DDIY Audio 2006 online after party

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
ome subtilieco

DDIY Audio 2006 online after party

Berichtdoor ome subtilieco » zo 12 mar 2006, 18:50

Kom jongens vertel wat heb ik allemaal gemist :!:
hifi en tevreden zijn gaan niet samen. oftewel bij de buurman is de staging altijd beter

Bergrans

Berichtdoor Bergrans » zo 12 mar 2006, 19:13

Terwijl een groot aantal forum leden zitten te genieten van leuke setjes of staan te kwijlen bij andermans bouwsels lig ik met een stevige griep in mijn bedje te balen dat ik er niet bij kan zijn.

Ik wil dus ook wel even weten wat ik heb gemist.
Martin

Jasper Joppe Geers

Berichtdoor Jasper Joppe Geers » zo 12 mar 2006, 19:59

Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk! Met name het UCD verhaal vind ik jammer dat ik daar geen kennis van heb kunnen nemen..

Jan-Willem

Berichtdoor Jan-Willem » zo 12 mar 2006, 20:00

Ik was er voor het eerst, maar ik ga volgend jaar weer :D Het was zeer geslaagd, al was het af en toe wel wat rommelig, (er werd niet echt aan het schema gehouden). Ik heb heel wat inspiratie opgedaan en geleerd. Herken nu meer mensen achter de namen :lol:
Ehm ik kan natuurlijk niet vergelijken met andere jaren, dus aan anderen hebben jullie meer.
Groet JW

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » zo 12 mar 2006, 20:09

stja, jullie hebben echt wat gemist!!! :twisted:

Ik vond het zéér leuk. Idd kan de organisatie een heel stuk beter, ik heb het idee dat het een beetje uit zijn voegen is gegroeid. Er was zoveel te zien en horen dat je gewoon erg veel mist, daarbij zijn er dermate veel luisteraars dat je niet echt een goed beeld krijgt van de set. Ook de acoustiek is soms niet al te best....

Mijn ster van de show was toch eigenlijk wel de set van jeroen met zijn ultieme monitor en zijn dipole sectie. Ik heb hier voor een van de weinige keren een echte goede resolutie en plaatsing gehoord in de lagere regionen. Ik moest wel even wennen aan de "sound" van het laag. Dat komt omdat jke het "bonkerige" mist. Ook deed de set het verrassend goed in het zaaltje trouwens...

Wowly

Jan-Willem

Berichtdoor Jan-Willem » zo 12 mar 2006, 20:16

Wowly schreef:stja, jullie hebben echt wat gemist!!! :twisted:

Ik vond het zéér leuk. Idd kan de organisatie een heel stuk beter, ik heb het idee dat het een beetje uit zijn voegen is gegroeid. Er was zoveel te zien en horen dat je gewoon erg veel mist, daarbij zijn er dermate veel luisteraars dat je niet echt een goed beeld krijgt van de set. Ook de acoustiek is soms niet al te best....

Mijn ster van de show was toch eigenlijk wel de set van jeroen met zijn ultieme monitor en zijn dipole sectie. Ik heb hier voor een van de weinige keren een echte goede resolutie en plaatsing gehoord in de lagere regionen. Ik moest wel even wennen aan de "sound" van het laag. Dat komt omdat jke het "bonkerige" mist. Ook deed de set het verrassend goed in het zaaltje trouwens...

Wowly
IDD de grote jongens van Jeroen waren 't best 8)

Martijn M
Ook commercieel actief

Berichtdoor Martijn M » zo 12 mar 2006, 21:13

Isis van Edo vond ik ook mooi. Goeie tonale balans.
Het gele gevaarte van Sander maakt z'n naam ook meer dan waar!
Aan de geweldige laagweergave van Jeroens dipool kon echter geen enkele speaker tippen.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » zo 12 mar 2006, 21:20

was idd een zeer geslaagde dag! complimenten aan de organisatie!

