Luisterdag 27 mei te Breda!

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
KT88

Berichtdoor KT88 » ma 29 mei 2006, 19:34

Het is wel grappig, we hadden het er in de auto ook al even over (DIYfreak, Audiofreak en ik).
Even voor mijzelf sprekend: voor mij zijn er 2 manieren van luisteren:
#1. het technische luisteren: is de balans ok, hoor ik geen vervorming, klopt de boel, etc.
#2. het emotionele lusiteren: je overgeven aan wat je hoort, zonder daar direct technische conclusies aan te verbinden.

De eerste manier is meer analytisch, om te onderzoeken of wat je in een set hebt veranderd, ook werkelijk de verbetering oplevert die je nastreefde.
Omdat ik zelf electronica bouw, beschouw ik de speakers (en de luisterruimte) als een gegeven, en denk daar verder technisch ook niet zo bij na.
Dat betekent ook dat ik automatisch door de eventuele fouten van de speaker en ruimte heen luister en me vanzelf op de electronica richt.
In mijn audio loopbaan heb ik veel, heel veel apparatuur gehoord, variërend van gewoon tot echt topniveau.
Daarbij komt dat ik dat spul ook gerepareerd heb, en ook nog eens zelf bouw.
Vanuit die achtergrond meen ik dan te kunnen stellen dat er bijv. bij de Lua CD speler iets mis is, en met mijn ervaring kan ik dan ook nog stellen dat dat niet aan de UcD versterker of speaker ligt.

Ik ben dus extreem gefocused op electronica fouten.
Ik kan zelfs horen of mijn hybride versterker met de kap open speelt of met de kap dicht (ja, lacht u maar even).

Daarentegen ben ik weer zo goed als blind (doof?) voor speakerfouten, ik kan wel beoordelen of ze in balans zijn of niet (bij Rho en Wowly was dat het geval, de Avalon beneden iets minder).

Het valt me op dat de meeste op het forum weer heel erg goed zijn in het beoordelen van speakers, denkelijk ook weer omdat men daar ervaring mee heeft met bouwen.

Een andere uitkijk dus, maar we zijn nog steeds technisch aan het luisteren.

Het emotionele luisteren begint bij mij pas als een set klopt, in balans is, geen electronische stress (copyright Peter van Willenswaard) heeft.
Dat had ik toen Rho's speakers stonden te spelen, zowel met Wowly's UcD als met mijn versterker erop.
En ja, dat was met de Lua Cd speler......blijkbaar kan ik me daar dan toch overheen zetten.
We hadden Dire Straights opstaan, een verschrikkelijk slechte opname, maar muzikaal een topper.
Ik ben gaan zitten en heb me overgegeven.

Datzelfde had ik bij de grijze monitors in de kleine ruimte boven (eerste demo).
Maarten van Roozendaal "greep me bij de strot", zogezegd (copyright Hans DIYfreak).
En dat ondanks het feit dat je die speaker best van alles kunt aanwrijven, maar blijkbaar klopte de combinatie.

En zo is het denk ik voor ieder persoon weer anders, en zeker het technische luisteren, waar ieder zijn eigen accent legt.

En daarmee wil ik alleen maar zeggen dat ieder voor zich bezig is met zijn eigen ideaal, en dat is alleen maar goed.
De intuitieve geest is een godsgeschenk
en het rationele verstand is een dienaar.
In memoriam mijn lieve Wilma

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » ma 29 mei 2006, 19:44

Die van Jeroen is dacht ik iets verder getweaked...

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » ma 29 mei 2006, 19:48

De refmon van Wowly op mijn dipoolbas speelde met mijn UcD, niet met die van hem want die heeft geen hoogdoorlaatfilter ingebouwd. Je hoorde dus echt alleen een andere monitor, geen andere versterker. Doordat het passieve filter van de refmon ingebouwde bafflestep compensatie heeft en mijn monitor niet, was het logisch dat er veel meer midlaag te horen was. Mijn ideeën voor aangepaste filtering nemen al vormen aan, met dank aan het experiment met de refmon van Wowly :wink:

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » ma 29 mei 2006, 19:58

Tja, 'tis me wat met die UcD's :lol: In wat Audiofreak beschrijft kan ik mij wel vinden. Maar wat is er nu zo bijzonder aan UcD? Eigenlijk is het klankmatig maar 1 ding: Het in hoge mate ontbreken van vervorming en al helemaal die vermaledijde cross-oververvorming van SS-AB. Dat is wennen want eigenlijk klinken ze daardoor helemaal nergens naar.

