Tolvan data

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Duck Twacy

Tolvan data

Berichtdoor Duck Twacy » ma 11 mei 2015, 15:39

Iemand hiermee bekend?

http://www.tolvan.com/index.php?page=/main/home.php

Is dit goede software?

MarcoSQ

Re: Tolvan data

Berichtdoor MarcoSQ » ma 11 mei 2015, 22:31

Bedoel je een specifiek programma, of 'allemaal' ?
The Edge wordt hier regelmatig gebruikt, werkt goed en zijn ook niet gek veel alternatieven voor. Zeker niet voor gratis ;-).
Ook Basta! zie je wel eens voorbijkomen en werkt prima. De rest heb ik eigenlijk nooit aangeraakt, geen idee dus.

Wel vind ik het een beetje 'programmeurs-spul' : het is functioneel en correct, maar het gebruiksgemak kan beter vind ik.
Makke van de meeste elektronica- of audio-software...
Maar : van alles is een in functie beperkte, gratis versie. Kun je zelf proberen of het 'goed spul' is, in je eigen beleving ;-).
Voorlopig even niet meer zelfbouwen. Komt wel weer.
Roon ROCK met een beetje DSP op een Intel NUC5i5 in een fanless doosje. HDMI out (want multichannel) -> Anthem MRX710 met ARC Room Correction -> Revel Performa3 F206 (front) en Revel Concerta M12 (rear). Twee stuks SVS SB-1000 (subs)

Duck Twacy

Berichtdoor Duck Twacy » ma 11 mei 2015, 23:10

Bedankt voor de info.

Zelf proberen is wellicht verstandig, maar ervaring van anderen is altijd handig...

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » vr 15 mei 2020, 21:47

Edge gebruikte ik al een tijdje. nu bij t inrichten van de nw pc alles weer vers aan t downloaden, en kwam dus ook de andere progs van 'm tegen. Dat Basta! is toch wel een erg fijn programma zeg. t begint al bij het invullen van de T/S parameters, on-the-fly worden de andere die nog missen al berekend, wat een prachtige extra check is op de correctheid van de opgegeven parameters. makkelijk schakelen tussen de verschillende kastvormen, LT er op loslaten, of een passief filter, of een actief. En Edge zit er ook nog in. f***ing brilliant.
If it measures good, but sounds bad, you're measuring the wrong thing." ― Dr. Richard C. Heyser

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » vr 15 mei 2020, 21:57

MarcoSQ schreef:Wel vind ik het een beetje 'programmeurs-spul' : het is functioneel en correct, maar het gebruiksgemak kan beter vind ik.
Makke van de meeste elektronica- of audio-software...
Maar : van alles is een in functie beperkte, gratis versie. Kun je zelf proberen of het 'goed spul' is, in je eigen beleving ;-).

Klopt, het wordt ook niet meer onderhouden. Zoals hij zelf opmerkt is het ooit als tools voor eigen gebruik geschreven en houdt hij het on-line gratis beschikbaar voor wie het nuttig vindt.
Peter de Jong

Terug naar “Meten....”