Afbeelding

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » zo 12 mar 2006, 21:38

Was erg leuk dat er (waarschijnlijk toevallig?) een "zelfbouwaudio" kamer was!
Cool!

asterduc

Berichtdoor asterduc » zo 12 mar 2006, 21:43

Bedankt jongens,

heb nu eindelijk ook een gezicht kunnen plakken op
Geenius, Sander, Edo, Ovni, Keyzer, Ralf, Jeroen_d, HenkJan, Fireman, Mitsmats, Pjotr en nog enkele andere.

Jan-Willem en Wowly, waar zaten jullie. Die heb ik jammer genoeg gemist.

Edo nogmaals bedankt voor het leuke Scan Speak naamkaartje. Dat gaat natuurlijk met bijhorend T-shirt de kast in tot volgend jaar.

Leeuwarden schreef:Als Ed komt, kom ik ook! Yes!

Vergeefs gezocht!

Organisatie:
Ook van mij geen 10/10.
Ik heb heel wat werk gestoken in de voorbereiding.
A4 met 7000 laatste minuut klaargemaakt.
120 kg Concave versjouwd.
45 minuten programma opgesteld met daarbij horende publikatie.
Die presentatie is foutgelopen en ik ben ook niet in staat geweest om andere interessante presentaties te volgen. Vind ik toch wel jammer.
Als de DDIY volgend jaar doorgaat en ik ben nog steeds welkom, dan had ik hier graag toch een ietwat betere organisatie.

Ondanks dit alles wil ik de organisator toch bedanken om deze hamening door te laten gaan. Het is een hele organisatie en daar heb ik respect voor.

In dat opzicht zou ik willen aanraden om een topic te openen met bemerkingen voor de volgende DDIY.

Groeten en nogmaals dank aan alle.
Ik hoop jullie volgend jaar weer te mogen begroeten.

Ed.
Zover ik geinformeerd ben, de enige Belg op de DDIY.

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » zo 12 mar 2006, 21:51

Ja, dat klopt. Excuses mijnerzijds zijn hier wel op zijn plaats. Ik heb jou wel gezien maar je was of in gesprek, of je kwam tijdens een demo binnenlopen terwijl ik helemaal aan de andere kant zat.

Ik heb overigens wel even naar je A4 en Concave zitten luisteren. Ik vond het erg jammer dat je ontwerpen niet tot hun recht kwamen in de ruimte waar ze opgested stonden. Was leuk geweest als die in dezelfde ruimte als jeroen D (en de andeen....) had gestaan...

Jan-Willem

Berichtdoor Jan-Willem » zo 12 mar 2006, 21:59

asterduk schreef:Bedankt jongens,

heb nu eindelijk ook een gezicht kunnen plakken op
Geenius, Sander, Edo, Ovni, Keyzer, Ralf, Jeroen_d, HenkJan, Fireman, Mitsmats, Pjotr en nog enkele andere.

Jan-Willem en Wowly, waar zaten jullie. Die heb ik jammer genoeg gemist.

Edo nogmaals bedankt voor het leuke Scan Speak naamkaartje. Dat gaat natuurlijk met bijhorend T-shirt de kast in tot volgend jaar.

Leeuwarden schreef:Als Ed komt, kom ik ook! Yes!

Vergeefs gezocht!

Organisatie:
Ook van mij geen 10/10.
Ik heb heel wat werk gestoken in de voorbereiding.
A4 met 7000 laatste minuut klaargemaakt.
120 kg Concave versjouwd.
45 minuten programma opgesteld met daarbij horende publikatie.
Die presentatie is foutgelopen en ik ben ook niet in staat geweest om andere interessante presentaties te volgen. Vind ik toch wel jammer.
Als de DDIY volgend jaar doorgaat en ik ben nog steeds welkom, dan had ik hier graag toch een ietwat betere organisatie.