Buizen hebben allemaal hun eigen klanksignatuur en is het zoeken naar wat je zelf het lekkerst vindt en dat kan heel mooi klinken. Dat ontbreekt gewoonweg bij UcD in hoge mate.

Zelf ben ik in mijn zoektocht naar steeds neutraler klinkende speakers en versterkers gegaan en ben een liefhebber van pure klasse-A. Neutraler met lage vervorming houdt ook eigenlijk automatisch in analytischer. Dat betekent ook dat componenten eerder in de keten, t/m de opnametechniek aan toe, eerder hun tekortkomingen laten horen en de vraag is of je dat wel wilt.

De UcD's gehoord hebbende vind ik ze zeer dicht bij zeer goede klasse-A komen, zij het nog niet eraan voorbij. Maar de grote voordelen kwa energiekosten van UcD hebben mij er wel toe doen besluiten over te gaan naar UcD.
How much wood could a woodchuck chuck
if a woodchuck could chuck wood

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » ma 29 mei 2006, 20:00

KT88 schreef:En zo is het denk ik voor ieder persoon weer anders, en zeker het technische luisteren, waar ieder zijn eigen accent legt.

En daarmee wil ik alleen maar zeggen dat ieder voor zich bezig is met zijn eigen ideaal, en dat is alleen maar goed.

Waar ik aan wil toevoegen dat volgens mij in het emotionele luisteren minstens zoveel individuele accentverschillen worden gelegd.

Wat je ook merkt is hoe belangrijk de balans is. Als die niet in orde is, worden de andere kwaliteiten van de speaker/versterker/bron voor een groot deel niet opgemerkt.

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » ma 29 mei 2006, 20:08

Idd, mijn Ucd speelde boven op de set van Rho met de CD-speler van Lua. Daarna heeft ie ook op mijn refmon's gedraaid omdat we wat hareder luisterde en we een beetje tekort aan controle hadden voor de mid-woof van de refmon. Deze wordt namelijk niet mechanisch gedempt bij zijn X-max, waardoor het vrij makkelijk fout kan lopen als er niet genoeg controle is.

Anyway, beneden luisterde we even snel naar de dipoolcombi met de refmon, omdat ik dat erg graag wilde. Ik mis namelijk voor mijn gevoel het sublaag. Het laag is er voldoende, sublaag gewoon niet. Met sublaag bedoel ik dan ook echt SUB laag. Dit hoorde je even bij de dipool, isis en de fire-Eve zullen we maar zeggen.

Hier hoorde je idd dat er weer een dimensie bijkwam, doordat het laag erbij kwam. Dit barste natuurlijk van de (technische) fouten als een overlap van frequenies waardoor een soort boost op 100-250 Hz naar boven kwam. Deze frequenties zijn overigens heel erg makkelijk te herkennen als "echt laag" zoals sommigen per ongeluk thuis wel eens verkrijgen door de room-gain. Dit werd gespeeld op de Ucd van Jeroen. Exact deszelfde maar wat getweaked. Met de redelijke ruimte (ipv de hele goede ruimte 1) komt er dan ongeveer gelijkwaardig geluid uit als boven.

Ik laat de Ucd wel eens vaker horen aan anderen, vooral ook omdat ik op het HTForum een draadje heb gestart over de bouw hiervan 1,5 jaar geleden (toen was Hypex nét begonnen met de uitgave van de module's).
Het effect is alleen bij no-nonsense luisteraars te merken in positieve zin. Je moet er namelijk aan wennen. De controle, snelheid, de "cleanheid", droogte. Zeker als je klasse A probeert met wat warmere transistors (qua klank dan) moet je echt re-kalibreren voor jezelf. De hele goede buizenjongens niet zo, omdat deze op een andere manier hun top-geluid creëren.

Wowly

Paul Jenner

Berichtdoor Paul Jenner » ma 29 mei 2006, 20:09

Dat kan ik onderschrijven.

Het klinkt lullig, maar een goede set is voor mij een set zonder duidelijke tekortkomingen. De dingen die goed gaan ga je al snel als vanzelfsprekend beschouwen. DE dingen die niet goed gaan blijven uitsteken als een zere teen. Daar kom ik nooit overheen en is op het laatst het enige dat ik nog hoor.

Paul.
http://www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - Satisfaction guaranteed !

