Wat nemen we allemaal mee naar de DDIY2006?

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
SSassen

Wat nemen we allemaal mee naar de DDIY2006?

Berichtdoor SSassen » do 09 mar 2006, 20:45

Goed, om een beetje een inschatting te maken wie wat meeneemt en eventueel demonstreert hier een overzicht wat ik bij me heb en zal demonstreren. Als eenieder hier ook even z'n voornemens neerzet dan kunnen we e.a. goed plannen, d'r zijn namelijk zat projecten die ik eens van dichtbij wil bekijken en zat mensen die ik eens de oren van 't hoofd wil vragen.

Ik neem mee 't volgende:

- Yellow Peril luidsprekers, kaal in elkaar, maar spelende
- Hypex UcD400 dual mono versterker, inmiddels legendarisch
- Marantz CD7300 CD-speler, combineert goed met de Hypex
- NuForce Reference 8 monoblokken, voor de liefhebber
- Uiteraard een aantal interessante CD's

Ik zal met deze spullen in demoruimte 2 staan, dus spreek mij gerust aan als je eens wilt luisteren, of jouw apparatuur (luidsprekers, etc) eens aan wilt sluiten op mijn apparatuur.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Mediocre is not my middle name.

sietse

Berichtdoor sietse » do 09 mar 2006, 21:04

Helaas zullen jullie de Mirakels uit Dokkum moeten missen. Hoop volgend jaar iets minder pech te hebben. :cry:
Een wijze man is hij, die twijfelt aan zijn eigen woorden, want alles kan, tot het tegendeel is bewezen !
Maar ja, viewtopic.php?f=15&t=4440 ????

Rade

DD8-MkII meenemen?

Berichtdoor Rade » do 09 mar 2006, 21:07

Zal ik mijn Seas DD8-MkII ook meenemen?

2 jaar geleden hebben ze ook op de DDIY gespeeld tijdens een demonstratie van Tony Gee. Inmiddels heb ik ze afgewerkt en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze klinken in vergelijking met de andere "bouwsels".

Zou ik dit trouwens nog moeten melden bij de organisatoren?

Groeten,

Erwin

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » do 09 mar 2006, 21:12

sietse schreef:Helaas zullen jullie de Mirakels uit Dokkum moeten missen. Hoop volgend jaar iets minder pech te hebben. :cry:

Komen jullie wel? (zeg maar... de andere mirakels...) :D

Roland
Ook commercieel actief

Berichtdoor Roland » do 09 mar 2006, 22:42

Hoi Sander

Ik neem twee paar luidsprekers mee, die uit mijn avatar en het een en ander aan cd's. Weet jij al meer over de versterker en cd speler die er in ruimte twee zal komen te staan? Ik heb nog geen antwoord van de organisatie, ze zullen het vast erg druk hebben. Voor de filter a-b luistertest is het toch wel erg handig als ik alleen maar op een knopje hoef te drukken om te wisselen van speakerpaar.

groeten Roland
Laatst gewijzigd door Roland op do 09 mar 2006, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » do 09 mar 2006, 22:42

Daniel?

blu_line?

Waarom zetten jullie niet gewoon het hele demo programma op de website van DDIY_2006? Kleine moeite toch?

Ik waardeer het initiatief van Sander, maar het zou niet nodig hoeven zijn...

Vanuit het demo-programma zouden we dan overblijvende vragen wél hier kunnen oppakken met elkaar. Daar hoeven jullie je niet mee te vermoeien.
Laatst gewijzigd door jeroen_d op do 09 mar 2006, 22:44, 2 keer totaal gewijzigd.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » do 09 mar 2006, 22:42

ik kom met een paar lancetta's met 3 verschillende units: W3-871S, W3-315SC en de Omnes Audio BB3.01