Ondanks dit alles wil ik de organisator toch bedanken om deze hamening door te laten gaan. Het is een hele organisatie en daar heb ik respect voor.

In dat opzicht zou ik willen aanraden om een topic te openen met bemerkingen voor de volgende DDIY.

Groeten en nogmaals dank aan alle.
Ik hoop jullie volgend jaar weer te mogen begroeten.

Ed.
Zover ik geinformeerd ben, de enige Belg op de DDIY.

Hallo Ed,
ik heb nog even met Ger en jou staan praten, over de scanspeaks. Was die jongen van 17 :P
Ik denk dat je je nu wel weer een beeld kan vormen?

Porcino

Berichtdoor Porcino » zo 12 mar 2006, 22:03

Heren!

Dank voor deze geweldige dag...

Heb zoveel gehoord dat ik nog aan het naatrillen ben...

ben alleen bekaf, vannacht om 23:00 laatste laklaag, concertje gepakt tot 4en en nu dus OP!

(nog wel even de zuil aangesloten op het oude filter, hahahah)
"I prefer Coffee for Mental Stability!"

Raymond

Berichtdoor Raymond » zo 12 mar 2006, 22:07

/me was er ook.

Ik zal zo de foto's eens bekijken. Ik heb er niet zoveel gemaakt, maar met een beetje mazzel zit er een leuke tussen :)

btw: Weten we de uitslag van de a/b test al?

asterduc

Berichtdoor asterduc » zo 12 mar 2006, 22:13

Nog even mijn bevindingen van het materiaal zelf.

Jammer genoeg heb ik maar weinig sets aandachtig kunnen beluisteren.

Daarbij waren echter:

Smitsmans zijn Thiels: prachtig geheel vond ik dit. Ondanks de slechte akoestiek toch een mooi uitgebalanceerde speaker.

Guid Tent: Tentlab CD speler, buizeneindtrap en een eenvoudig 2-weg kastje. Dit is een ander soort geluid dan de meeste gewend zijn. Ik ben daar rustig van geworden en heb uitermate genoten van de 3 tracks die ik heb gehoord.

Tony Gee: Grappig, mooi, leuk experiment. Ook dit was genieten.

Dipole systeem in ruimte 2. Ik weet niet wie of wat dit systeem was, maar het klonk zeer aardig. Had wel een sterke sweetspot, of beter gezegd, vanaf je uit hetmidden ging staan of zitten, was de stage weg. Dit lag volgens mij niet aan het speakersysteem zelf, maar eerder aan het dipole princiepe en de luisterruimte. Mooi laag ook, maar jammer genoeg (te) weinig dynamiek.

Jeroen-d's monitors: Dit is absoluut niet mijn sound. Ik mistte elke vorm van warmte, van muziek, het had voor mij geen ambiance. Rust kon ik helemaal niet vinden.
Jeroen was ook naar mijn gemodificieerde A4's en de Concave komen luisteren en vond de A4 beter klinken als de Concave. Dit verklaard het andere horen van Jeroen en mij. De A4 kan naar mijn gevoel nog niet tippen aan de Concave. Dus Jeroen, dit is geen kritiek, maar jouw monitor is niet mijn ding en ik kan mij daarom niet aansluiten aan de bevindingen van Jan-Willem en Wowly.

Jeroen_d's sub: dit is het laag dat ik als bassist graag hoor. Het was wel wat dun, niet echt sub naar mijn mening en de dynamiekgrens zat te laag. Een meervoud van die dingen en goed boosten in het sub, dan lijkt het mij wel in orde te komen.

De rode palen, van Roland denk ik. Deze heb ik slechts kort beluisterd en op het eerste gehoor was dat mooi, modern en toch redelijk dynamisch voor de grootte van de units.

