Henkjan schreef:ik begrijp je wel hoor, ik ken filterdesigner maar al te goed. ben geen fan van t simulatie deel (maar mss is de jongste versie beter), en als je de hypex op de PC aangesloten laat tijdens t meten zijn aanpassingen zo te zien en metingen met 1 muisklik gedaan.ds23man schreef:Volgens mij begrijp je mij verkeerd. Het simuleren gebeurd gelijktijdig in Hypex Filterdesigner. Ik heb een tijdje terug eens een testje gedaan met een tweewegje en de AS2.100 en de beta versie van filterdesigner met de meetfunctie.Henkjan schreef:ik en Ruud hebben er bij Nescio geen gebruik van gemaakt, waarom moeilijk doen met simuleren als je direct kan aanpassen en meten? Zo fijn is die software nou ook weer niet. Volg je het recept "eerst drivers vlak maken, meetlat hanteren, en dan filteren" dan gaat het uit zich zelf al goed.ds23man schreef:En voor metingen die gebruikt worden in filtersoftware voor de Dlcp of bijv. groundsound, moeten de afzonderlijke metingen in het tijdsdomein gelijk zijn anders klopt de gesimuleerde som van het totale systeem niet meer......... En die functie is nou zo verdomde handig!
Probleemloos beide drivertjes gemeten, correcties en filtering toegepast in filterdesigner en daarna een controlemeting gedaan met ATB. Werkelijk gemeten curve kwam exact overeen met de voorspelde curve in filterdesigner. Dus waarom tussendoor allerlei extra metingen doen?????
Heb je al eens gewerkt met de Beta versie met geintegreerde meetfunctie samen met een externe ASIO geluidskaart? Dat is namelijk de enige manier dat het goed werkt. Importeren van externe meetdata is een crime en je moet je afvragen of het dan klopt. Het enige nadeel is dat het op dit moment nog niet mogelijk is een mic calibratiefile te maken in Filterdesigner. Maar als je die curve in de gaten houdt, is dan geen probleem. De grote afwijkingen zitten bij die mic's in het tophoog en sublaag.