Paul Jenner

Berichtdoor Paul Jenner » ma 29 mei 2006, 20:13

En KT88,

zou je iets meer kunnen vertellen over jouw strijd tegen de electronica stress, het ontstaan ervan, jouw oplossingen daarvoor ?

Misschien beter in een apart draadje.

Ik vind dit heel interessant, omdat ik soms niet meer weet of een bepaalde stress in het geluid nu van de speakerunits komt of juist van de electronica ...

Paul.
http://www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - Satisfaction guaranteed !

Fineermannetje
In memoriam †

Berichtdoor Fineermannetje » ma 29 mei 2006, 20:24

Ik heb een erg leuke dag gehad afgelopen zaterdag.

Voor elk systeem is wat te zeggen en zijn allemaal duidelijk erg geslaagd in hun doel!

De verrassingen voor mij waren de speakers van Rho, de miniamp van indoubt, de Refmons en Ucd van Wowly, de isis als het hoog wat opgefrist wordt :wink: en het mid laag van de Eve's.

Ik ken de refmons erg goed, heb zelf een variant daarop en zou ook goed kunnen leven met de ucd daarop (ik heb dus zelf een lua cantilena sel cd en 6060rcdiva versterker)

Ik vond de cd speler van lua wel heel goed alsmede de versterker.
Pluk de dag!

*1979 - †14 juli 2006 (27 jaar)

rho

Berichtdoor rho » ma 29 mei 2006, 21:04

Ik vond de LUA CD-speler ook goed eigenlijk. Persoonlijk vond ik de UcD van wowly eigenlijk beter klinken dan de LUA.

asterduc

Berichtdoor asterduc » ma 29 mei 2006, 21:12

Pjotr schreef:Tja, 'tis me wat met die UcD's :lol: In wat Audiofreak beschrijft kan ik mij wel vinden. Maar wat is er nu zo bijzonder aan UcD? Eigenlijk is het klankmatig maar 1 ding: Het in hoge mate ontbreken van vervorming en al helemaal die vermaledijde cross-oververvorming van SS-AB. Dat is wennen want eigenlijk klinken ze daardoor helemaal nergens naar.

Een nadeel van de oudere klasse D was de electrische faseverdraaing op hoge frekwenties.
Ik herinner mij nog wat metingen waarbij de fase volledig flipte op frekwenties vanaf 5000 hz. Heeft iemand dit al eens gemeten?

euhh, eigenlijk zit mijn vraag in een verkeerd topic :oops:

daniel

Berichtdoor daniel » ma 29 mei 2006, 21:21

jeroen_d schreef:
KT88 schreef:En zo is het denk ik voor ieder persoon weer anders, en zeker het technische luisteren, waar ieder zijn eigen accent legt.

Waar ik aan wil toevoegen dat volgens mij in het emotionele luisteren minstens zoveel individuele accentverschillen worden gelegd.

Wat je ook merkt is hoe belangrijk de balans is. Als die niet in orde is, worden de andere kwaliteiten van de speaker/versterker/bron voor een groot deel niet opgemerkt.

ik denk dat dat ook de reden is voor mijn oordeel over het verschil tussen de mini-tl's en de bassreflexen met dezelfde units.

Ik ben (nog) geen speakerbouwer. Noch heb ik heel erg veel verschillende speakers beluisterd (aantal begint te groeien, dat wel). Ik ben dus geen geoefend analytisch luisteraar. En laat op die bassreflexen nu net een stuk muziek gespeeld hebben waar ik me prettiger bij voelde. Dus vond ik die bassreflexen ook beter klinken.

Daarom vind ik dit soort bijeenkomsten ook zo leuk. Zo leer je een beetje luisteren. Vergelijk het met het drinken van wijn. Daar moet je ook behoorlijk in oefenen voordat je echt de kwaliteit kunt beoordelen. Maar ook daar heb je verschil tussen een analytisch kwaliteitsoordeel, en een oordeel over wat je nu eigenlijk echt lekker vindt.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » ma 29 mei 2006, 21:28

asterduc schreef:Een nadeel van de oudere klasse D was de electrische faseverdraaing op hoge frekwenties.
Ik herinner mij nog wat metingen waarbij de fase volledig flipte op frekwenties vanaf 5000 hz. Heeft iemand dit al eens gemeten?

euhh, eigenlijk zit mijn vraag in een verkeerd topic :oops:

Eigenlijk wel :D, daarom heb ik maar onder versterkers dit topic gestart: De "Klank" van versterkers
How much wood could a woodchuck chuck
if a woodchuck could chuck wood

audiofreak

Berichtdoor audiofreak » di 30 mei 2006, 10:05

De UcD van Wowly mag dan misschien dezelfde zijn dan die andere UcD van Jeroen,maar kwa klank niet helemaal in mijn beleving.

