3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 2014

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Barry2001
Algemene moderator

3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 2014

Berichtdoor Barry2001 » ma 07 okt 2013, 21:56

Beste mensen,

Na 2 goed bezochte luisterdagen hier in tukkerland is er ook dit keer weer motivatie om een luisterdag te organiseren. 2012 in Almelo, mooie ruimtes maar helaas is de lokatie niet meer beschikbaar, 2013 in Enschede met wat haken en ogen aan de lokatie: (te) grote ruimtes, akoustisch minder, maar op zich wel een mooie plek.

Soms moet je de dingen dichterbij zoeken dan je zelf denkt. Ik kreeg een krantje in de bus waarin stond dat het plaatselijke wijkcentrum hier ruimtes verhuurd. Afspraak gemaakt met de beheerder, wezen kijken, prijs redelijk, dit gaat 'm worden. Datum geprikt en vastgezet bij het wijkcentrum. Idee van de ruimte (ff speciaal gedweild he):

DSC00668.jpg

Wijkcentrum Slangenbeek, Straatsburg 5, 7559NM Hengelo http://www.wijkcentrumslangenbeek.nl/

wijkcentrumVoorkant.jpg

We hebben zaterdag 15 februari de beschikking over 3 luisterruimtes, waarvan de 2 voor ons als ZBA. De ruimtes zijn qua formaat flink huiskamer formaat, verlaagd plafonnetje, goed verlicht (dus een minder 'duistere' sfeer dan vorig jaar in Enschede!) en het ziet er allemaal keurig uit. Er is een koffiehoek waar koffie a EUR 1,- te krijgen is. Er is voldoende gratis parkeergelegenheid voor de deur, en het wijkcentrum bevindt zich in een klein winkelcentrum. We zitten op de eerste verdieping, lift aanwezig, direkt onder de ruimte zit een cafetaria voor de inwendige mens. Het is voor mij letterlijk naast de deur, ik kan dan ook uit ervaring vertellen dat er ook een goede pizzeria/shoarma zit. Die dus ook veel te dichtbij zit :rock:

Audio Creative

Iets nieuws dit jaar. Een samenwerking met de mannen van Audio Creative http://www.audio-creative.nl/ . Van de 3 ruimtes gaan hun 1 ruimte bezetten, in elk geval zullen Marco Bouwer en (Triode) Dick van de Merwe hier demonstraties geven met een praatje erbij van in elk geval een aantal zelfbouw platenspelers, een volledige zelfbouw buizen versterker set, en een luidspreker set wat als het meezit iets aparts gaat worden. De moeite waard denk ik, meer details volgen later.
Ik vind het een beetje moeilijk in te schatten wat Audio Creative extra aan deelnemers/bezoekers zal gaan opleveren, zij hebben zoiets als dit nog niet eerder gedaan. Eventueel is er een 4e ruimte achter de hand, die wel een stuk groter is dan de eerder genoemde ruimtes, wordt nu gebruikt als oefenruimte voor zangkoren. Is nog een optie dus.

Entree en tijden

Entreeprijs is EUR 5,- pp. Je krijgt een badge waaraan behalve je naam te zien is of je betaald hebt, omdat de pijs hier wat hoger is dan vorig jaar moeten we de entree wat strikter controleren, maar dit gaat zeker goed komen met jullie hulp. Zoek me die dag als je nog niet betaald hebt en kom afrekenen, dan kunnen we het de komende jaren blijven doen.

Svp aanmelden als je van plan bent om te komen, dan kunnen we ook inschatten of de 4e ruimte nodig is. Geen verplichting overigens, als je last minute bedenkt om te komen ben je natuulijk van harte welkom, maar een indicatie van wat gaat komen is handig.

De deuren gaan om 10:00 open, tot 17:00 kunnen we er terecht. Misschien is 18:00 een betere tijd, zal ik nog overleggen met de beheerder.

Tourist information

Voor de meegereisde wederhelft die het nog wel een keer gezien heeft op de luisterdag, op 4 km afstand zit het Westermaatplein Hengelo met oa een Ikea. Vwb winkelen ben je in Hengelo centrum nog wel een keer uitgewinkeld, Enschede is een beter alternatief.

