
Rho
Caratje...................Vifa Carats
..............................twee versies van de 6-kanaals preamp
..............................5 kanaals gain-clone eindversterker
FrankG...................eidolon visions
..............................De paratjoep ref 4000 buizencd speler
..............................Parasound C2 pro
............................. A21 als versterker
Hans Nootdorp
SanderSassen.........klasse-A versterkers nu in ontwikkeling voor de Elektuur Special
.............................UcD400 mono-blokken
.............................mogelijk Silverado's
Geenius.................Seas 22TAF/G tweeter en een Adire Audio Extremis 6.8 midwoofer.

DIYFreak
Satch......................Threshold S300
Asterduc..................De Kwadrant
..............................De A4 ss D3004/6600 of D2409/7100/tweeter
..............................Esound met Tent Clock
..............................Audyn Com + Audyn Amp + UCD 400
..............................Belgisch gebak en natuurlijk Leonidas (deze blijft erin jongens!!! :D )
Martijn_M
FFF..........................Mark Levinson versterker
JW
Maat JW...................5 x hatt III
Doppedoos?
Daddy?

Wachtlijst:
Luxjan
Toto

tot zover de update van 4 september. Het ziet er naar uit dat we mooie dingen te zien en te horen krijgen!!!!!

Wowly
Laatst gewijzigd door Wowly op do 14 sep 2006, 12:45, 15 keer totaal gewijzigd.

voodooless

Berichtdoor voodooless » do 24 aug 2006, 17:29

Onder voorbehoudt doe ik mee.

Nick: deepspace
Regio: midden limburg
Apperatuur: Misschien mij gemodificeerde Marantz CD-5400 CD-speler mee... Eventueel heb ik tegen die tijd ook een UcD400 met Sanders high-end voeding paraat (als Sander niet zelf een exemplaar meeneemt al ie komt).
Laatst gewijzigd door voodooless op do 24 aug 2006, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Sound is no [url=http://www.voodooless.com/]voodoo!
[img]http://www.voodooless.com/voodooless.png[/img][/url]
[size=84](voodooless, formerly known as [i]deepspace[/i])[/size]

--
Mod: BBCode in onderschrift uitgeschakeld.
Reden: robots.txt op voodooless.com geeft Google geen toegang, die [strike]nu via ZBA chanteert[/strike] meldt dat het alle ZBA-pagina's met voodooless.png heeft geblokkeerd.

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » do 24 aug 2006, 19:54

Ik doe weer mee. Met hernieuwd filter voor de dipoolbas zoals reeds vele malen gemeld. Ik heb een pre-uit op het monitor filter aangebracht, dus op de monitor hoeft niet perse mijn UcD180 te staan. Leuk voor vergelijk met andere (UcD) versterkers. Ook neem ik mijn Rotel versterker mee voor het laag, ik wil zeker zijn van een goede aansturing. Ik vertrouw de T-amp momenteel niet meer, lijkt niet meer helemaal stabiel (vervormt nogal, wellicht moet ie in de reparatie). Dan verder ook gewoon mijn CD-80 CD speler. Ik heb al een aantal malen gemerkt dat deze CD-speler toch wel erg mooi is, zelfs in vergelijking met het moderne spul. En Marantz matched blijkbaar goed met UcD.

Gezien al deze spulletjes, wrschnlijk geen ruimte meer over in de auto om te poelen. Ik heb me ook voorgenomen dat ik na deze luisterdag niet meer ga sjouwen met mijn systeem :oops: . Kleine boxjes zijn ook leuk...

peter geerts

Berichtdoor peter geerts » do 24 aug 2006, 23:36

Ik doe wel mee!

Naam: Peter Geerts
Regio: Rotterdam
Apparatuur: Misschien mijn minimonitors met TB W4-657sc en Vifa XT25

Sjaudio

Berichtdoor Sjaudio » do 24 aug 2006, 23:53

Ik, compleet nieuw hier op dit forum doet graag mee.
Carpool met deepspace, mits Christiaan op die datum van de partij kan zijn, hoogstwaarschijnlijk wel.

Nick: Sjaudio
Regio: Venlo ( midden limburg )
Apparatuur: Mijn ultimi's gemaakt door fireman!

Groetjes,

Sjors

KT88

Berichtdoor KT88 » vr 25 aug 2006, 0:16

KT88.
Regio: Gooi.

Neemt mee: WK versterker (KT88 PP triode), buizenvoortrap op basis van een Tangent AMP50 (lach niet! ), een RIAA trap en eventueel een JVC draaitafel met Denon DL160.
Eventueel ook de 6BX7 buizenversterker, indien behoefte (sommigen vonden hem wel aardig klinken).
Is ook wat geupdate.
De WK is in staat de SMGA-s tot redelijk hoog volume uit te sturen, ondanks de theoretische 20 watts/kanaal klasse A.
De tap is standaard op 3 ohm gezet.
De 6BX7 levert een 10 watt aan 8 ohm, deze staat in klasse AB.

