Als iemand nog een mooie usb geluidskaart zoekt, dit is in mijn ogen echt een pareltje:
Audioprobe Spartan Cue 110 voor €169.-
Ik heb deze nu 3/4 jaar in gebruik nadat per ongeluk mijn oude vertrouwde Roland Quad Capture is opgeblazen.
Kennelijk kan je niet zomaar de netspanning/spectrum meten via een U-brug spanningsdeler op de gebalanceerd ingang, maar dat terzijde
.Het heeft zo'n beetje alles wat je van een usb geluidskaart voor meten/opnemen kan verlangen: stabiele drivers (XMOS usb chip), interface zonder toeters en bellen en hardwarematig wordt ook het onderste uit de kan gehaald.
Het meet bijna net zo goed als de EMU1616m en dat gewoon via een usb kabeltje met een gewone codec (dac/adc chipje):
rmaa_metingen_spartan_cue_110.png
De kolommen van links naar rechts (alles via asio gemeten op 24bit, 96kHz):1. gebalanceerde lijn loopback 1616m +4dB level (pro audio niveau)
2. gebalanceerde lijn loopback 1616m -10dB level (consument audio niveau)
3. gebalanceerde lijn loopback 1616m uit, Cue 110 in +4dB level
4. gebalanceerde lijn loopback 1616m uit, Cue 110 in -10dB level
5. gebalanceerde lijn-mic loopback 1616m uit, Cue 110 in -10dB level
6. gebalanceerde lijn-mic loopback 1616m uit, Cue 110 in (mic gain +20dB)
7. gebalanceerde lijn-mic loopback 1616m uit, Cue 110 in (mic gain +30dB)
8. gebalanceerde lijn loopback Cue 110 -3dB
De bottleneck is voornamelijk de uitgang van de Cue 110, waarvan de meting uitstekend te noemen is.
De mic-in is uitzonderlijk goed.
Wat ook erg handig is dat er aan de voorkant een tuimelschakelaar zit waarmee je tussen microfoon-in & lijn-in kan schakelen.
Zo kun je makkelijk tussen frequentiemeting en impedantiemeting schakelen (bij mijn impedantie meetdoos zit ook een kortsluit schakelaar over de referentieweerstand zodat de versterker er aan kan blijven).
Vaak is of de hardware goed of de software, maar zelden beide. Het is dan ook verfrissend om te zien dat er nu een speler op de markt is die dat wel voor elkaar kan krijgen

.
Helemaal voor een interface in deze prijsklasse.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.