Chris_T schreef:Waarom lukt het bedrijven als Motu en Roland wel ............
Welke USB kaart van hen zou je dan aanraden?
Moderator: Beheerdersteam
Chris_T schreef:Waarom lukt het bedrijven als Motu en Roland wel ............
Pjotr schreef:Chris_T schreef:Waarom lukt het bedrijven als Motu en Roland wel ............
Chris_T schreef:Pjotr schreef:Chris_T schreef:Waarom lukt het bedrijven als Motu en Roland wel ............
Wat wil je daarmee zeggen? Dit komt bij mij over als een persoonlijke aanval (staat totaal los van de argumenten die ik heb gegeven en die puntjes in mijn quote zijn niet van mij).
Chris_T schreef:Maar als ik een nieuwe USB interface zou kiezen, dan zou ik voor deze gaan Roland Quad Capture
Pjotr schreef:Waarom eigenlijk USB? PCI kaarten zoals de M-audio Audiophile192 zijn kwalitatief beter voor het zelfde geld: Vlakkere responsie, minder vervorming, lagere ruis.
Pjotr schreef:Ok duidelijk. Maar nu de hamvraag: Wat wil je eigenlijk gaan meten aan versterkers?
Enig nut wat ikzelf ervan heb is vervorming en ruis (SNR) meten bij 1 kHz. Wat b.v. prima gaat is de bias afregelen van klasse-B transistor versterkers a.d.h. van vervormingsprofielen. Maar dan houdt het wel een beetje op. De frequentie responsie kan ook nog maar die wordt dan beperkt door de samplerate/2. Vaak wil je veel hoger kunnen en dan ontkom je toch weer niet aan een toonfiets + buisvoltmeter/scoop. Wat ook wel goed gaat is de RIAA van phono amps checken. Zie het betreffende topic elders.
Voor dat soort zaken is die E-mu prima.
Motorfret schreef:ik wil ook gaan meten, maar nog nergens een goede "how-to" gevonden.
behalve dit: http://www.soundhobby.com/measurementsystem.htm
als ik het goed begrijp, heb je met de behringer alleen de Mic en de "simple jig" van bovenstande website nodig?
(als ik een keer bij iemand een meting mee zou mogen maken: graag)
dat heeft die Phonic ook, maar ik krijg t niet juist ingesteld met de beschikbare driver/mixer sw van zeds23man schreef:Ding heeft ASIO drivers, dat is dus geen probleem!
Henkjan schreef:dat heeft die Phonic ook, maar ik krijg t niet juist ingesteld met de beschikbare driver/mixer sw van zeds23man schreef:Ding heeft ASIO drivers, dat is dus geen probleem!
ds23man schreef:Hier een loopback meting van de UMC22 die ik nu heb:
Een echte aanrader!
Pjotr schreef:ds23man schreef:Hier een loopback meting van de UMC22 die ik nu heb:
Een echte aanrader!
Hmm, niet erg overtuigend met die afval bij 25Hz en in het hoog. De UCA202 meet beter voor 25 euries.
ds23man schreef:Henkjan schreef:dat heeft die Phonic ook, maar ik krijg t niet juist ingesteld met de beschikbare driver/mixer sw van zeds23man schreef:Ding heeft ASIO drivers, dat is dus geen probleem!
Dan gaat er echt iets niet goed! ASIO drivers gaan buiten de windows audiolayers om en hebben dan ook geen mixer!
Gebruikers op dit forum: CCBot en 0 gasten