Gips sphere horns: ook een mooi experiment, maar dit was klankmatig (nog) niet uitgewerkt. Er zaten nog hoorbaar veel up-and-downs in de curve. Elke track had dezelfde kleuring. Mooi in de eerste minuut, maar daarna vermoeiend wegens het te eenzijdig klankkarakter.

De forse zwarte monitors in ruimte 2: wat een basfundament! ik heb geen sub teruggevonden maar zou zweren dat er wel één stond. Zeer mooi afgewerkt trouwens. Supergladde zwarte pianolak. Voor een DIY kast was dit uitermate gaaf.

Ik hoop volgend jaar meer systemen te mogen beluisteren.

Ed.
Laatst gewijzigd door asterduc op zo 12 mar 2006, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.

asterduc

Berichtdoor asterduc » zo 12 mar 2006, 22:18

Leeuwarden schreef:Ja, dat klopt. Excuses mijnerzijds zijn hier wel op zijn plaats. Ik heb jou wel gezien maar je was of in gesprek, of je kwam tijdens een demo binnenlopen terwijl ik helemaal aan de andere kant zat.

Ik heb overigens wel even naar je A4 en Concave zitten luisteren. Ik vond het erg jammer dat je ontwerpen niet tot hun recht kwamen in de ruimte waar ze opgested stonden. Was leuk geweest als die in dezelfde ruimte als jeroen D (en de andeen....) had gestaan...

Tja, wat zonde zeg,had ik speciaal voor jou een doos bonbons meegebracht! Maar goed, die zijn wel weggeraakt!

Akoestiek: klopt, maar dan moet je die probleemfrekwentie even wegdenken. Rond 50/60 hz zat een sterke kamerresonantie die bij sommige tracks vervelend was (bvb Diana Krall, the girl in the other room - Dire Straights, money for nothing).

asterduc

Berichtdoor asterduc » zo 12 mar 2006, 22:21

Jan-Willem schreef:
Hallo Ed,
ik heb nog even met Ger en jou staan praten, over de scanspeaks. Was die jongen van 17 :P
Ik denk dat je je nu wel weer een beeld kan vormen?

Ja klopt, sorry.
Ik verwarde je even met Ovni.

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » zo 12 mar 2006, 23:01

Ik heb ook nog met je gesproken hoor, en die chocolaatjes waren geweldig!. IRL heet ik Jan Martens, en was samen met Bart (Krunk) Rob dingen en zijn maat bart. Jij hebt op dat moment nog 2 woordenboeken uit de kast gepakt en onder je concave's gelegd omdat het beeld zo laag bleef :) Ik vroeg toen of je de A4's wilde aansluiten :D

Ik vond de concave's namelijk niet zo lekker matchen met de luisterruimte, en wilde graag naar de A4 ringradiator luisteren.

Zoals ik verwachte; meer resolutie en minder emotie dan de originele A4. Ik denk dat het een kwestie van smaak is. Ik heb nog nooit een prettig klinkende ringradiator gehoord. Ik weet niet hoe dat komt, en ik probeer er aan te wennen maar het is gewoon niet mijn ding.

De set van Jeroen draaide geloof ik op de UcD's van sander (welke trouwens een hele mooie presentatie maakte, hij praatte net zo snel als de draaggolf van zijn onderwerp :wink: ) Die UcD's kunnen als je een lekkere klasse A bent gewend wat klinisch overkomen. Misschien dat dat het is wat je hoorde?

Trouwens die kleine jongens van Smitsmans waren idd een openbaring, een mooi klinkende muziekale speaker met thiel unit's. erg knap gedaan hoor.....

Overigens vond ik het basfundament van de zwarte kast met revelator maar zozo, maar dat kan ook smaak zijn. Ik heb het idee dat mijn originele refmon daar toch wel wat meer kwaliteiten heeft. Niet zoveel, maar wel gecontroleerde bassen.

Zo zie je maar weer dat alles erg persoonlijk is. Toch ben ik blij met die paar mooie luisterervaringen van vandaag.