Mijn eigenbouwtje draaitafel ligt uit elkaar, en het 30 kg plateau idee komt niet af voor de 7e october.

Mogelijkheid tot (wederom) CD loopwerk en zelfbouw DAC 44.1 indien nodig.
Mogelijkheid tot meenemen Magnepan SMGA 9gemodificeerd), en/of Epos ES11 (ook gemodificeerd).
Aangezien dat commerciële speakers zijn, neem ik aan dat daar geen behoefte an is?
De intuitieve geest is een godsgeschenk
en het rationele verstand is een dienaar.
In memoriam mijn lieve Wilma

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » vr 25 aug 2006, 9:30

All rightie!

De eerste staan op de lijst!

Wowly

dre

Berichtdoor dre » vr 25 aug 2006, 18:21

ik en tino zijn ook graag weer van de partij,mits geen extra meerijders en als ze klaar zijn mijn nieuwe speakers,eventueel versterker(primare i30) en als het nodig is cd-speler(lua cantilena sel).

daniel

Berichtdoor daniel » vr 25 aug 2006, 21:45

Ook ik ben graag weer van de partij. Met een beetje mazzel neem ik mijn 6-kanaals preamp mee. Ook de 807SE mag weer mee, mits daar geschikte speakers voor aanwezig zijn :)

Regio Eindhoven

Porcino

Berichtdoor Porcino » za 26 aug 2006, 11:28

Wowly,

Je kan mij ook in het rijtje zetten. Mits op tijd klaar, mijn D'appo zuiltjes. Ze zijn nu nog niet transporteerbaar. De RefMon is niet op tijd klaar... Mocht je nog behoefte hebben aan een versterker ter referentie, ik kan als je wil de ASR Emitter 1+ mee nemen.... Verder heb ik nog een DIY el cheapo phonoamp, die verrekte lekker klinkt, en neem ik eventueel de DIY PassLabs Aleph Ono mee...

Merijn/Porcino
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"I prefer Coffee for Mental Stability!"

rho

Berichtdoor rho » za 26 aug 2006, 12:40

Ik ga echt proberen de Joseph Audio clones op tijd klaar te hebben. Omdat er een draaitafel aanwezig is kan ik misschien m'n ESP P06 misschien ook een keertje meebrengen.
Nu alleen nog effe uitzoeken of ik de dag echt wel vrij kan maken om af te komen.

Caratje

Berichtdoor Caratje » ma 28 aug 2006, 12:46

Ook ik kom graag een dagje luisteren!!!

Nickname: Caratje
Naam: Joep
Regio: Eindhoven

Kan eventueel mijn twee Vifa Carats meenemen, maar ik schat dat nog niet afgewerkte zelfbouw pakketen niet de meeste aandacht zullen trekken.

Wacht, afhankelijk van de voortgang bij een vriend van mij, kunnen er twee versies van de 6-kanaals preamp getoond worden :wink: (zie hierboven) en daarnaast natuurlijk ook mijn 5 kanaals gain-clone eindversterker, maar ook hierbij heeft de afwerking op zich laten wachten. Tot op dit moment zit alleen mijn multimedia mini-itx computer in een schappelijk sigaren kistje, zien?

Moet/mag/zal ik ook aangeven wat ik verwacht van de dag? Gezelligheid staat bovenaan het lijstje, maar wat ideetjes opdoen voor eventueele afwerking behoort tot de mogelijkheden (denk nu aan metalic donker-rood). Stiekem hoop ik wat subs te horen, vooral om TL te vergelijken met gesloten/BR, maar zo niet dan de volgende keer beter. Als ik verliefd wordt op een vorm voor een rear, dan wil ik mijn impulsjes wellicht een keer gaan ombouwen (puur voor the looks).
Laatst gewijzigd door Caratje op ma 28 aug 2006, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niet veel, maar wil graag meer weten, jij ook???

Kortom, laten we lekker discussiëren op dit Forum, maar als je mij gelooft, neem het me dan achteraf niet kwalijk als ik uiteindelijk toch geen gelijk bleek te hebben!!!!

FrankG

Berichtdoor FrankG » ma 28 aug 2006, 12:54

Misschien zijn tegen die tijd de eidolon visions klaar.
Alleen het vervoer moet ik eens naar kijken. Die jonkies zijn nogal zwaar.
Zijn ze welkom? Eventueel op parasound A21 versterking?

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » ma 28 aug 2006, 13:16

Caratje schreef:Ook ik kom graag een dagje luisteren!!!

Nickname: Caratje
Naam: Joep
Regio: Eindhoven

hé, je bent weer in t land?

rho

Berichtdoor rho » ma 28 aug 2006, 13:19

Caratje schreef:... maar ik schat dat nog niet afgewerkte zelfbouw pakketen niet de meeste aandacht zullen trekken.

Ik zou daar zeker geen problemen mee hebben. Work in progress is ook wel eens leuk om te zien/horen/over te praten.