Mijn vraag is dan ook .......zijn ze wel helemaal hetzelfde gebouwd deze 2 UcD?

Het zou kunnen dat er andre onderdelen zijn gebruikt,wat de klank kan veranderen.

BTW, Ik heb dat al eens eerder in het verleden meegemaakt met een 2 identieke versterkers.Mijn versterker klonk toen ook anders t.o.v. de andere identieke versterker.Bij een nader onderzoek (kastplaat eraf en vergelijken de onderdelen) bleek dat hij andere condensatoren had in het eindversterkersgedeelte.Verder was alles hetzelfde.De klank tussen die identieke versterkers was dus anders.Later bij navraag bleek dat men was overgestapt op andere condensatoren,omdat de fabrikant vond dat het met de andere condensatoren beter klonk.
je oren zijn je BESTE adviseurs

doppedoos
Ook commercieel actief

Berichtdoor doppedoos » di 30 mei 2006, 12:22

daniel:
Daarom vind ik dit soort bijeenkomsten ook zo leuk. Zo leer je een beetje luisteren. Vergelijk het met het drinken van wijn. Daar moet je ook behoorlijk in oefenen voordat je echt de kwaliteit kunt beoordelen. Maar ook daar heb je verschil tussen een analytisch kwaliteitsoordeel, en een oordeel over wat je nu eigenlijk echt lekker vindt.

Sluit me aan bij Daniel! Ben begonnen met wijn proeven toen ik 4 was :oops: (ben in italie geboren :!: ) en nog word ik af en toe verrast door een wijntje waarvan ik denk: DIE is echt lekker!! Bij wijn komt er dan nog bij dat als je hem bijvoorbeeld vanuit italie mee neemt naar dit koude kikkerlandje (morgen begint de zomer 8) ) hij vaak,hier, niet smaakt...Misschien gaat het ook wel zo met gehoor! Ik vind het altijd moeilijk (zo niet onmogelijk) om een objectief oordeel over geluid te geven als je eenmaal op een bepaald niveaux zit! (zoals zaterdag!!). Meestal luister ik en zeg dan vaak niets (tenzij iets defect is)maar geniet zelf meer of minder. Ik kan wel blijven zeggen dat het "geen TL's zijn" of geen buizen...maar ja,... dat is mijn smaak! Zo zegt een vriend van mij altijd: Goeie wijn is nog steeds geen bier!!

Overigens: De buizen versterkers van "daddy" zijn weer terug op de tekentafel na het horen van de LUA. Erg is dat als je wat mooiers hebt gehoord!!

Groet Simon

indoubt

Berichtdoor indoubt » di 30 mei 2006, 14:37

Iemand nog een uitgesproken mening over de nieuwe Rega Apollo CD speler? Dat was diegene in het klooi uurtje die we na de laptop op de microtube hadden aangesloten.

Ik ben wel benieuwd wat jullie ervan vonden.
Always be in doubt until sure

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » di 30 mei 2006, 14:39

Ik heb hem maar heel kort gehoord, en vond hem erg zacht spelen (niet qua volume maar alsof ie een zachte klank had)

Wowly

audiofreak

Berichtdoor audiofreak » di 30 mei 2006, 15:08

indoubt schreef:Iemand nog een uitgesproken mening over de nieuwe Rega Apollo CD speler? Dat was diegene in het klooi uurtje die we na de laptop op de microtube hadden aangesloten.

Ik ben wel benieuwd wat jullie ervan vonden.

Hoi Indoubt,

Laat ik namelijk heel toevallig de donderdag ervoor op de audioclub AVMN ook deze Brio cd-speler gehoord hebben.
Ik was verrast op die donderdagavond van het hele goede geluid en ook zaterdag werd ik wederom verrast door het goede geluid.
Ik vind deze cdspeler een natuurlijke en dynamische weergave hebben en niet zo digitaal klinkend als andere cd spelers uit die prijsklasse tot 1000,00 euro.
Deze Brio cd speler is duidelijk opgewaardeerd ten opzichte van het oude model en ook maken ze nu het loopwerk in eigen beheer of onder hun specificaties.Volgens mij geldt dat ook voor de DAC,ook in eigen beheer.