Voor de overnachters, ook op 4km afstand net aan de rand van het Westermaatplein zit een van der Valk hotel: http://www.hotelhengelo.nl/nl/ Dit is allemaal direkt bij de afslag Borne/Hengelo vanaf de A1.

Aansprakelijkheid

De organisatie is niet aansprakelijk voor vermissing, vernieling, etc. Heb respect voor andermans spullen, kijken met de oogjes, luisteren met de oortjes. Houd er rekening mee dat in principe de deur van het wijkcentrum gewoon openstaat en iedereen zo naar binnen kan. Let dus op je eigen en andermans spullen.

Commercie

Het is in principe een niet commercieel evenement, voor en door de audio hobbyist. Mensen die toch iets in die richting willen kunnen contact opnemen met mij, wordt per geval bekeken.

Verkoop/ruil

Op de gang is ruimte genoeg om je overbodige platen, dubbele buizen, woofers waar je de kast van vol hebt liggen te verkopen. Niet commercieel dus, dan ok!

OV

Wijkcentrum Slangenbeek heeft een bushalte voor de deur. Neem lijn 13 vanaf Hengelo CS, halte WKC Slangenbeek, 13 minuutjes.

Wat zegt u?
Mick is aanwezig, en is star ( stichting audiciens register ) erkend Audicien, hij kan meten hoe het met de oren is gesteld en in welke mate er gehoorverlies aanwezig is. Hij heeft apparatuur bij zich welke op de ZBA dag wordt neergezet.
Aan dit consult zijn voor de deelnemers geen kosten verbonden, en als er vraag naar is kan hij een rapportje uitdraaien van het vastgestelde resultaat.

Rest mij nog jullie allen uit te nodigen, om er samen weer net zo'n mooie dag van te maken als voorgaande jaren!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Barry2001 op ma 03 feb 2014, 19:24, 7 keer totaal gewijzigd.

Barry2001
Algemene moderator

Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20

Berichtdoor Barry2001 » ma 07 okt 2013, 21:58

Deelnemers:

hannesie: Dit onder voorbehoud of dat wil lukken, maar zeker kan ik dan het Cubieboardje meenemen en mogelijk gekoppeld met een 2,5 HD, dan dus zelfstandige speler of als netwerkspeler met de AF-DAC 2, en uiteraard de Raspberry Pi met in ieder geval de HiFiBerry dac , een Picoreplayer met USB of dan S/PDIF uit.
Tevens kan ik ook het origineel meenemen (Squeezebox Touch) voor het vergelijk, met uiteraard dan de server en draadloos accesspoint/router.
Kappa7: TD160 met tangentiale arm + Phonodude
MartijnM
hans_b
RNacoustics: Macbook pro met Amarra en PureMusic, zelfbouw AFDAC
zelfbouw OTL versterkers
Zelf ontworpen luidsprekers
Motorfret
TubeHead
Audio Creative, Marco Bouwer en Dick van de Merwe: Triodedick buizenvoorversterker, TD buizen eindversterker(s) en de 'hagelnieuwe' Phonodude.
Thorens TD124 met de nieuwe Audio-Creative 12" toonarm, Thorens TD160 + modificaties.
Hoornluidspreker, Doede DDD1794 NOS DAC.
rjmulder
Koen K: Line arrays met dsp
Marcel
ReneN
dre
Pjotr
cool
sevenup
jeroen_d
Zweitse: Ciare ht03-7 en LM4780 + mogelijk voorversterker
knuisje
corto maltese
molekuul
Okki
ARK-Deurne:The copper project (ringradiator/tangbandW5)
Bart_venner: Alpair 12 (druppelvormkist,gepoort)
bas focal m180
Hans 4354,5
p-54
johan238
dePier
Diapason
gervenja
bertor
metabaron
Tino
Thomox
Laatst gewijzigd door Barry2001 op vr 14 feb 2014, 22:36, 36 keer totaal gewijzigd.

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » ma 07 okt 2013, 21:58

Kamer 1:
10:00 - 17:00 Audio Creative
Triodedick buizenvoorversterker
TD buizen eindversterker(s) en de 'hagelnieuwe' Phonodude.
Thorens TD124 met de nieuwe Audio-Creative 12" toonarm, Thorens TD160 + modificaties.
Doede DDD1794 NOS DAC.
Klonewall hoornluidspreker.

