Inschrijving luisterdag Breda 2017
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
-
-
Re: Inschrijving luisterdag Breda 2017
Kunnen de jongens van Alphen ook al vast tegen de zaalverhuurder zeggen dat de kachel een dag van tevoren uit kan 

-
meiborg schreef:Gister toevallig de heer F. den Broeder op bezoek gehad, oud AES ingenieur, zijdelings betrokken geweest bij allerlei mijlpalen in de audio ontwikkelingen in de jaren ~'70-'90.
Hij heeft me nog een leuke cd achtergelaten met orgelmuziek opgenomen op het orgel v.d. Martini kerk, pijpen van 32 voet lang, goede muziek om je set eens te laten werken / testen.
Mvg Reinder
Kan die CD ondanks jouw verhindering niet op de een of andere manier in Breda aanwezig zijn?
-
Hebben we daar dan speakers die 16Hz op stevig niveau kunnen weergeven?
-
Oh, ik dacht dat er ook hogere noten in die muziek voorkwamen? Het is toch niet gecomponeerd door Klaus Schulze? 

-
Als je 32 voets in de opname heb zitten, dan wil je de lucht ook voelen vibreren op die 16 Hz nam ik aan...
-
-
Wellicht heeft Wowly die zizoklo mega sub nog staan? Die wil ik graag eens een keer horen!
-
- Ook commercieel actief
Walt schreef:Hebben we daar dan speakers die 16Hz op stevig niveau kunnen weergeven?
De Ultrazoooms komen niet!
Fusion Filterdesign
-
16Hz is ver onder de afstemming toch? Dan liever een lange TL zoals de zizoklo.
-
Ik heb de Saint-Eustache Parijs dan wel op de server staan.
En nog wat meer van dat soort spul.
http://vandenheuvel-orgelbouw.nl/nl/hom ... arijs.html
En nog wat meer van dat soort spul.

http://vandenheuvel-orgelbouw.nl/nl/hom ... arijs.html
Hans
-
- Algemene moderator
Ik was iets van 2 jaar geleden in de grote kerk in Maassluis, waar ook een enorm pijporgel staat (Garrelsorgel). De reden was minder, een overlijden, maar het geluid uit het orgel is me ook zeker bijgebleven. Denk als het je lukt dit natuurgetrouw op een installatie weer te geven je heel aardig op de goede weg bent..
-
pappaleo schreef:
Kan die CD ondanks jouw verhindering niet op de een of andere manier in Breda aanwezig zijn?
John Propitius - Martinikerk
Dat Hinsz orgel is zó mooi

-
De Bavo (Haarlem) en de Wester kerk (Amsterdam) die zijn ook best leuk, en de organist ook een paar keer ontmoet, staat er ook op, en de Pentatone opname met het De Rijckere orgel in de Oostkerk van Middelburg. 

Hans
-
pappaleo schreef:meiborg schreef:Gister toevallig de heer F. den Broeder op bezoek gehad, oud AES ingenieur, zijdelings betrokken geweest bij allerlei mijlpalen in de audio ontwikkelingen in de jaren ~'70-'90.
Hij heeft me nog een leuke cd achtergelaten met orgelmuziek opgenomen op het orgel v.d. Martini kerk, pijpen van 32 voet lang, goede muziek om je set eens te laten werken / testen.
Mvg Reinder
Daar is https://wetransfer.com/ voor uitgevonden.
Lopende projecten in 2019 :
Een beetje fröbelen met een klein Soundcraft mengtafeltje
Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker
Inimini (©® bij pappaleo) Luidsprekers
Mijn grote trots :
De ZBA Versterker van het jaar 2012.
Een beetje fröbelen met een klein Soundcraft mengtafeltje
Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker
Inimini (©® bij pappaleo) Luidsprekers
Mijn grote trots :
De ZBA Versterker van het jaar 2012.
-
Ik wil dat wel eens op de Isobarix horen. Het is dan wel geen woofer met een oppervlakte van 5m2 op een open baffel aangestuurd met 20kW om de akoestische kortsluiting te compenseren en ook de 120dB wordt niet gehaald, maar toch komt er een mijns inziens respectabel laag uit.
Dus hoopte ik dat dat orgelplaatje even op die vintage(!) kastjes gedraaid mocht worden.
Dus hoopte ik dat dat orgelplaatje even op die vintage(!) kastjes gedraaid mocht worden.

-
Ik denk het wel, copietje draaien en met de post?
Once it was impossible to find any Bond villains older than myself, I retired. -- Roger Moore
-
Ik moet me helaas van het aanwezige lijstje afstrepen. Volgende keer beter.
-
Ooit komt er wel weer eens een dag dat we die dag niets te doen hebben. 

-
- Beheerder / Sysadmin
Muug schreef:Ooit komt er wel weer eens een dag dat we die dag niets te doen hebben.
Voor de komende jaren kan je In je agenda nu alvast de laatste 2 weekenden van mei incalculeren. Mits geen ongebruikelijke verschuiving of afgelasting plaatsvindt, zit je daarmee altijd goed.*
- * Uiteraard onder voorbehoud dat niet de vrouw des huizes anders bepaalt.

-
- Beheerder
Shadow schreef:Kunnen de jongens van Alphen ook al vast tegen de zaalverhuurder zeggen dat de kachel een dag van tevoren uit kan
Was de lijst aan het bijwerken en moest gniffelen bij deze opmerking. Een van de beheerders welke mij de ruimtes lieten zien vroeg of er nog bijzondere wensen waren mbt het stroomverbruik. Ik gaf aan dat dat niet nodig was omdat alles in gewone woonhuizen te beluisteren was.
Ik had echter niet aan de extrema gedacht.......
-
- Beheerder
Ik wil de zizoklo's wel meenemen op zich, maar dat vergt nogal wat aanpassingen aan het interieur en het vervoer in huis (staan in de kelder, weet je hoe zwaar en groot dat ding is??)
Maar als iemand hem in zijn set wil opnemen neem ik hem graag voor jullie mee, naast mijn refmons.
Maar als iemand hem in zijn set wil opnemen neem ik hem graag voor jullie mee, naast mijn refmons.
-
Wowly schreef:Shadow schreef:Kunnen de jongens van Alphen ook al vast tegen de zaalverhuurder zeggen dat de kachel een dag van tevoren uit kan
Was de lijst aan het bijwerken en moest gniffelen bij deze opmerking. Een van de beheerders welke mij de ruimtes lieten zien vroeg of er nog bijzondere wensen waren mbt het stroomverbruik. Ik gaf aan dat dat niet nodig was omdat alles in gewone woonhuizen te beluisteren was.
Ik had echter niet aan de extrema gedacht.......
Poeh, wat een geluk dat die nog niet klaar is. Scheelt weer een probleem, minder stroomverbruik en warmte.

Co
Ik heb ja/nee/geen mening.
-
2x100W ruststroom, ik denk dat ie in vol bedrijf niet meer als 500W pakt? Valt allemaal wel mee dus.
-
Shadow schreef:2x100W ruststroom, ik denk dat ie in vol bedrijf niet meer als 500W pakt? Valt allemaal wel mee dus.
Laat de EU het maar niet horen.

Ik heb ja/nee/geen mening.
Terug naar “DIY Events door leden”