Kortom een cd speler waar ik prima mee zou kunnen leven.Ik hou deze speler zeker in gedachten als ik mijn Tjoeb zou gaan vervangen in de toekomst.Voorlopig even nog niet,daar ik net een Jan Allaerts mc-one boron mk-1 element heb besteld voor mijn draaitafel.

Maar het is een zeer fraaie cd speler deze BRIO !!!

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » di 30 mei 2006, 19:19

audiofreak schreef:De UcD van Wowly mag dan misschien dezelfde zijn dan die andere UcD van Jeroen,maar kwa klank niet helemaal in mijn beleving.

Het zou kunnen dat er andre onderdelen zijn gebruikt,wat de klank kan veranderen.

BTW, Ik heb dat al eens eerder in het verleden meegemaakt met een 2 identieke versterkers.Mijn versterker klonk toen ook anders t.o.v. de andere identieke versterker.Bij een nader onderzoek (kastplaat eraf en vergelijken de onderdelen) bleek dat hij andere condensatoren had in het eindversterkersgedeelte.Verder was alles hetzelfde.De klank tussen die identieke versterkers was dus anders.Later bij navraag bleek dat men was overgestapt op andere condensatoren,omdat de fabrikant vond dat het met de andere condensatoren beter klonk.

Natuurlijk zijn ze anders gebouwd en ik had al aangegeven dat er een duurdere voeding met slitfoil elco's in die van mij zit. Alleen ik zou, in tegenstelling tot jou, niets durven beweren over de verschillen in klank. Hoe kan je dat nu doen op basis van de Eve II en de box van rho boven op de UcD van Wowly en vervolgens zijn refmon die op mijn dipoolbas staat en aangedreven wordt door mijn UcD met intern hoogdoorlaatfilter en dat ook nog in een totaal andere luisterruimte. Dan kan je nog zo veel luisterervaring hebben, ik zou me er niet aan wagen om dan iets over de verschillen in versterker te roepen. De andere variabelen zijn in dit geval veel en veel meer veranderd.

audiofreak

Berichtdoor audiofreak » wo 31 mei 2006, 8:59

jeroen_d schreef:
audiofreak schreef:De UcD van Wowly mag dan misschien dezelfde zijn dan die andere UcD van Jeroen,maar kwa klank niet helemaal in mijn beleving.

Natuurlijk zijn ze anders gebouwd en ik had al aangegeven dat er een duurdere voeding met slitfoil elco's in die van mij zit. Alleen ik zou, in tegenstelling tot jou, niets durven beweren over de verschillen in klank. Hoe kan je dat nu doen op basis van de Eve II en de box van rho boven op de UcD van Wowly en vervolgens zijn refmon die op mijn dipoolbas staat en aangedreven wordt door mijn UcD met intern hoogdoorlaatfilter en dat ook nog in een totaal andere luisterruimte. Dan kan je nog zo veel luisterervaring hebben, ik zou me er niet aan wagen om dan iets over de verschillen in versterker te roepen. De andere variabelen zijn in dit geval veel en veel meer veranderd.

Dag Jeroen_D,

Ik durf dat wel en doe dat ook gewoon,omdat ik meen in mijn gehoor verschillen te horen.Ook in die versterkers.
Niets mis mee lijkt mij.
Hert is dan ook zeker geen aanval op alle andere versterkers en eigenaren ervan.Dus ook niet op de jouwe.
Bedenk je ook dat het MIJN luisterindrukken zijn.
Ik heb alleen geprobeerd aan te geven dat er wel degelijk een KLANKVERSCHIL is tussen de verschillende UcD's op de luisterdag.
Dat klankverschil kon ik horen in de verschillende configuraties.
Maar goed,het gaat hier niet om jou te overtuigen of mijn gelijk te halen of jouw gelijk of whatever. Het wordt dan al gauw een welles/nietes discussie en daar pas ik voor.Lijkt mij ook niet nodig en ik ga ervan uit dat zo'n discussie voor jou ook niet hoeft.

Enne Jeroen,het zijn maar indrukken op zo'n dag,zeg maar 1 ste indrukken.
Ik heb een voorstel aan je:
Ik wil best eens bij je komen luisteren en vooral langer luisteren en dan geef ik je mijn bevinding en kunnen we daar in alle openheid over discusseren met elkaar dan.
BTW ik wil zeker je dipoolspeakers eens opnieuw horen in zijn eigen omgeving. Ik hoor dat graag van je.

