Luisterdag 27 mei te Breda!

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Wowly
Beheerder

Luisterdag 27 mei te Breda!

Berichtdoor Wowly » di 25 apr 2006, 20:37

Nou, gezien dat er genoeg animo is wil ik graag de zaak concreet gaan maken. In dit topic zal ik de gang van zaken neerzetten zodat iedereen weet waar, hoe duur, welke sets etc etc spelen

In deze post wil ik graag weten wie er ZEKER komen (dus, agenda pakken en plannen! :wink: )

DEELNEMERS en GROEPEN

1 Wowly/Betaald
1 Fineermannetje/Betaald
1 Jeroen_D/Betaald
2 Fireman/Betaald
1 Edo/Betaald
2 Deepspace/Betaald
2 Daniel/Betaald
3 Indoubt/Betaald
2 Audiofreak/Betaald
1 KT88/Betaald
3 Digodoo/Betaald
3 Daddydigidoo/Betaald
3 Paul (uit lekkerkerk)/Betaald
1 DIY_Freak/Betaald
2 Doppedoos/Betaald
2 Daddy (Vader van Doppedoos)/Betaald
3 JW (jan-Willem,nieuwkerk ad IJssel)/Betaald
2 Rho/Betaaldin
3 Frankie_K/Betaald
3 Dre/Betaald
3 Tino (maat van dre)/Betaald
1 Bart_M/niet geweest per abuis
Zou iedereen die in de lijst staat willen checken of dat ie daadwerkelijk komt, dan haal ik de vraagtekens weg achter je naam. Degene zonder vraagtekens ga ik vanuit dat ze dan komen. Kijk ook even of je het eens bent met het maximumbedrag van 10 pp huur voor de ruimte's. Ik hoop een heel stuk lager uit te komen als het even kan! EDIT: dat gaat zeer zeker lukken, waarschijnlijk kunnen we al voor 7,50€ of minder terecht. Bij de meeste locatie's wordt verwacht dat je drinken haalt bij de bar (op één locatie na dan, daar moet geloof ik alleen worden betaald voor de koffie en thee).

Edit, de mensen zijn ingedeeld in groepen, het nummertje voor je naam staat voor groep 1 of groep 2. Zou je graag in een andere groep willen, ff pm-etje sturen. Ik heb geprobeerd een mooie balans te maken in bouwers en nietbouwers (voor zover die er zijn)
Laatst gewijzigd door Wowly op ma 29 mei 2006, 11:29, 34 keer totaal gewijzigd.

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » di 25 apr 2006, 20:38

LOCATIE, KOSTEN en TIJD

Gageldonksepad 5
4824PP Breda

KOSTEN: 6,50 Euro pp, indien iedereen die op de lijst staat betaalt (dit zal later worden verrekend op de dag zelf) Ik zou het erg fijn vinden als er vooruit wordt betaald. Ik zal mijn rekeningnummer aan ieder die op de lijst staat een PB sturen (Personal message, deze zie je bij het kopje " je hebt geen/je een persoonlijk bericht"bovenaan de webpagina van het forum).

TIJD: van 09:00 tot 17:00
Laatst gewijzigd door Wowly op do 11 mei 2006, 19:16, 6 keer totaal gewijzigd.

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » di 25 apr 2006, 20:41

APPARATUUR

Jeroen_D..................Ultieme monitor/Dipool bassectie/UcD-amp (vv en ev)

Fineermannetje.........Top-shop vertserker en cd-speler, evenals de benodigde kabels

Wowly......................Scan speak reference monitor met high end filter en fors gemodificeerde kast/ Dual mono UCD180AD met passieve voorversterking en aangepaste Hypex ST-voedingen

Fireman....................EVE II

Edo..........................Isis/Ares

KT88........................een of twee hybride's/buizensetje 6bx PP/ eigenbouw DAC/ Loopwerkje/Buizenvoorversterkertje ?

Daniël......................Single ended 807

Indoubt....................M-Audio transit, tripath amp, evt de vermaarde coffeecups

Paul.........................zelfbouwbuizenvoorversterker/Vifa premium

Doppedoos...............Mini-TL/Buizen ev evv/SACD-speler

Rho.........................Evt Seas classic 180

Bart_M....................Tumult subwoofer indien mogelijk

DIY_Freak...............Teac VRDS10 + dac/MTM, basreflex met Peerless HDS182-PP en Morel MDT-37/Filter met DCX2496.

