Is het dan gewoon een kwestie van geen markers plaatsen?:
Moderator: Beheerdersteam
Arno schreef:Dat klinkt logisch. Maar goed, daarvoor ben ik hier, om te leren![]()
Is het dan gewoon een kwestie van geen markers plaatsen?:
k.p. schreef:Het valt me op dat bij de close range meting een sterk afval in het top hoog te zien is. Is je mic gekalibreerd? Of meet je met een sampling rate lager dan 44.1kHz?
markbakk schreef:Zie het zo: met ARTA kun je behoorlijk complexe berekeningen loslaten op de gegevens van de meting uit zo'n 'venster'. Die heb je voor een 'in room'-meting echter lang niet altijd nodig: een 'simpele' frequentieanalyse (in octaaf-, 1/3-octaaf- of 1/10-octaaf) is vaak al voldoende...
Arno schreef:Ik ga hier maar eens rustig aan de tijd voor nemen. Het is ongetwijfeld nog allemaal te hoog gegrepen voor me, maar al was het maar om de software te verkennen.
Pjotr schreef:"Beginnen met meten" gaat zo langzamerhand de kant op "Beginnen met alles"
![]()
![]()
b_force schreef:Zo'n constructie is prima stabiel te krijgen, maar je hebt wel een enorm moment, dus je zult dat moeten compenseren met gewichten en een brede voet.
Ik kan evt wel een foto plaatsen.
b_force schreef:Een andere belangrijke modificatie die ik nog wil maken is dat ik een goed instelbaar punt wil hebben voor mijn microfoon.
Dat moet nu nog heel gaar op het oog, maar het is natuurlijk mooier om daar een vaste maat voor te maken middels een lat ofzo.
Hiermee kun je dan precies 1 meter (of elke andere maat) instellen en weet je ook dat de microfoon dan mooi haaks op de luidspreker staat
Misschien is het dan nog leuker met een laser pointer (maar dat gaat wel wat ver)
Gebruikers op dit forum: CCBot en 0 gasten