Kamer 2:
10:00 - 11:30 sevenup
LM1875 met setje needles met de w3-871s
11:30 - 12:15 RNacoustics opbouwen
12:15 - 14:15 RNacoustics
Macbook pro met Amarra en PureMusic, zelfbouw AFDAC
zelfbouw OTL versterkers
14:15-15:00 Koen K opbouwen
15:00 - 17:00 Koen K
Line Arrays met dsp + versterking

Kamer 3:
10:00 - 11:30 Zweitse
Ciare ht03-7 en LM4780 + mogelijk voorversterker
11:30 - 13:00 ARK-Deurne
The copper project (ringradiator/tangbandW5)
Yamaha versterker
13:00 - 14:30 Bart_venner
Alpair 12 (druppelvormkist,gepoort)
Yamaha versterker
14:30 - 16:00 hannesie en molekuul
Quad405 met passieve voorversterker en Quad405II met Nakamichi CA5 voorversterker vergelijkingstest
16:00 - 17:00 Open sessie
Kappa7 TD160 met tangentiale arm + Phonodude
Barry2001 TD150
Laatst gewijzigd door Barry2001 op vr 14 feb 2014, 21:00, 13 keer totaal gewijzigd.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » ma 07 okt 2013, 22:21

mooi! staat in de agenda. als we niet weg gaan met de voorjaarsvakantie ben ik er weer bij :rock:

hannesie

Berichtdoor hannesie » ma 07 okt 2013, 22:37

Je bent nog niet bijgekomen van de ene en dan komt er al weer een andere..........!!

Ik zet in ieder geval de datum in de agenda. :D
Hans

AatV

Berichtdoor AatV » ma 07 okt 2013, 22:47

Barry2001 schreef:De ruimtes zijn qua formaat flink huiskamer formaat, verlaagd plafonnetje, goed verlicht (dus een minder 'duistere' sfeer dan vorig jaar in Enschede!)
Had dit jaar net zo'n prettig Ikea lampje gekocht, mede voor dit doel! :mrgreen:
Maar zonder gekheid, het is nog wel erg vroeg, maar ook bij mij staat de datum in de agenda.

groet,
Aat
That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » di 08 okt 2013, 9:08

De eerste stamgasten komen al binnen druppelen.. het duurt inderdaad nog even, mooie gelegenheid om het in de agenda vrij te houden!

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » di 08 okt 2013, 9:25

Ik ben aanwezig met de Ultrazooom!.
Fusion Filterdesign

Zweitse

Berichtdoor Zweitse » di 08 okt 2013, 9:34

Zal het in de agenda noteren.
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht.

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » di 08 okt 2013, 21:18

Snoekeman en Zweitse ook welkom! Moest helaas afgelopen luisterdag missen en ben ook wel benieuwd naar de Ultra. Heb je inregeltijd nodig Gerhard?

Kappa7

Berichtdoor Kappa7 » wo 09 okt 2013, 0:44

Present, weet nog niet of ik iets mee neem Als me dac lukt dan gaat die mee. is nu nog te vroeg om daar iets over te roepen.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » wo 09 okt 2013, 7:35

De mogelijkheid om even een controlemeting te doen is misschien wel leuk, weten we gelijk of er een probleempunt in de ruimte zit.
Fusion Filterdesign

Martijn M
Ook commercieel actief

Berichtdoor Martijn M » wo 09 okt 2013, 7:53

Goed werk weer, Barry! Ik zet 't vast in de agenda.

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » wo 09 okt 2013, 9:24

Leuk dat jullie er ook weer bij zijn George en Martijn. Was nog vergeten te vermelden, de locatie is goed met ov bereikbaar. Met de bus Lijn 13 vanaf Hengelo CS, en dan halte WKC Slangenbeek 13 minuutjes, halte is voor de deur. Zal het ook nog even in de openingspost zetten.

sander1238

Berichtdoor sander1238 » wo 09 okt 2013, 22:46

leuk Barry, vooral de samenwerking met Audio Creative .
staat in de agenda genoteerd, kan haast niet wachten :bounce: :bounce: :bounce:

hans_b
Ook commercieel actief

Berichtdoor hans_b » wo 09 okt 2013, 23:44

Ik werk sind kort in Hengelo, dus ik denk wel dat ik ook weer van de partij ben.

