Nauts + kastje + DSP

Voor aanbieden van audio-gerelateerde zaken....

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Forumregels
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
HeartAudio

Nauts + kastje + DSP

Berichtdoor HeartAudio » ma 16 sep 2019, 22:11

Update:
[Mod: zie oorspronkelijke topic.]

Eindelijk ben ik tevreden met het geluid! Olé!

Die 22w/4534g00 hebben een fs van 30hz dus in de kast rond 37hz.
Ik heb de onderste steile BW48db slope op F-6 38hz (MinDSP) en dan heb je de meeste relaxte bass.
Helaas niet zo laag als een subwoofer dus heb ik er een subwoofer naast gezet. Op allerlei manieren geprobeerd maar ik vond het niet lekker klinken. Dan maar F-6 38hz zonder subwoofer. Het klinkt gewoon zo relaxt dat je het volume steeds ietsje hoger zet. En een bass die even indrukwekkend is als een superwoofer maar niet zo laag. Maar 40hz is ook goed.

De afgelopen weken was de focus op zo laag mogelijk, maar de afgelopen dagen heb ik veel gemeten en juist de 100-300hz gecorrigeerd met DSP. Deze 100-300hz is wel erg interessant. Het geluid is erg verbeterd!
Ik heb de crossover tussen woofers in kastje en de Nautlilussen op 300hz. Dus 95% van de vocals komen van de Nauts.
Als ik de crossovers LR2 of LR4 gebruikte kreeg ik een kuil rond die 300hz maar met een paar steile BW48db slopes en een paar keer meten was de kuil gevuld en een vlakke respons.
Wel fijn dat je met de MiniDSP de delay/phase kan instellen. Met een meetlint kan je het op een 1cm nauwkeurig en daarna kan je het tijdens muziek luisteren fijn afstellen. Dus nu staat de tweeter 24mm naar achteren ten opzichte van de midwoofers en staat het kastje met woofers bijna precies gelijk met de midwoofers. Die afstand tussen tweeters en mids zal altijd hetzelfde blijven maar het kastje kan naar achteren en de speakers meer opzij. Dan even meten en luisteren en komen alle "slam" effecten er super strak uit. SLAM!

Eén van de redenen dat ik een MiniDSP heb, is om een buizenversterker te combineren met een A/B, hybdrid of D.
Dus nu een hele relaxte opstelling met:
Tweeters: Primaluna Power amp voor heerlijk ruimte en helder geluid. Vocals zijn super realistisch!
Midwoofers: Marantz PM7003 bypass pre amp dus power amp voor sweet mids etc.
Woofers: Rotel RB06 power amp met hoge demping factor voor degelijke bassss

Ik heb de Marantz en Rotel van Marktplaats voor 200 eur p.st.
Die Primaluna was in de aanbieding voor 650 eur.
Dus in totaal zijn de versterkers 1050 euro. Dat is een bedrag voor 1 leuke nieuwe stereo versterker, daar vergelijk ik het een beetje mee.

Ik ga mn huis verkopen en verhuizen.
De Nauts + kastje + DSP mogen een nieuwe eigenaar krijgen.
Dus de eerste persoon die afscheidt wilt nemen van 2700 euro heeft de set behalve de amps. En als hij wilt, kan hij de versterkers ook overnemen.
Eigenlijk zou ik veel moeten vragen aangezien ik er een miljoen uur ingestoken heb. En schuurpapier is ook niet goedkoop in die hoeveelheden haha
Ik neem aan dat speakers van 4000 eur beter zullen klinken als mijn set, dus dat kan/wil ik er niet voor vragen.
Het zijn natuurlijk wel mooie kunstwerpen zonder ook maar geluid te maken. Maar wat is dat waard?

Het is een beetje vreemd maar ik zet het op Marktplaats en Hifi.nl, denk ik.
Misschien dat iemand nog een leuk bod doet omdat hij het origineel ook thuis heeft staan.

Sorry voor de slechte foto's maar ik heb een paar videos op youtube gezet.
Ik heb de videos met mn oude iphone gemaakt dus niet super goed maar goed genoeg.

The Stuff: https://www.youtube.com/watch?v=Mh4h-3BBVyc
Sound clip vid: https://m.youtube.com/watch?v=6R6_3WJpoTc
Close up view: https://www.youtube.com/watch?v=jvfitD7KszE

Je kunt natuurlijk alleen echt horen hoe het klinkt als je hier op de bank zit.
Als je het wilt weten, moet je even langskomen in Hoofddorp voordat mn huis verkocht is.

Laters,
Ronald
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Marp op di 17 sep 2019, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: advertentie losgekoppeld van onderwerp in "Algemeen Luidspreker Zelfbouw".

Terug naar “Aangeboden”