Martijn M
Ook commercieel actief

Berichtdoor Martijn M » do 09 mar 2006, 22:49

Ik neem mijn scanspeak reference monitoren wel mee. Op zich natuurlijk niet zo interessant om een al bestaand model mee te nemen, maar wie weet is er nog tijd beschikbaar om het ding te vergelijken met vergelijkbare speakers. Ik ben bijvoorbeeld erg benieuwd hoe de ref. mon. zich houdt t.o.v. de ultieme monitor van Jeroen.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » do 09 mar 2006, 22:52

oh ja: en als er iemand is die een actief filter en een 4 kanaals versterker meeneemt, dan zou ik m'n monitors in aanbouw mee kunnen nemen, leuk concept vergelijk zo met een mini breedbander ipv een tweeter

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » do 09 mar 2006, 23:14

Henkjan schreef:oh ja: en als er iemand is die een actief filter en een 4 kanaals versterker meeneemt, dan zou ik m'n monitors in aanbouw mee kunnen nemen, leuk concept vergelijk zo met een mini breedbander ipv een tweeter

[net ff t programma weer eens bekeken] of natuurlijk als voorbeeld object van de workshop meten :D

daniel

Berichtdoor daniel » do 09 mar 2006, 23:22

jeroen_d schreef:Daniel?

blu_line?

Waarom zetten jullie niet gewoon het hele demo programma op de website van DDIY_2006? Kleine moeite toch?

Ik waardeer het initiatief van Sander, maar het zou niet nodig hoeven zijn...

Vanuit het demo-programma zouden we dan overblijvende vragen wél hier kunnen oppakken met elkaar. Daar hoeven jullie je niet mee te vermoeien.

Simon-Thijs beheert de website, dus da's makkelijk afschuiven :)

feit is dat de planning tot op het laatste moment variabel is. Een exact schema van demo's is dus niet te maken. S-T is daar erg druk mee.

Spullen meenemen kan altijd. Laat het even per mail weten, dan kunnen we kijken of het nog in het continue-variabele schema in te passen is. Zo niet, dan zal het ad-hoc en in overleg met de mensen moeten gebeuren die al in een bepaalde ruimte ingepland staan. Meestal zal dit geen enkel probleem zijn, aangezien samen 'spelen' met onze hobby toch een van de doelen is van deze dag - maar zoals gezegd, wel in overleg.

Spullen alleen tentoonstellen kan natuurlijk altijd. Er is altijd wel ergens een plekje te vinden waar je je spullen neer kunt zetten zodat mensen ze kunnen bekijken. Dit hoeft uiteraard ook niet ingepland te worden. Maar laten spelen is toch wel een stapje mooier!

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » do 09 mar 2006, 23:26

daniel schreef:feit is dat de planning tot op het laatste moment variabel is. Een exact schema van demo's is dus niet te maken. S-T is daar erg druk mee.

Dat weet ik wel, maar ik weet ook dat er al een hele goede indruk is van wat het gaat worden. We maken de dag toch zelf dus dat het nog verandert snappen we. Mag ik het anders zelf hier posten wat S-T me heeft gestuurd?

daniel

Berichtdoor daniel » do 09 mar 2006, 23:28

ik zal hem even tippen dat ie dat zelf doet. Dan staat hier iig de meest recente informatie.

Edo
Mede-oprichter

Berichtdoor Edo » do 09 mar 2006, 23:32

Zoals het er nu naar uitziet komen Isis en de nog niet klaar zijnde Dionysus mee.

Zet achterin de auto nog een tweetal Vincent SP-996 monoblokken en wat dhz audio en luidsprekerkabel.
luidspreker (m.), meubelstuk waar muziek uitkomt;-box (m.); -kast (v.(m.)).

Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi

Berichtdoor Geenius » vr 10 mar 2006, 9:17

keyser schreef:Ik neem mijn scanspeak reference monitoren wel mee. Op zich natuurlijk niet zo interessant om een al bestaand model mee te nemen, maar wie weet is er nog tijd beschikbaar om het ding te vergelijken met vergelijkbare speakers. Ik ben bijvoorbeeld erg benieuwd hoe de ref. mon. zich houdt t.o.v. de ultieme monitor van Jeroen.

