vergelijk van verschillende concepten met de TB W3-871S
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
-
- Beheerder / Site Admin
vergelijk van verschillende concepten met de TB W3-871S
aan de hand van een ander topic, kwam bij mij t idee op om een luistersessie met vergelijk tussen diverse verschillende speakerconcepten met de zelfde drivers te houden.
een goede kandidaat is de TangBand W3-871S, waar hier op t forum in elk geval 4 verschillende concepten gebouwd zijn:
- rechte TL (lancetta)
- ML-TQWT (needle)
- RL hoorn (buschhorn)
- gesloten (CT209)
en dan heb ik misschien nog wel een paar gemist.....
@organisatie: wat vinden jullie hiervan?
@allen: wie doet er mee? ik heb hier een stel Lancetta's (rechte TL's dus) staan
een goede kandidaat is de TangBand W3-871S, waar hier op t forum in elk geval 4 verschillende concepten gebouwd zijn:
- rechte TL (lancetta)
- ML-TQWT (needle)
- RL hoorn (buschhorn)
- gesloten (CT209)
en dan heb ik misschien nog wel een paar gemist.....
@allen: wie doet er mee? ik heb hier een stel Lancetta's (rechte TL's dus) staan
-
Re: vergelijk van verschillende concepten met de TB W3-871S
Henkjan schreef:
Zoals ook gemeld in het topic van Roland: Prima idee! Past perfect in de opzet van deze dag. Ik blijf dus lekker meelezen, we komen tzt terug op de praktische uitvoering hiervan.
-
- Beheerder / Site Admin
-
- Beheerder / Site Admin
-
- Ook commercieel actief
-
- Beheerder / Site Admin
-
- Ook commercieel actief
-
- Beheerder / Site Admin
-
Re: vergelijk van verschillende concepten met de TB W3-871S
Henkjan schreef:een goede kandidaat is de TangBand W3-871S, waar hier op t forum in elk geval 4 verschillende concepten gebouwd zijn:
- rechte TL (lancetta)
- ML-TQWT (needle)
- RL hoorn (buschhorn)
- gesloten (CT209)
en deze .. heb em gehoord erg ruimtelijk .. is een BR
in een ceramische pot

" there is no box like no box" 

-
- Beheerder / Site Admin
-
-
- Beheerder / Site Admin
vreemd, ik krijg een 404 voor http://www.autocostruire.com/fotob/cs1-rosso.JPGJan-Willem schreef:Ik wel, hij werkt dus wel..Henkjan schreef:zie geen plaatje, maar ik had die meen ik al eens ergens gezien. waar heb je die gehoord? probeer 'm eens te lenen!
-
Ik keek net even in IE en idd, als je IE gebruikt krijg je kruisje. Download firefoxHenkjan schreef:vreemd, ik krijg een 404 voor http://www.autocostruire.com/fotob/cs1-rosso.JPGJan-Willem schreef:Ik wel, hij werkt dus wel..Henkjan schreef:zie geen plaatje, maar ik had die meen ik al eens ergens gezien. waar heb je die gehoord? probeer 'm eens te lenen!

-
Henkjan schreef:zie geen plaatje, maar ik had die meen ik al eens ergens gezien. waar heb je die gehoord? probeer 'm eens te lenen!
Plaatje staat op een homepage hm die nu ..down..
waar ?? hier vlak bij onze stad

Kom jij dan naar Dokkum ?? kan ze vast wel lenen ??

Het 3 d plaatje deed mij denken aan de Pen audio monitors..
http://www.audiodigit.com/index.php?section=50
kijk hier maar eens .... mooi of niet lijken op proefmodel
van Jeroen zijn monitors

-
- Beheerder / Site Admin
thuis gelukkig Opera, ook daar nix... "could not connect to remote server"Jan-Willem schreef:Ik keek net even in IE en idd, als je IE gebruikt krijg je kruisje. Download firefoxHenkjan schreef:vreemd, ik krijg een 404 voor http://www.autocostruire.com/fotob/cs1-rosso.JPGJan-Willem schreef:Ik wel, hij werkt dus wel..Henkjan schreef:zie geen plaatje, maar ik had die meen ik al eens ergens gezien. waar heb je die gehoord? probeer 'm eens te lenen!http://www.mozilla.com/firefox/
naar Dokkum, gezeli. was gisteren nog in Drachten, maar niet genoeg tijd voor een tour

-
- Beheerder / Site Admin
-
Henkjan schreef:naar Dokkum, gezellig. was gisteren nog in Drachten, maar niet genoeg tijd voor een tour
Offtopic: je bent altijd welkom Henkjan.. dus zeg het maar ??
Ontopic: Jammer van die BB 3.01 had ze hoger ingeschat
wellicht moet er een correctie netwerk in ??
Persoonlijk ben ik erg te spreken over de Tangbands

-
- Beheerder / Site Admin
-
-
- Beheerder
Ik had ze nog nooit gehoord, en was heel erg benieuwd naar de speakers.
Heel eerlijk vond ik het erg tegenvallen. Je leest zo vaak van die haleluja verhalen dat je heel erg graag die dingen wilt horen.
Ze deden wat ik dacht, een hele mooie stereo-pinpoint, maar een fors beperkt spektrum, erg dun etc. Maar wat wil je dan ook?
Ik vond ze wel heel erg leuk om te zien, die ranke zuiltjes, fantastisch!!
Wowly
Heel eerlijk vond ik het erg tegenvallen. Je leest zo vaak van die haleluja verhalen dat je heel erg graag die dingen wilt horen.
Ze deden wat ik dacht, een hele mooie stereo-pinpoint, maar een fors beperkt spektrum, erg dun etc. Maar wat wil je dan ook?
Ik vond ze wel heel erg leuk om te zien, die ranke zuiltjes, fantastisch!!
Wowly
-
- Mede-oprichter
Ik sluit me daar ook bij aan. Die slanke zuiltjes staan erg leuk, maar ook ik vond het geluid te mager en zoals Jeroen het verwoorde:"teveel kast-geluid" om het zo te noemen. Ik had er meer van verwacht.
Maar ik heb ze hier nog liggen en ik ga er toch wel mee aan de slag, ik denk met hier en daar wat andere demping, misschien klein tweetertje erbij en die lekker hoog filteren en iets ander filter dat er meer uit te halen is met dezelfde kast.
Maar ik heb ze hier nog liggen en ik ga er toch wel mee aan de slag, ik denk met hier en daar wat andere demping, misschien klein tweetertje erbij en die lekker hoog filteren en iets ander filter dat er meer uit te halen is met dezelfde kast.
luidspreker (m.), meubelstuk waar muziek uitkomt;-box (m.); -kast (v.(m.)).
-
- Beheerder / Site Admin
alles in perspectief natuurlijk, het blijven natuurlijk kleine en goedkope speakers, maar als ik zoveel tegenvallende reacties hoor dan was misschien toch de ruimte te groot? want dat ze tegenvallen vond ik toch wel tegenvallen... ik vondt t thuis echt lekker klinken, en zeker niet dun of beperkt spectrum.
-
- Mede-oprichter
-
Henkjan,
Ik denk dat zulke kleine luidsprekers idd. meer tot hun recht komen in een kleine ruimte, de ruimte waarin ze nu speelden was naast groot ook erg hoog, je komt dan puur rendement tekort.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ik denk dat zulke kleine luidsprekers idd. meer tot hun recht komen in een kleine ruimte, de ruimte waarin ze nu speelden was naast groot ook erg hoog, je komt dan puur rendement tekort.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Mediocre is not my middle name.
-
- Beheerder / Site Admin
Terug naar “DIY Events door leden”