Wowly

ralph

Berichtdoor ralph » zo 12 mar 2006, 23:07

Inderdaad die thiels van smitjans, zeer fraai zeken voor zo'n kleine en fraaie behuizing, jammer van de prijs van de drivers...

Verder was het natuurlijk weer een leuke dag waarbij het even rommelig met de prograering was als voorgaande jaren alhoewel je dit jaar niet alles van de ruimte naast je hoorde zoals vorig jaar. Nu weer snel verder met m'n x-bosoz voor m'n alephx en 5, inderdaad geen lego (ucd's) voor mij voorlopig...

robbiedobbie

Berichtdoor robbiedobbie » zo 12 mar 2006, 23:10

't was weer een gezellige dag bij Hifi minnend nederland (en twee en een halve belg)

Wat een creativiteit onder de mensen!

Mooie ontwerpen gezien en zowel positieve als een paar negatieve reacties gekregen op ons ontwerp (de concave).

Volgend jaar hopen we de definitieve versie klaar te hebben. Dan zullen we de premiere geven aan DDIY-audio 2007.

Dan 'mogen' de anderen bij óns in de zaal staan. :P

keep up the good work!

Robbiedobbie
Zelfbouw Audio Forum = Genieten van de Concaves

Raymond

Pics!!

Berichtdoor Raymond » zo 12 mar 2006, 23:13

Doede Douma DAC:

Ik dacht dat hier een presentatie over gegeven zou worden (was volgens het rooster het geval), maar het mocht helaas niet zo zijn.
Afbeelding

De pianozwarte luidsprekers die hierboven al een aantal keren zijn genoemd:
Afbeelding

Dit bedrijf heeft een aantal leuke spullen te koop voor de doe-het-zelver met een wat ruimer budget. Ik ben zelf nogal gecharmeerd van de steunen waar deze speaker op staat :)

De DIY cd speler van TentLabs:
Afbeelding

Ik vind het erg jammer dat ik de linker luidspreker niet heb kunnen beluisteren. Het is één van de weinige 3-weg speakers die ik heb gezien vandaag. Het voordeel -vind ik- van 3 weg luidsprekers is toch wel dat je minder concessies hoeft te doen aan de verschillende frequentiegebieden. Met 2weg moet je toch een afweging maken tussen bas en midden.
Afbeelding

De zelfbouwaudio hoek. Daar viel toch wel het meeste te beleven :)
Afbeelding

asterduc

Berichtdoor asterduc » zo 12 mar 2006, 23:45

Wowly schreef: Ik heb ook nog met je gesproken hoor, en die chocolaatjes waren geweldig!.

jep jep, met witte shirt! ik weet het weer, en ook hier mijn excuses. Zal volgende keer proberen beter op te letten wie wie is.

Wowly schreef:Ik vond de concave's namelijk niet zo lekker matchen met de luisterruimte, en wilde graag naar de A4 ringradiator luisteren.

Is ook logisch. Dat was toen net met "the girl in th eother room". De contrabas hangt daar constant op die kamerresonantie en dat maakt de boel zo kapot. De Concave gaat een octaaf lager en pakt dus die eerste onderharmonische ook nog mee. 2 keer bingo dus.

Wowly schreef: De set van Jeroen draaide geloof ik op de UcD's van sander . Die UcD's kunnen als je een lekkere klasse A bent gewend wat klinisch overkomen. Misschien dat dat het is wat je hoorde?

Misschien ja. De reden ken ik ook niet, het zou zelfs de CD opname kunnen geweest zijn, maar het geheel gaf mij geen lekker gevoel.

Wowly schreef: Trouwens die kleine jongens van Smitsmans waren idd een openbaring, een mooi klinkende muziekale speaker met thiel unit's. erg knap gedaan hoor.....