Porcino

Berichtdoor Porcino » ma 28 aug 2006, 21:04

FrankG schreef:Misschien zijn tegen die tijd de eidolon visions klaar.
Alleen het vervoer moet ik eens naar kijken. Die jonkies zijn nogal zwaar.
Zijn ze welkom? Eventueel op parasound A21 versterking?

Parasound lijkt me leuk, al wil ik ook wel eens weten wat de Emitter 1+ eigenlijk kan. :roll:
"I prefer Coffee for Mental Stability!"

FrankG

Berichtdoor FrankG » ma 28 aug 2006, 21:41

tja ik heb nog wel wat staan.
De paratjoep ref 4000 buizencd speler.
Parasound C2 pro
en dan de A21 als versterker.

Als er intresse is hoor ik het wel. :roll:

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » ma 28 aug 2006, 22:49

Ik zal binnenkort de lijst weer bijwerken, maar het is nu even heel erg druk alhier, dus post lekker door, volgende week heb ik weer wat tijd en zal ik alles proberen verder op een rijtje te zetten.

Goed om te zien dat er weer veel enthousiasme is voor de dag! Organiseer ik het tenminste niet voor niets!

Wowly

KT88

Berichtdoor KT88 » di 29 aug 2006, 0:44

Misschien ben ik een zeur, maar ik zou persoonlijk graag alleen zelfbouwdingen zien, of hooguit fabrieksapparaten met modificaties.

Om nu met standaard al dan niet high end versterkers, Cd spelers etc. te gaan werken, lijkt mij nu niet de opzet van een zelfbouwdag.

Anders kan ik mijn Yamaha B6 en C2 ook wel meenemen..........

Sta ik hierin alleen? Gaat het dan alleen om zelfbouw *luidsprekers*, waarbij de versterkers of de bronnen er niet toe doen?
De intuitieve geest is een godsgeschenk
en het rationele verstand is een dienaar.
In memoriam mijn lieve Wilma

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » di 29 aug 2006, 1:14

Ik heb nog 1 cinch over op mijn UcD-versterker. Waar is het meest behoefte aan:
1. dat ik die schakel als uitgang voor andere versterkers dan de UcD op mijn monitor.
2. dat ik die schakel als ingang zodat de UcD als full range versterker op andere luidsprekers dan die van mij beoordeeld kan worden. En vergeleken met andere aanwezige versterkers.

Om meteen hiermee antwoord te geven op KT88: ja ook graag zelfbouwversterkers. Bronnen zelf bouwen dat zie je niet veel, hooguit getweakte, dus die zelfbouw van KT88 loopwerk met DAC vind ik interessant. Pass Labs klasse A zou ik mooi vinden, ook om te vergelijken met de UcD, kant en klaar commercieel spul ben ik ook niet zo in geïnteresseerd.

Hans Nootdorp

Aanmelding luisterdag

Berichtdoor Hans Nootdorp » di 29 aug 2006, 3:06

Wowly,

Lijkt mij leuk om zaterdag 7 oktober ook te komen luisteren.
Ik ben geinteresseerd naar mooie LSjes. :)
Ik heb momenteel niet echt iets interessants om mee te nemen. Van mijn actieve 3 weg kasten ligt 1 T120 Focal tweeter er uit. :(

Maar ik kom graag luisteren/kijken wat een ieder gebrouwen heeft.

Groet,
Hans
De soldeerbout staat weer even uit.... LM4780 versterker is klaar en speelt...Nu genieten van mijn HATT monitors.
Menhir 3 weg, mid/hoog passief gefilterd, DLCP voor filtering wooofer/midhoog, 2x UCD180 voor midhoog, 2x UCD400 voor de woofer

FrankG

Berichtdoor FrankG » di 29 aug 2006, 5:57

Heu ...

De paratjoep is volledig zelfgebouwd
De A21 is gemodificeert.
alleen de C2 is volledig origineel.
Maar geen probleem hoor, is een pak minder om mee te sleuren.

rho

Berichtdoor rho » di 29 aug 2006, 11:51

Die Paratjoep is toch wel een leuke om mee te brengen naar zo'n dag hoor.

FrankG

Berichtdoor FrankG » di 29 aug 2006, 11:58

Dacht ik ook , maar als andere daar anders over denken is dat geen probleem. :D

http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1665&highlight=tjoep

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » di 29 aug 2006, 13:43

Het is een zelfbouwaudio luisterdag. Dat betekent dat zelfbouwapparaten de voorkeur hebben. Leuk is echter ook om een fabrieksreferentie te gebruiken, om te vergelijken waar je staat als zelfbouwer.

Mocht er echter genoeg aanbod zijn in de zelfbouw dan gaan we die gebruiken, komen we te kort dan word er ook fabrieksmateriaal gebruikt.

We moeten eerst maar eens afwachten wat er zich zoal aanbied.

Wowly

Terug naar “DIY Events door leden”