indoubt schreef:Mijne heren,
Wij zijn DE klanten bij uitstek. De meeste van ons hebben een kast die uitpuilt van de legaal gekochte cd's en het liefst nog in een speciale versie ook.
Ik denk echt niet dat "wij" zo'n grote groep zijn hoor! "Wij" zijn maar een klein aantal mensen.
Ze moeten het toch echt nog steeds vooral van de jeugd hebben denk ik. Ook al downloaden die misschien nog wel veel, toch is dat denk ik nog steeds de grootste doelgroep. Dat er een aantal mallooten (wij) rondlopen die na het downloaden van een CD deze ook daadwerkelijk kopen als ie bevalt (of dat direct doen), zal de industrie een zorg zijn.
Dus maak je geen illussies, wij zijn een klein groepje dat vanwegen onze hobby graag een orgineel thuis heeft liggen. Eigenlijk zijn we gek dat we die gasten steunen in hun geldlust. Maar goed, de markt is nu een maal min of meer een monopoly waar men moeilijk wat aan kan doen.
Ik ben het wel met je eens dat de BS vermoedelijk een makkelijker slachtoffer uitzoekt. Maar daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat die hypocriete gasten hun zakken vullen over de ruggen van de artiesten, en de schuld leggen bij de downloaders. Dan gaan ze zeuren hoe slecht de artiesten het wel niet hebben, terwijl ze zelf in hun mooie limo stappen omderweg naar het de volgende snabbel. Bekijk maar eens zo'n lijstje waar op staat waar al het geld van de CD's die jij koopt heen gaat. Wordt je niet vrolijk van!