Vond ik ook ja. Die had natuurlijk wel het voordeel van niet al te laag te gaan. Dan heb je ook minder last van resonanties op die onderste frekwenties. Al bij al toch een positieve verassing. Ik dacht dat deze Thiels minder warm en muzikaal zouden klinken.

Wowly schreef: Overigens vond ik het basfundament van de zwarte kast met revelator maar zozo, maar dat kan ook smaak zijn. Ik heb het idee dat mijn originele refmon daar toch wel wat meer kwaliteiten heeft. Niet zoveel, maar wel gecontroleerde bassen.

Die is bijna ongewijzigd tov de originele. Alleen in het middengebied is hij een ietsje opgehaald. Aangezien het hoog nu iets meer high-end is, wilde ik het mid ook wat meer detail meegeven. Daardoor gaat in verhouding het fundament wat zakken, maar we praten hier over 1 tot hooguit 2 db in een smal gebied.
Nee, hoofdschuldige is volgens mij kamerakoestiek. 3 blank stenen muren, 1 vensterwand en een stenen vloer.

Raymond schreef: Ik vind het erg jammer dat ik de linker luidspreker niet heb kunnen beluisteren. Het is één van de weinige 3-weg speakers die ik heb gezien vandaag. Het voordeel -vind ik- van 3 weg luidsprekers is toch wel dat je minder concessies hoeft te doen aan de verschillende frequentiegebieden. Met 2weg moet je toch een afweging maken tussen bas en midden.

Aan ons zal het niet liggen Raymond.
Hij stond er 7 uur lang aangesloten of in stand-by met om 15.00 uur een uitvoerige beschrijving en A-B vergelijking.
Een jaar wachten of een bezoekje als je ooit in de buurt van Antwerpen bent.

Edo
Mede-oprichter

Berichtdoor Edo » ma 13 mar 2006, 0:14

Toch leuk dat ik m'n dekbed zie hangen over het bord hierboven... :)

Maar goed, even een kort stukje over deze dag.
Ik kan het vrij kort samenvatten: Heerlijk, gezellig, leerzaam en leuk.
Erg veel verassende dingen gezien, maar ook dingen die ik niet verwachte. Ik zal niet teveel vertellen nu, ga zo m'n bed in, dus hou het kort.

De creaties in ruimte 5 waar ik de meeste tijd heb doorgebracht waren erg divers. Het systeem met de Tangbandjes viel mer erg mee, zeker de proportie laag wat daar uitkwam. Leuk dat je voor zo weinig dit kan maken.

Afbeelding

Systeem van Jeroen sprak me erg aan. De dipool constructie was een mooie aanvulling op z'n monitoren. Qua monitoren viel mij op dat ook bij harde muziekinstrumenten het geheel erg goed en vooral niet hard of schel werd.

Afbeelding

Dan even een uitstapje naar deze jongens, de TL met de tangbandje.
Tsja, ik had hier meer van verwacht denk ik. Ik miste toch wel een hoop in het geluidsbeeld van deze speakers. Zonder het netwerkje vond ik ze eigelijk mooier klinken dan met. Nee, niet helemaal wat ik ervan verwacht had.

Afbeelding

Dan de creaties van Sander. Veeeel bas, maar wat een power. Slank van bouw, strak in het laag laag en mooi totaalbeeld (mits de bas iets minder is). En zeker ondanks zijn metal-dome zeker geen schel of aanwezig hoog. Mijn zwager was er ook erg van onder de indrk, dus ik denk dat dit model/ontwerp wel een staartje zal gaan krijgen in huize-zwager.

Systeem van tony viel mij op door zijn ruimtelijke weergaven. En dat met in weze maar paar kleine breedbanders en autotweeter bovenop.
Als je de ruimte in je woonkamer hebt en niet te hard wil spelen zeker een erg leuk idee om te maken.