Nogmaals ik heb niemand willen aanvallen,hooguit mijn luisterindruk willen delen met de bouwers en zie het nou als positieve kritiek.Ik begrijp echt wel hoe trots een bouwer kan zijn op zijn eigen gebouwde apparatuur.Ik zou dat ook zijn,hoor en daarbij bedenk je dat ik stinkend jaloers ben op jullie allemaal die zulke prachtige gebouwde apparatuur heeft.(speakers,versterkers enz).Ik kan dat niet en zou het ozo graag wel willen.

Met groet,
8)

voodooless

Berichtdoor voodooless » wo 31 mei 2006, 10:21

audiofreak,

Hoe krijg je het voor elkaar om te lokaliseren waar een klankverschil vandaan komt? Hoe weet je dat iets van een amp is, van een luidspreker, of van de ruimte? Lijkt me eerlijk gezegd een onmogelijke opgave...
Sound is no [url=http://www.voodooless.com/]voodoo!
[img]http://www.voodooless.com/voodooless.png[/img][/url]
[size=84](voodooless, formerly known as [i]deepspace[/i])[/size]

--
Mod: BBCode in onderschrift uitgeschakeld.
Reden: robots.txt op voodooless.com geeft Google geen toegang, die [strike]nu via ZBA chanteert[/strike] meldt dat het alle ZBA-pagina's met voodooless.png heeft geblokkeerd.

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » wo 31 mei 2006, 16:35

Het lijkt me dat audiofreak netjes heeft aangegeven dat hij het gewoon wel denkt te kunnen en dat discussie tot welles/nietes leidt. Ik heb daar inderdaad geen behoefte aan, aan zo'n discussie.

Audiofreak, natuurlijk mag je een keer langskomen. Het is echter niet zo dat ik het gevoel heb wat te moeten bewijzen, ik vind het hooguit jammer dat mijn systeem in Breda niet zo tot zijn recht kwam. Ik ga dus zoeken naar verdere optimalisatie zodat het systeem in meer omstandigheden dan bij mij thuis een uitstekende balans heeft. Das gewoon een stukje persoonlijke 'drive', maar op zich niet nodig voor het genieten van muziek want ik ben 100% tevreden en geniet elke dag.

voodooless

Berichtdoor voodooless » wo 31 mei 2006, 17:13

jeroen_d schreef:Het lijkt me dat audiofreak netjes heeft aangegeven dat hij het gewoon wel denkt te kunnen en dat discussie tot welles/nietes leidt.

Ik was er ook meer in geïnteresseerd HOE hij dat dan doet! Als het daadwerkelijk kan, en er is een methode voor, wil ik dat graag weten natuurlijk.
Sound is no [url=http://www.voodooless.com/]voodoo!
[img]http://www.voodooless.com/voodooless.png[/img][/url]
[size=84](voodooless, formerly known as [i]deepspace[/i])[/size]

--
Mod: BBCode in onderschrift uitgeschakeld.
Reden: robots.txt op voodooless.com geeft Google geen toegang, die [strike]nu via ZBA chanteert[/strike] meldt dat het alle ZBA-pagina's met voodooless.png heeft geblokkeerd.

Martijn M
Ook commercieel actief

Berichtdoor Martijn M » wo 31 mei 2006, 17:38

ik kan luidsprekers onderling beoordelen terwijl ze zijn aangesloten op verschillende apparaten en kabels 8)

fireman

Berichtdoor fireman » wo 31 mei 2006, 18:17

Ik heb het niet helemaal gevolgd dat wellus nietus spelletje. Maar volgens mij was die UCD bak van wowly ook op mijn eVe's aangesloten. En ik vond het niet verkeert klinken.
Die ruimte was idd niet akoestisch aan te bevelen om iets naar behoren te vergelijken. Ik weet nl dan mijn speakers een veel beter beeld kunnen neer zetten. Maar ik kon op dat moment daar doorheen luisteren. Niet een ander. Simpel weg omdat ik mijn speaker als de beste ken in mijn eigen ruimte.

wie weet bouw ik ook nog wel eens twee monoblokjes van die UCD. extra zwaar voor mijn eve's :) Zouden die kunnen tippen aan mijn naim amp :)

@ Jeroen_D: heb jij ook zo'n UCD bak? Was dat die witte die beneden stond op jou Di-pool? Indien ja, dan mag je 'm wel meenemen een keertje.
Naim Audio SuperNait 2 - Naim NDX - vifa vivace 2012 - R1200GS LC

Terug naar “DIY Events door leden”