https://a.aliexpress.com/_U17Cj
Leuke winstmarge

Groet René
Moderator: Beheerdersteam
John P schreef:Is het slim om de Dayton calibratiefiles te "smoothen"?
Rene_Nhz schreef:#Aliexpress € 85,37 21%OFF | LANDTEK ND9A Handheld Professional Sound Level Noise Calibrator Meter 94dB 114dB 0.5dB Accuracy Sound Meter Calibrator
https://a.aliexpress.com/_U17Cj
Leuke winstmarge![]()
Groet René
ds23man schreef:Wel even de luchtdruk en temperatuur corrigeren tijdens het gebruik.....
SSassen schreef:ds23man schreef:Wel even de luchtdruk en temperatuur corrigeren tijdens het gebruik.....
Chagrijn...
ds23man schreef:SSassen schreef:ds23man schreef:Wel even de luchtdruk en temperatuur corrigeren tijdens het gebruik.....
Chagrijn...
Tsja, hij is gekalibreerd op zeeniveau (760mm Hg) en bij 23 graden...
ds23man schreef:0,1db per tweeduizend voet en 0,05db per graad.
ds23man schreef:Per 600 meter luchtdrukkolom verschil 0,1db dus
ds23man schreef:Dit soort kalibrators hebben hun referentie op 760mmHG en 23 graden. Dus de afwijking in temp en luchtdruk kun je gewoon omrekenen.
Led schreef:Om even het netto resultaat te vragen, hoe oud zijn de oren van de mensen die die metingen doen en hoe zijn die oren gecalibreerd?
Led schreef:Om even het netto resultaat te vragen, hoe oud zijn de oren van de mensen die die metingen doen en hoe zijn die oren gecalibreerd?![]()
SSassen schreef:Led schreef:Om even het netto resultaat te vragen, hoe oud zijn de oren van de mensen die die metingen doen en hoe zijn die oren gecalibreerd?
Da’s niet relevant, ik wil een absolute referentie voor de gevoeligheid, immers gewapend daarmee en de kalibratie van de meetmicrofoon (Beyerdynamic MM1 in mijn geval) kan ik nu exact de gevoeligheid van m’n (zelfbouw)luidsprekers meten. De meetmicrofoon calibreer ik namelijk zelf adhv. de gecalibreerde decibelmeter (binnen 0.3dB) en de calibratie file van de meetmicrofoon doet de rest (binnen 0.5dB).
jeroen_d schreef:SSassen schreef:Led schreef:Om even het netto resultaat te vragen, hoe oud zijn de oren van de mensen die die metingen doen en hoe zijn die oren gecalibreerd?
Da’s niet relevant, ik wil een absolute referentie voor de gevoeligheid, immers gewapend daarmee en de kalibratie van de meetmicrofoon (Beyerdynamic MM1 in mijn geval) kan ik nu exact de gevoeligheid van m’n (zelfbouw)luidsprekers meten. De meetmicrofoon calibreer ik namelijk zelf adhv. de gecalibreerde decibelmeter (binnen 0.3dB) en de calibratie file van de meetmicrofoon doet de rest (binnen 0.5dB).
Waarom wil je exact de gevoeligheid van je luidsprekers weten? Wat is de impact van die kennis?
Gebruikers op dit forum: CCBot en 0 gasten