EDIT: Nevermind. In het duits staat het er wel. Nou dan is het duidelijk. De Dayton mic met calibratie file in combinatie met de Alesis geluidskaart/micversterker.
Thanx!
Waar kon ik me inschrijven voor de cursus meten?

Moderator: Beheerdersteam
TubeHead schreef:
Dus impedantie meting via de Line ingang en de mic via XLR ?
Jamesblond schreef:Misschien is de vraag hier al eens gesteld en/of beantwoord, maar ik kan het vooralsnog niet vinden.
Een beginnersvraag, wat mij betreft.
Als wij luidsprekers willen opmeten om het horizontale afstralingsgedrag te bepalen, waarom doen we dat dan met een omni? Voor zover ik weet, zijn de standaard meetmicrofoons (Behrigner, Dayton, etc) allemaal omni's. Aangezien je bij zo'n meting je luidspreker wilt meten en niet je ruimtereflecties, is het dan niet zinvoller om een hypercardioïde microfoon te gebruiken?
Jamesblond schreef:Frequentierespons is bij een (hyper)nier misschien niet zo mooi als van een meet omni. Maar zijn daar niet calibratiefiles voor uitgevonden?
One World Concepts schreef:Je zou natuurlijk wel bij die lagere frequenties zelf een cardiode kunnen maken middels meerdere omni capsules.
markbakk schreef:One World Concepts schreef:Je zou natuurlijk wel bij die lagere frequenties zelf een cardiode kunnen maken middels meerdere omni capsules.
In de geluidswetenschap worden microfoonarrays regelmatig gebruikt, doorgaans met omni’s, juist omdat ze alzijdig geluid opvangen.
Gebruikers op dit forum: CCBot en 0 gasten