Fineermannetje neemt nog enkele pure high-end equipment mee (buizen vv/buizencd/netsnoeren/powercords/interlinks en speakerkabels.....)
Laatst gewijzigd door Wowly op vr 26 mei 2006, 13:56, 19 keer totaal gewijzigd.

Wowly
Beheerder

PROGRAMMA en OPZET combinatie's

Ik heb tot nu toe voor ogen om drie stints te maken van 2,15 uur, zodat iedereen de gelegenheid krijgt om uitgebreidt te kunnen luisteren van de creme de la creme van de zelfbouw. Om drie kwartier zal van luisterruimte worden geswitched door de luisteraars, zodat de sets mooi door kunnen spelen en we minimale tijd kwijt zijn aan het opzetten van de set. Er komt een 3e luisterruimte bij zodat we niet over de koppen hoeven te lopen zoals bij DDIY2006 :twisted:
Om de technoheads tegemoet te komen ( :wink: ) heb ik 2 stukken ingelast waarin jullie van hartelust je apparatuur kunnen combineren om te kijken wat de match's zijn met jou apparatuur. Hiervoor is ruimte 2 (R2) en 3 (R3) vrijgehouden. Mogelijk dat we dan zelfs een betere setup maken voor de drie luisterstints gepland was.

Betekenis afkortingen:
3 ruimte's: Ruimte 1 (R1) en Ruimte 2 (de grote ruimte) (R2) en R3
2 programma's: Klooi (KL) en luister (L)
Luidspreker/vv/ev/cd

PROGRAMMA en OPZET Combinatie's

9:00 tot 09.45 : Klooien deel 1

KL1.R1 : Refmon Wowly icm LUA set
KL1.R2 : Vrijhouden
KL1.R3 : Vrijhouden

09.45 tot 12:00 : Luisteren deel 1

L1.R1 : Vifa Premium/Buizen 6BX PP/Buizenvv paul/SACD
L1.R2 : EVE II/Hybride Buizen/LuaCD
L2.R3 : MTM, basreflex met Peerless HDS182-PP en Morel MDT-37/ Teac VRDS 10/Lua Versterking

12:00 tot 12.45 : Klooien deel 2

KL2.R1 : Vrijhouden
KL2.R2 : Vrijhouden
KL2.R3 : Vrijhouden

12.45 tot 15:00 : Luisteren deel 2

L2.R1 : Mini-Tl/Buizen EV doppedoos/BuizenVV doppedoos/SACD
L2.R2 : Ultieme monitor/UCD/UCD/LUA
L2.R3 : Seas Classic/UcD180 dual mono/LuaCD

15:00 tot 17:00 : luisteren deel 3

L3.R1 : Refmon/Single ended 807/? vv/Lua
L3.R2 : ISIS/Lua buizen vv/ev/SACD
L3.R3 : ?
Laatst gewijzigd door Wowly op vr 26 mei 2006, 14:22, 9 keer totaal gewijzigd.

Wowly
Beheerder

DOELSTELLING

Het is de bedoeling dat we een lekker luisterdagje houden en lekker met elkaar kunnen praten over onze gezamelijke hobby. Geen lezingen, geen giga-drukte, uitgewerkte ontwerpen als het even kan, geen reclame. Gewoon lekker genieten van de sets die staan spelen. Eventueel achteraf lekker gaan genieten van the real thing op het jazz-festival :D http://www.bredajazzfestival.nl

Muziek, ik ben van mening dat iedereen die komt muziek mag aanbieden die moet worden gespeeld. De bouwers van de sets hebben wel eerste keus :D . echter daarna moet het denk ik mogelijk zijn eens lekker hard-rock op te zetten, of new-age, ik zeg maar wat (zolang de apparatuur er maar niet onder zou kunnen lijden). Dan voorkomen we ook dat achteraf er mensen zijn die vinden dat er teveel "audiofiele"muziek wordt gespeeld, ipv wat misschien meer gangbaardere muziek.

ik wilde het graag bij stereosets houden, evt in "2.1" opstelling. Geen surround oid (of er moet natuurlijk iemand zijn die een wat meer audiofiele 5.1 set mee kan nemen :twisted: )
Laatst gewijzigd door Wowly op di 25 apr 2006, 21:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » di 25 apr 2006, 20:45

GERELATEERDE TOPICS

Download documenten luisterdag en schema:
http://62.166.6.192/download/luisterdagbreda.doc
en
http://62.166.6.192/download/schemabreda.doc

Carpooltopic: viewtopic.php?t=2109

Muziektopic: viewtopic.php?t=2141&start=0
Laatst gewijzigd door Wowly op vr 26 mei 2006, 19:35, 3 keer totaal gewijzigd.