Heb je een extern filter? Ik heb namelijk nog een paar Ref Mon filters liggen met Mundorf CFC-10 spoelen, Silver/Gold Caps en Caddock Thick Film weerstanden, misschien leuk om te vergelijken? :)
Alles kleiner dan een 15" is een middentoner :wink:

Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi

Berichtdoor Geenius » vr 10 mar 2006, 9:21

Ik neem mijn 1,5-weg open baffles mee, wat speaker kabel, een interlink en cd's. Als alles in de auto past neem ik misschien nog mijn 10mm dik aluminium speakers mee.
Alles kleiner dan een 15" is een middentoner :wink:

SSassen

Berichtdoor SSassen » vr 10 mar 2006, 9:57

Eventueel kunnen de personen die een demo geven in demo ruimte 2 gebruik maken van mijn apparatuur als daar interesse voor is, uiteraard wel even in overleg en onder mijn toezicht.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Edo
Mede-oprichter

Berichtdoor Edo » vr 10 mar 2006, 12:58

SSassen schreef:Eventueel kunnen de personen die een demo geven in demo ruimte 2 gebruik maken van mijn apparatuur als daar interesse voor is, uiteraard wel even in overleg en onder mijn toezicht.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Lijkt me een goed punt om 1 audiosetje te gebruiken voor de diverse luidsprekers.
luidspreker (m.), meubelstuk waar muziek uitkomt;-box (m.); -kast (v.(m.)).

Smitsmans

Berichtdoor Smitsmans » vr 10 mar 2006, 13:08

Ik kom met mijn Cup-a-Soup minimonitors (zie site Tony Gee) en een subwoofer met Eton 12-680-HEX en Thommessen module in gesloten kast.

[/img]

SSassen

Berichtdoor SSassen » vr 10 mar 2006, 13:30

Hi Edo,

Lijkt me een goed punt om 1 audiosetje te gebruiken voor de diverse luidsprekers.

Ja, dat lijkt mij ook, vandaar dat ik maar even de suggestie maak, wij staan overigens in dezelfde demo ruimte, dus sluit maar aan die fijne luidsprekers van je :)

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » vr 10 mar 2006, 14:26

Ikzelf heb alleen een goede bron nodig, bijvoorbeeld de CD-speler van Sander. Alle actieve filtering voor de monitor en dipoolbas zit nl. ingebouwd in de UcD180AD, ik ben dus verplicht mijn eigen versterker mee te nemen. De bas doe ik met de T-amp, die ik thuis alvast nauwkeurig op het juiste niveau instel.

Ik sta samen met Sander, Tony, Edo en nog een paar mensen volgens het huidige programma in ruimte 2.

SSassen

Berichtdoor SSassen » vr 10 mar 2006, 14:32

Hi Jeroen,

De bas doe ik met de T-amp, die ik thuis alvast nauwkeurig op het juiste niveau instel.

Je kan natuurlijk ook even m'n UcD400 gebruiken :mrgreen:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Biarritz

Berichtdoor Biarritz » vr 10 mar 2006, 19:26

Als ik hoor wat jullie allemaal meenemen hoop ik niet uit de toon te vallen.

Ik heb als beginner maar een simpele push pull buizenversterker en en paar Voight pipes met een 9710m. :(

Waar ik overigens heel tevreden mee ben. :lol:

Groet,

Patrick

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » vr 10 mar 2006, 20:18

Is er misschien iemand die een paar mkp1837-tjes heeft liggen voor mij?

Kan ik ze eens proberen in mijn refmon :D

Als ie ze dan mee kan nemen naar de ddd kan ik ze aldaar overnemen van je.

Wowly

SSassen

Berichtdoor SSassen » vr 10 mar 2006, 20:26

Hi Patrick,

Niks om je voor te schamen hoor, soms kan je met eenvoudige middelen tot een zeer bevredigende weergave komen, breedband luidsprekers hebben wat dat betreft meestal een streepje voor op minder goed ontworpen meer-weg luidsprekers.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Terug naar “DIY Events door leden”