Pjotr schreef:Hij moet i.i.g. 90 graden kunnen draaien
Wist je het nog niet? Ik mag maar tót 60 graden meten.

Moderator: Beheerdersteam
Pjotr schreef:Hij moet i.i.g. 90 graden kunnen draaien
Bij 90 graden gaat hij het hoekje om.Arno schreef:Pjotr schreef:Hij moet i.i.g. 90 graden kunnen draaien
Wist je het nog niet? Ik mag maar tót 60 graden meten.
Arno schreef:moet je hem dus roze ruis voeren (neem ik aan)?
markbakk schreef:Arno schreef:moet je hem dus roze ruis voeren (neem ik aan)?
Je kunt ook gewoon een sweep gebruiken vanaf pak 'm beet 400Hz. Ik meet maar zelden met ruis.
Pjotr schreef:Nee dat is heel wat anders Henkjan. Dat geeft aan waar het kantelpuntpunt begint van de 6dB/okt van de roze ruis. Onder dat kantelpunt is de ruis wit. RTFM!
Pjotr schreef:..... Voor een tweeter die frequentie hoog zetten werkt averechts.....
Arno schreef:Wat ik niet snap aan meten met een sweep, is hoe je daar een gate kunt instellen. De sweep zelf duurt immers veel langer dan enkele milliseconden.
b_force schreef:
Mijn ervaring is echter dat 2,83V sweep onaangenaam hard is in de meeste kamers, dus in veel gevallen zit je vaak lager.
Arno schreef:Het moment nadert dat er echt gemeten gaat worden aan de testmonitoren. Één monitor heb ik zo goed als klaar, en het draaiplateau ook bijna.
Nu moet ik dus helder op een rijtje krijgen welke metingen ik ga uitvoeren.
Even opsommen wat ik denk te weten:
-Impedantiemeting van tweeter en woofer. (Heb ik me nog niet in verdiept...)
-Dichtbijmeting van de tweeter, dmv roze ruis.
-Dichtbijmeting van de woofer, dmv roze ruis. (waar staat de microfoon? voor de stofkap of voor de conus, en op welke afstand?)
-Metingen met roze ruis, microfoon midden tussen tweeter en woofer in, op 1 meter afstand. Deze metingen uitvoeren op: 0-15-30-45-60 graden.
Hoe hard zet ik de meetversterker. M.a.w. hoe meet ik het uitgangsniveau?
Arno schreef:-Impedantiemeting van tweeter en woofer. (Heb ik me nog niet in verdiept...)
-Dichtbijmeting van de woofer, dmv roze ruis. (waar staat de microfoon? voor de stofkap of voor de conus, en op welke afstand?)
Hoe hard zet ik de meetversterker. M.a.w. hoe meet ik het uitgangsniveau?
Gebruikers op dit forum: CCBot en 0 gasten