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » di 25 apr 2006, 21:17

Ok, ik houd de 27ste vrij en zal er zijn!

Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Berichtdoor Digidoo » di 25 apr 2006, 21:21

Ik wil er ook graag bij zijn en misschien neem ik nog 1 of 2 mensen mee. Mag dat?

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » di 25 apr 2006, 21:27

Geen probleem, maar dan moet je het wel zeker weten dus, ik ga er dan namelijk op rekenen met de luisterruimte's en dergelijke. Mochten ze top-apparatuur hebben, die kunnen we goed gebruiken om de sets an te vullen :D .

Ik zal je bij de lijst zetten, zo gauw je weet of die mensen mee willen gaan, laat je me het zo snel mogelijk weten!

Leuk dat je erbij bent!

Wowly

KT88

Berichtdoor KT88 » di 25 apr 2006, 21:32

Mooi, die dag staat genoteerd!

Mijn hybrides zullen niet zoveel problemen hebben met de diverse belastingen, voor de 2A3 PP triodedoos is dat wel een punt van aandacht.
Elders vroeg je naar het rendement, dat vind ik persoonlijk nog niet eens het belangrijkste.
Als het boven de zeg 88 dB/w/m ligt, zal het al wel gaan (zij het niet knijterhard, kamermuziek dus! ) :lol:

Het impedantieverloop is belangrijker, daar moeten niet al te grote dippen of pieken inzitten.
Ik kan op de uitgangen kiezen tussen 4 of 8 ohm, maar moet dat wel omsolderen.
Het zou dan wel handig zijn om dit op voorhand te weten.

Om een indruk te geven: dit versterkertje draait in een gemiddelde huiskamer prima op een setje Epos ES11 met een gespecificeerd rendement van 86 dB/w/m, maar met een impedantieverloop dat zich rond de 6 ohm beweegt (behalve in het laag dan, maar da's logisch).

CD transport en DAC kunnen best mee, maar het is geen high end, gewoon maar goed.
Laat maar even weten of die mee moeten.

Mijn DIY voorversterkertje heeft de beschikking over een (MM) phonotrapje, dus voor wie zich geroepen voelt zijn draaitafel hieraan bloot te stellen, de ingang is er alvast.
Ik heb geen MC trap, ook geen trafo helaas.

Muziek neem ik in voldoende mate mee.
De intuitieve geest is een godsgeschenk
en het rationele verstand is een dienaar.
In memoriam mijn lieve Wilma

Edo
Mede-oprichter

Berichtdoor Edo » di 25 apr 2006, 21:58

Ik heb 27 mei in de agenda gezet. Gaat lukken.

Op dit moment heb ik niet veel meer staan hier dan Isis, maar misschien kan ik nog wel wat regelen qua speakers. Even afwachten...
luidspreker (m.), meubelstuk waar muziek uitkomt;-box (m.); -kast (v.(m.)).

fireman

Berichtdoor fireman » di 25 apr 2006, 22:16

Naast de kosten van de huur. ( € 10,- ) zijn er ook kosten om te parkeren?

Als ik even een vergelijk trek met R'dam hier dan ben ik bijna € 3,50 kwijt per uur ( in de stad )

Hoe zit dat in Breda? ( ca. 6 uur parkeren )
Naim Audio SuperNait 2 - Naim NDX - vifa vivace 2012 - R1200GS LC

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » wo 26 apr 2006, 8:18

Ik weet nog niet hoe het met parkeergeld zit, maar doorgaans als je niet al te zeer in het centrum bent kun je gewoon gratis parkeren. Het is wel een punt waar ik op ga letten als ik de locatie's ga bezoeken.
Vandaag even een belronde maken tussen al die gemeenschapshuizen (dat zijn er een boel zeg!)

Groetjes

Wowly

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » wo 26 apr 2006, 14:31

Tot nu toe heb ik zo'n 7 locatie's met hele goede en matige ruimte's, van wat duurder tot 90 euro per dag exclusief de koffie, eten zelf mee te nemen. Komen we uit op zo'n 7,50 pp als we met zo'n 12 man zijn. Volgende week ga ik persoonlijk beoordelen of het wat is, mooi combineren met een bezoekje aan mijn schoonouders welke in breda wonen.

Groetjes

Wowly

Marp
Beheerder / Sysadmin

Re: Luisterdag 27 mei te Breda!