Afbeelding

Dan deze twee hierboven. De rechter helaas niet kunnen beluisteren, wel de linker van Ed. Ik denk dat er meer uit te halen is dan wat nu het geval was. Ik had hier meer van verwacht. Het laag vond ik te rommelig, mid wat weggezakt. Hoog zat goed, al vind ik de prijs die je voor deze unit betaalt en wat hij laat horen veel te hoog.
Het totaalbeeld wat ik kreeg was een erg ingetogen, terughoudend geluid.
Sorry Ed, mooi gemaakt, maar helaas niet zo mijn smaak.

Afbeelding

Deze bovenstaande jongens het ik helaas niet kunnen beluisteren. Ik heb ze wel staan bewonderen en qua design en afwerking: petje af. Heel mooi gemaakt. Mooi geheel (speaker met voet).

Bijna vergeten: de klasse D versterker van Sander die ik vandaag bijna de gehele dag heb kunnen beluisteren. Ik had een beetje vooroordeel over dit soort versterkers vroeger. Nadat Jeroen een keer bij mij is geweest met zo'n versterker en de ervaring die ik vandaag had met deze versterker stel ik dit vooroordeel bij. In mijn ogen een zeer eerlijke, betaalbare en zeer goed presterende versterker die op toch wel veel speakersystemen erg goed z'n mannetje staat.
Klein puntje: beetje jammer van de twee volumeregelaars.. 8)

Al met al als laatste nog dank aan de organisatie. Zat naar mijn idee goed in elkaar, ik heb me prima vermaakt en een heerlijke dag gehad. Veel leuke dingen gezien, veel leuke mensen ontmoet en prima gegeten na afloop met 8 man bij de turk. Was een lekkere afsluiting van deze leuke zondag.
Laatst gewijzigd door Edo op ma 13 mar 2006, 0:19, 1 keer totaal gewijzigd.
luidspreker (m.), meubelstuk waar muziek uitkomt;-box (m.); -kast (v.(m.)).

Smitsmans

Berichtdoor Smitsmans » ma 13 mar 2006, 0:18

Ik vond het een leuke, gezellige en informatieve dag. Wedrom voor herhaling vatbaar.

Mij zijn vooral de A4´s positief opgevallen. De Concave had inderdaad duidelijk last van de ruimteakoestiek, maar is zeker een speaker die groots en volwassen klinkt. De belgische bonbons waren ook top. :D

De open baffle speaker van Tony Gee vond ik verrassend gezien de prijs/prestatie en het volle en meer dan voldoende gedetailleerde geluid met die kleine en relatief eenvoudige drivers.

De speakers van Jeroen heb ik helaas niet gehoord. Ik was best benieuwd naar de dipool basondersteuning.

Bedankt voor jullie complimenten over mijn Thiels. Ik was zelf ook zeer positief verrast toen ik ze voor het eerst hoorde met Tony´s filter. Een leuk kastje verzinnen en bouwen is niet zo´n enorme prestatie, maar een goed filter is een heel ander verhaal.....

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » ma 13 mar 2006, 0:45

Ik heb vandaag weer ontzettend genoten! Volgend jaar gewoon eens alleen lekker luisteren, is wel zo rustig want er is zo ontzettend veel te beleven. Ik vind de kritiek op de organisatie grotendeels onterecht, je kan Simon Thijs hooguit verwijten dat hij teveel deelnemers toelaat. Dat heeft tot gevolg dat hij het programma pas op het laatste moment rond heeft en dat er eigenlijk gewoon teveel te zien is op een dag. Maar is dat zo erg? Elk voordeel heb z'n nadeel....

Eén tip voor volgend jaar die me wel belangrijk lijkt: grotere ruimtes. Het zit af en toe gewoon echt veel te vol. Het is wel een delicate balans. Als dat extra kosten met zich meebrengt wordt de deelname ook weer wat prijziger.

Wat de speakers betreft:
Die van Arjan, die aluminium gevuld met beton en voorzien twee tangbandjes: erg leuk, mooi in balans, maar vooral niet te hard spelen. Dan is het een fijn systeem.

