Ja dat gaat prima. Ik heb geen last van een niet-constante vertraging, de impuls begint (in het geval van metingen aan elektronica) altijd op 300 samples in ARTA. Je kan als referentie het gebalanceerde uitgangskanaal terugsturen naar de xlr-ingang of ongebalanceerd naar de jackingang. Het eerste geval is niet zo aan te raden omdat je dan de fantoomspanning op de uitgang van de geluidskaart probeert te zetten (het werkt overigens wel), in het tweede geval heb je een minieme afwijking omdat de jack- en xlr-ingangen niet identiek zijn. Zie bijlage voor het verschil. Bij het meten van luidsprekers is het verschil meestal verwaarloosbaar en een gekalibreerde microfoon zal meer afwijken.gelly schreef:Heb je er al 2 kanaals metingen uitgevoerd (met referentie) dwz mic met fantom en line in als referentie?
Mss ook impedantie metingen uitgevoerd ?
Wat zijn jouw ervaringen of opmerkingen daaromtrent ?
Impedantie heb ik nog niet gemeten hiermee, daar gebruikte ik altijd de ingebouwde geluidskaart van een computer voor. Die voldoet daar prima voor. Ik denk dat alle geluidskaarten daar wel goed genoeg voor zijn.
ds23man schreef:Nou, hier wordt je dus niet vrolijk van als je twee metingen gebruikt in een simulatie die 10uS verschillen:
focdriverinphase.JPG
Ik heb het topic op diyAudio gelezen en als ik het goed begrijp zijn dat twee (als het goed is) identieke metingen, waarbij eentje een tijdsverschuiving heeft. Het eerste dal zit op 4 kHz en dat gebeurt bij 180 graden fasedraaiing. Dat betekent dat er 360 graden fasedraaiing is op 8 kHz, oftewel een tijdsverschuiving van 0,125 ms. Als ik bij de impulsresponsies hokjes tel zie ik 0,3 hokje = 6,7 ms (9 hokjes per 0,2 s