Berichtdoor Marp » wo 26 apr 2006, 17:59

Wowly schreef:In deze post wil ik graag weten wie er ZEKER komen (dus, agenda pakken en plannen! :wink: )

Zo dicht bij huis is zeldzaam, maar het voorseizoen is dit jaar kort. Mijn agenda dreigt dan ook overvol te geraken vanwege diverse motorritten in de komende maand. :? Nog niet elke rit staat echter voor 100% vast. Wanneer wil je het uiterlijk weten :?:

--
Even off topic:
Wowly schreef:Ik heb tot nu toe voor ogen om drie stints te maken van 2 uur...

Het woord Stint ken ik enkel als Duitse benaming voor ehhh... een vissoort (spiering), maar dat heeft vast niets met een luistersessie te maken. :D Van Dale en mijn Engels woordenboek kennen het woord echter niet. Waar komt het vandaan en wat is de werkelijke betekenis??
Disclaimer: ik kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor mijn
uitspraken. Door lezen van mijn berichten gaat u daarmee akkoord.

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » wo 26 apr 2006, 19:16

Olaf Mol gebruikt de term om het moment tussen starten en stoppen aan te duiden in de Formule 1. (of tusssen pitstops)

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » wo 26 apr 2006, 19:34

Idd, een stint is een deel van een groter iets, een opeenvolgende reeks, de 1e, 2e en laatste stint. Zo zeggen we dat hier in brabant :D

Hoe noem je zoiets in het ABN? 1e deel, 2e deel enz? Ik zl het veranderen.

Voor wat betreft het aanmelden, wie het eerst komt die het eerst maalt. Als de groep té groot dreigt te worden gaan de eersten die zich defintief hebben aangemeld sowieso meedoen. Het ziet er naar uit dat we waarschijnlijk maar 2 luisterruimte's zullen hebben, en die zijn gauw gevuld. Ik hoop natuurlijk zo snel mogelijk te weten wanneer je kunt, al was het alleen maar dat ik het dan wat makkelijker heb om het netjes te regelen.

De maten van de ruimten van de meest waarschijnlijke locatie zijn: 7,5 meter bij 14 meter en de 2e ruimte 7,5 bij 7,5 meter. De 2e is goed gedempt (vloerbedekking etc), de 1e is minder goede gedempt (oud kleed op de grond) maar is wat ruimer zodat het wat minder snel kaatst en heeft een schuine wand. Goed genoeg om wat mensen te herbergen mocht het ietwat drukker worden, maar er zijn dus grenzen aan het aantal. :oops:

Gewoon vastzetten in je agenda, ik heb ook aardig wat motorritjes voor de boeg, maar er is er maar één die ik niet wil missen. De rest plan ik gewoon zelf, lekker, hoef ik niet met de meute mee te rijden 8)

Wowly

Marp
Beheerder / Sysadmin

Berichtdoor Marp » wo 26 apr 2006, 20:13

Tja, deze Brabander woont een fractie dichter bij België en Zeeland dan bij Breda. :D

Het was overigens puur een vraag uit nieuwsgierigheid hoor, dus niet om je op "vreemd" taalgebruik te wijzen. Ik heb nu eenmaal de "tik" om elk onbekend woord op te zoeken i.p.v. dat ik er een eigen invulling aan geef. In dit geval vond ik alleen niets wat met dat woord associeerde. Lekker laten staan dus!

Wat de luisterdag betreft: reken mij even niet mee. Ik kan moeilijk de grote afwezige zijn op motordagen waarvoor ik zelf het voortouw nam. Mocht er geen plaats meer zijn wanneer het me onverhoopt uitkomt, dan heb ik gewoon pech. ;)
Disclaimer: ik kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor mijn
uitspraken. Door lezen van mijn berichten gaat u daarmee akkoord.

weidok

Berichtdoor weidok » wo 26 apr 2006, 21:16

Leeuwarden schreef:Olaf Mol gebruikt de term om het moment tussen starten en stoppen aan te duiden in de Formule 1. (of tusssen pitstops)

Voor de nooderfielen...

Een aantal van die stints :) hier in het noorden organiseren..

is dat een idee :idea:

Weet wellicht een aantal ruimtes in Dokkum ??
" there is no box like no box" :)

Martijn H

Berichtdoor Martijn H » wo 26 apr 2006, 21:46

weidok schreef:
Leeuwarden schreef:Olaf Mol gebruikt de term om het moment tussen starten en stoppen aan te duiden in de Formule 1. (of tusssen pitstops)

Voor de nooderfielen...