En Marco en Dick (van Audio-Creative) gaan onze speaker bouwen. Ga ze deze week de Daudio zelfbouwkit leveren.
Open en eerlijk, luisteraars laten ervaren wat de voordelen van dipool zijn.
Minder vervorming, minder verkleuring en veel sneller, waardoor je een open en eerlijke geluidsweergave krijgt die boeit!

Groet Hans

RNacoustics

Berichtdoor RNacoustics » vr 11 okt 2013, 12:45

Mooi initiatief!

Staat in m'n agenda. Nu maar hopen dat het weer ook meewerkt, want ik moet uit het westen komen.
Ik kan ook eventueel mijn (zelfbouw)set meenemen.Moet er wel gelegenheid zijn om een demo te kunnen geven?
Dan is denk ik dat mijn DAC ook gereed is.
Zelfbouw: W10/Jriver music player, AF-DAC 2, OTL versterkers, the Voice en Maestoso luidsprekers.
Op de roadmap staat: Draaitafel met 12" arm.

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » za 12 okt 2013, 9:18

Sander en Hans, welkom!

RNacoustics schreef:Mooi initiatief!

Staat in m'n agenda. Nu maar hopen dat het weer ook meewerkt, want ik moet uit het westen komen.
Ik kan ook eventueel mijn (zelfbouw)set meenemen.Moet er wel gelegenheid zijn om een demo te kunnen geven?

Uiteraard, dit is de bedoeling van een luisterdag. Iedereen kan spullen meenemen om te laten zien/horen. Welke zelfbouwset zou je mee willen nemen? Ik zal een block voor je inplannen.

RNacoustics

Berichtdoor RNacoustics » za 12 okt 2013, 10:15

Barry2001 schreef:Sander en Hans, welkom!

Uiteraard, dit is de bedoeling van een luisterdag. Iedereen kan spullen meenemen om te laten zien/horen. Welke zelfbouwset zou je mee willen nemen? Ik zal een block voor je inplannen.

De set bestaat uit:

zelfbouw OTL versterkers

Voor details, zie www
Zelfbouw: W10/Jriver music player, AF-DAC 2, OTL versterkers, the Voice en Maestoso luidsprekers.
Op de roadmap staat: Draaitafel met 12" arm.

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » za 12 okt 2013, 11:16

RNacoustics schreef:
Barry2001 schreef:Sander en Hans, welkom!

De set bestaat uit:

zelfbouw OTL versterkers

Voor details, zie www

Indrukwekkend! Leuk dat je de moeite wilt nemen. Ik zal je niet te vroeg zetten ivm de reisafstand.

Hans 4354,5

Berichtdoor Hans 4354,5 » za 12 okt 2013, 21:06

Die grote ruimte lijkt HEEL verleidelijk :)
Jammer dat ik geen lift heb. 6 trappen op en af met dat spul is wat ondoenlijk.

DragoSz

Berichtdoor DragoSz » do 17 okt 2013, 17:30

Verrek ik heb daar vroeger 200 meter van af gewoond! Als ik me goed herinner was dat vroeger een jongeren honk of zo.
Minder lullen en meer luisteren :rock:

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » do 17 okt 2013, 17:52

Hans 4354,5 schreef:Die grote ruimte lijkt HEEL verleidelijk :)
Jammer dat ik geen lift heb. 6 trappen op en af met dat spul is wat ondoenlijk.

Als je van het weekend begint, moet je de zaak toch wel op tijd beneden hebbben????? :lol: :lol: :lol:
Fusion Filterdesign

aaronboumans

Berichtdoor aaronboumans » za 19 okt 2013, 19:56

Ik ben er! (als bezoeker)

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » za 19 okt 2013, 20:06

aaronboumans schreef:Ik ben er! (als bezoeker)

nee joh, is pas op 15 februari!

Terug naar “DIY Events door leden”