Ik wil wel even van wal steken.
Ik heb niet alles goed beluisterd dus ik vang maar aan wat ik wel gehoord heb alvorens de streamer van Rudy nucleaire ging
De kastjes van Rudy met de Seas-Audax waren als eerste aan de beurt en waren met een kersvers filter(nachtwerk zeker?) nog toe aan inspelen was mijn indruk.
Als ook voor ons gehoor dat even moest wennen aan de nieuwe luister locatie (Soundfarm)
https://www.facebook.com/Soundfarm.nl/Setje kon potentie wel laten horen (zeker de tweeters) al zal wat verder sleutelen aan het filter nog wel nodig zijn.
Waar ik verder nog over te spreken was zijn de nette afgewerkte kastjes van dre.
Ook hier was elke speel minuut hoorbaar verbetering waarneembaar, ik verwacht na verder inspelen en tweaken dre hier weer iets moois heeft gemaakt.
Iets later ben ik even afgehaakt ivm muziek keuze en iets wat stijgende volume setting
De Eton/CSS combie met sub(Architect - SUB 12W7-3 / FRS125 ER4) tja.. die ER4 ergens uit 1996? hadden we het nog over? Ze snapten het toen al wel hoe het moest. Klank balans tussen de sub en de FRS125 kon in mijn beleving wel wat dikker(voller) misschien is het thuis in je woonkamer verder wel prima. Leuke ervaring om te beluisteren al miste ik wel wat resolutie van je bronmateriaal via spotify?
De set van Enjoyprog - AT18/AMT25 .. alle complimenten. Het geluid in het middengebied van die AT18 is erg bijzonder. Gelaagd en mooi naar achter in de mix alles goed te onderscheiding. Ook de Mundorf AMT25 is bijzonder gedetailleerd en ruimtelijk al lag het er wel wat dik bovenop en kwam in mijn beleving het geluid iets meer naar voren in de mix. Ik begreep dat er later een aantal dB's aan demping aan toegevoegd is.
Met de afwerking, oog voor detail en nog plannen om aanpassingen om de hellingshoek van de kasten aan te pakken ben ik zeker nog eens geïnteresseerd om dit ontwerp uit Elburg nog eens te mogen beluisteren.
Nog een waarneming op dat moment buiten het systeem om dat hier de zaal zeker voor het laag erg rustig bleef.
Experimenteren met opstelling in zowel luisteren vanaf de korte kant als in de lengte richting zal op korte termijn nog volgen.
Nieuwe bouwsels, nieuwe gezichten en ouwe bekenden. Iedereen bedankt voor de bijdrage
Leuke dag toch weer al met al.
Gerjan