Centraal Nederland! Dat is het eerlijkste :wink: Luisterdagen zijn altijd erg leuk en er kunnen er wat mij betreft wel wat meer gehouden worden!
Iemand die een ruimte weet in de omgeveving van Almere Utrecht, bied de beste locatie voor een grotere groep! Als ik het huis een goede dag voor mezelf heb, heb ik er trouwens geen problemen mee om een stuk of 8, 10 mensen hier bij mij thuis te hebben!

Is er iemand die wil carpoolen :idea: met mij en mijn speakers? Ik wil erg graag komen, maar ben erg onzeker wat betreft vervoer! rijkosten kunnen mooi gedeeld worden dan!

Anybody? :roll:

mvg,

Montana
Dipool-monopool systeem Do it right, Do It Yourself~!!

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » wo 26 apr 2006, 22:36

Montana schreef:Centraal Nederland! Dat is het eerlijkste...
NOT (ja ik zag die wink wel, maar ga er toch lekker serieus op in) dan zijn t altijd dezelfde die van ver moeten komen, beetje spreiden over t land dan is er altijd wel een keer dat t redelijk in de buurt is

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » wo 26 apr 2006, 23:56

De truuk zit het hem erin dat je het kleinschalig houdt. Zo kun je makkelijk een leuke luisterdag organiseren. Niet al te druk, veel ruimte om goed te kunnen luisteren :D . Natuurlijk moeten er ook luisterdagen worden gehouden in het noorden, westen etc. Als je ze kleinschalig houdt lukt dat makkelijk! Zeker als er iemand is die een grote ruimte tot zijn beschikking heeft.

Vergis je niet in de bezoekers van het belgische land, die kunnen altijd een fors eind rijden, willen ze in NL een luisterdag bijwonen. Nu kunnen ze met een relatieve kleine afstand rijden toch komen!

Zutphen ligt enigzins centraal, waardoor ze in staat zijn een hele grote luisterdag te organiseren. NIet dat ik op zo'n luisterdag een goede kans krijg om een systeem goed te kunnen beluisteren, want daarvoor is het me veel te druk, hectisch, matige acoustiek. Ik baalde daar behoorlijk van, want ik had graag enkele systemen met prettige muziek willen beluisteren, en had daarvoor niet de kans gekregen (of ik had de deur op slot moeten doen 8) )

Nu krijg ik de kans om de set van Jeroen_D eens goed te luisteren, en de Isis van Edo. Mijn eigen refmon met high-end apparatuur, of op een buizenversterker. En hopelijk ook de Apocalypsa van Montana. Kijk, daar is het naar uitkijken geblazen. S'avonds lekker eten en genieten van de Jazz (mijn schoonouders wonen in Breda, daar kunnen evt spullen worden geparkeerd mocht je daar bang voor zijn). Ik zie er nu al naar uit! Ben ook erg benieuwd naar de software van de anderen, je hoort vaak de meest bijzondere muziek langskomen die ik dan later ook weer aanschaf.

Enfin, ik heb er zin in :D

Groetjes

Wowly

Montana, open ff een topic voor je carpoolplannen, of neem anders een vriend mee die het ook wel leuk vind, entree is niet duur, en wordt steeds goedkoper als er meer mensen zijn :P

mluyben

Berichtdoor mluyben » do 27 apr 2006, 9:02

weidok schreef:Voor de nooderfielen...

Ik houd me aanbevolen, wil ik zelfs mijn Casa's wel meenemen nu ze nog ongelakt zijn :)
En dan Jan zijn UcD's eraan... :wink:

voodooless

Berichtdoor voodooless » do 27 apr 2006, 9:31

Nou, ik zal zorgen dat ik die dag aanwezig zal zijn.

Mensen die tussen Venlo en Breda wonen kan ik eventueel wel oppikken. Ik heb plek voor max 4 extra personen. Veel speakers kunnen er helaas niet mee vrees ik.
Sound is no [url=http://www.voodooless.com/]voodoo!
[img]http://www.voodooless.com/voodooless.png[/img][/url]
[size=84](voodooless, formerly known as [i]deepspace[/i])[/size]

--
Mod: BBCode in onderschrift uitgeschakeld.
Reden: robots.txt op voodooless.com geeft Google geen toegang, die [strike]nu via ZBA chanteert[/strike] meldt dat het alle ZBA-pagina's met voodooless.png heeft geblokkeerd.

Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi

Berichtdoor Geenius » do 27 apr 2006, 10:49

Laat ik 27 mei nou net twee verjaardagen hebben waar ik niet onderuit kan, helaas maar volgende keer beter. :cry:
Alles kleiner dan een 15" is een middentoner :wink:

Terug naar “DIY Events door leden”