Die van mij: ik begrijp Asterduk best wel. Als ze zo bij mij thuis zouden klinken zou ik de tonale balans veranderen. Asterduk, je zou nog eens bij me langs komen, als je wilt weten hoeveel emotie erin kan zitten (met behoud van alle ruimtelijkheid en detail) dan moet je dat nog maar eens doen. Het ligt niet aan de UcD, het is puur een kwestie van interactie met de ruimte.

Die van jou, Asterduk: de A4 klonk mooier dan de grote, minder rommelig in de bas. Maar ook wat drukkend in het laag, misschien dat je hem zelf daardoor wat druk vindt klinken. Maar een mooi uitgebalanceerd geheel, iets ingenomen maar dat blijkt jouw smaak te zijn en verklaart je voorliefde voor scan speak. Ook ik vond trouwens de verhalen over de 7000 tweeter overdreven na ze vandaag gehoord te hebben.

Die van Tony: helaas niet goed kunnen beoordelen, de ruimte zat stampvol en ik kon ze alleen van opzij horen waar de bundeling van de breedbander gewoon te weinig midden liet horen. Ondanks dat leek het toch heel mooi egaal te klinken.

Die van Edo: ik had al een recensie geschreven na het bezoek bij hem thuis, maar kan daaraan toevoegen dat ze in deze ruimte qua tonale balans erg mooi uit de verf kwamen!

Die van Henkjan in ruimte 4: leuk, probleemloos, maar wel wat teveel kastklank waardoor het geluid wat eendimensionaal werd.

De audiotechnology heb ik helaas niet gehoord. De elektrostaat in diezelfde ruimte met dipoolbas klonk lekker voor het korte moment dat ik ze heb gehoord.

De dipool aangestuurd door de mega buizenbakken in ruimte 3 vond ik erg vervormd klinken, een vervorming die volgens mij in de vele procenten liep. Jammer, zet op die mooie buizenbakken een goede luidspreker.

De Thiels van smitmans: erg fraai, maar laat ze niet de bas voor hun rekening nemen en ik geloof dat dat ook de bedoeling is van smitmans dat ie ze thuis ondersteunt met sub.

Ik geloof dat ik nu alles heb gehad, van wat ik heb gehoord tenminste. O ja, de presentaties. Goed verzorgd, ik heb die van Hans (dipool) en Sander (klasse D) gehoord, maar best lastig om te geven met een publiek dat enorm divers is qua achtergrond. Toch een onderdeel dat nooit mag ontbreken op zo'n dag!

Uitkijken naar volgend jaar maar weer!

-edit- toch nog wat vergeten: de sets van Roland en Sander.
Roland: erg leuk die A/B test, het verschil was overigens erg goed te horen. Ik verwacht dat B er als winnaar uitkomt en moet me wel heel erg vergissen als daar niet het dure filter in zat. Overigens kan de overgang van mid naar tweet in beide gevallen nog worden bijgeschaaft, maar ik heb begrepen dat je nog niet klaar bent. Dit organiseren was al genoeg werk en een erg leuk initiatief!
Sander: wat een pech met dat overvolle laag, ik kom het graag nog eens bij je thuis beluisteren. Het mid en hoog komt ook vast helemaal goed, een beetje bijschaven nog maar klonk nu al erg zuiver.
-edit- en nog vergeten die van tweety: leuk, een andere aanpak van het bol/hoorn idee. Best al geslaagd, voor een eerste gok zonder metingen een filter ontworpen. Klonk juist niet vermoeiend, erg rustig en verrassend kleuringsvrij met deze oudjes van drivers. Het karakter dat je bij elke opname wel terug hoorde, was puur dat van de bandtweeter, zeer herkenbaar geluid.
Laatst gewijzigd door jeroen_d op ma 13 mar 2006, 1:15, 3 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “DIY Events door leden”