Foto's

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Edo
Mede-oprichter

Berichtdoor Edo » wo 15 mar 2006, 9:56

Wowly schreef:Veel mensen moeten erg wennen aan het "droge karakter. Een klasse A klinkt in mijn beleving veel warmer. Maar als je echt op geluidskwaliteiten gaat luisteren gaat een zeer goede klasse A eronderdoor bij een krachtmeting met een goed opgebouwde klasse-D.

Zoals gezegd, het is ff wennen.....

Wowly

Zeker als je al wat "warmere"luidsprekers heb, zoals de Isis, klinkt die klasse D heel erg lekker in mijn oren... :)
luidspreker (m.), meubelstuk waar muziek uitkomt;-box (m.); -kast (v.(m.)).

SSassen

Berichtdoor SSassen » wo 15 mar 2006, 9:58

Hi Richard,

Ik begrijp dat je met nog wat vragen zit, ik denk dat ik de meeste daarvan in onderstaand topic beantwoord, en anders kan je ze gewoon in dat topic stellen.

Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades
viewtopic.php?t=1767

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Mediocre is not my middle name.

Duck Twacy

Berichtdoor Duck Twacy » wo 15 mar 2006, 20:24

Met andere woorden een UcD is eigenlijk but, tenzij je gaat lopen freaken met andere condensatoren??
:?:

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » wo 15 mar 2006, 20:31

Zo ervaar ik het niet. Maar je kan door wat modificaties nog aardig winst boeken. Iets wat ik wel vind is dat de ST versie een totaal verkeerde indruk geeft van wat er met de AD versie te bereiken is.

Duck Twacy

Berichtdoor Duck Twacy » wo 15 mar 2006, 20:37

Dat weet ik ook wel, maar zo komt het wel een beetje over.

Iemand bouwt een standaard UcD, misschien een beetje slordig en niet non plus ultra (best een aardige kast overigens) en wordt dat zo te kijk gezet.

Ik vind dat nogal onaardig

voodooless

Berichtdoor voodooless » wo 15 mar 2006, 20:39

Ik begrijp eigenlijk ook nog steeds niet wat Sander op die amp aan te merken heeft.

Sander, waarom zeg je het niet gewoon, dat is een stuk duidelijker dan het wijzen naar een topic! Misschien heb jij iets gezien dat iedereen gemist heeft?
Sound is no [url=http://www.voodooless.com/]voodoo!
[img]http://www.voodooless.com/voodooless.png[/img][/url]
[size=84](voodooless, formerly known as [i]deepspace[/i])[/size]

--
Mod: BBCode in onderschrift uitgeschakeld.
Reden: robots.txt op voodooless.com geeft Google geen toegang, die [strike]nu via ZBA chanteert[/strike] meldt dat het alle ZBA-pagina's met voodooless.png heeft geblokkeerd.

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » wo 15 mar 2006, 20:43

Het enigste wat mij opgevallen is dat je een single voeding gebruikt voor een setje speakers met een zeer hoogwaardige bezetting. Aangezien daar niet bezuinigd is, hadden ze de UcD minimaal dual mono kunnen uitvoeren. Aan de andere kant las ik ook ergens dat de versterker in drie uurtjes in elkaar geflansd is. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen...

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » wo 15 mar 2006, 20:47

Wowly schreef:Veel mensen moeten erg wennen aan het "droge karakter. Een klasse A klinkt in mijn beleving veel warmer. Maar als je echt op geluidskwaliteiten gaat luisteren gaat een zeer goede klasse A eronderdoor bij een krachtmeting met een goed opgebouwde klasse-D.

Zoals gezegd, het is ff wennen.....

Wowly

Dat is een beetje te kort door de bocht denk ik. Mijn oude Hiraga klasse-A klonk erg lekker maar beslist niet "warm", eerder heel neutraal. 'Tis jammer dat ik hem niet meer heb maar die zou ik best wel eens met UcD hebben willen vergelijken nu.
How much wood could a woodchuck chuck
if a woodchuck could chuck wood

richardkrol

Berichtdoor richardkrol » wo 15 mar 2006, 22:28

De versterker zal zonder twijfel tzt omgebouwd worden naar een dual mono, waarschijnlijk ook in separate behuizingen. Dat stond voorof ook al vast.

Gr,

Richard

Porcino

Berichtdoor Porcino » zo 03 dec 2006, 17:00

Toch blijven het verschrikkelijk mooie kasten Richard!
"I prefer Coffee for Mental Stability!"

Terug naar “DIY Events door leden”