ScanSpeak 23w/4557t02 subwoofer te koop/ruil

Verouderde en afgehandelde advertenties van afgelopen jaar.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

HeartAudio

ScanSpeak 23w/4557t02 subwoofer te koop/ruil

Berichtdoor HeartAudio » vr 18 jan 2019, 14:17

.

Google schreef:Beste heren,

Te koop of ruil:

ScanSpeak 23w/4557t02 subwoofer
Met kast en/of loodzware tegels of alleen de subwoofer driver.
Gesloten kast van ongeveer 30Liter wat het ideale volume is voor de driver.
Staat in Hoofddorp. Originele doos aanwezig. Aanschafdatum 30 Juni 2018 dus maar half jaar oud.
Specs: https://www.scan-speak.dk/products/prod ... rod_id=168

Ik ga over een half jaar kleiner wonen en wil ik mijn nieuwe buren te vriend houden.
Jammer genoeg heeft het niet veel zin om dit project nu af te maken, maar misschien vindt iemand de subwoofer wel interessant om af te maken.
Als iemand alleen de driver wilt kopen/ruilen is dat ook best.

Nieuw kost deze 23w/4557t00 €365
Met kast/terminals/bitumen/plamuur/tegels/bouten e.d. ongeveer €450
Aangezien hij nog bijna nieuw is wil ik graag 2/3 van de nieuwprijs dus €240 voor alleen de driver of de hele subwoofer €300.
Ik wil wel ruilen tegen kleinere 6-7inch drivers of een stereo eind/versterker maar ruilen is natuurlijk wel een stukje lastiger.
Maar ik sta open voor suggesties.

De kast is gemaakt van MDF. De voorkant is 3.5-4cm dik en de zijkanten 18mm.
Over de meeste oppervlakte in de kast zit een laag 3mm bitumen. En ik heb er Sonofill dempingsmateriaal in gedaan.
Eigenlijk wilde ik er nog versteviging/bracing in maken en nog een laag 8mm vilt dempingsmateriaal erin.
Aan de boven en onderkant heb ik er een laag zwart/grijs polyester plamuur gedaan. Dit scheelt een hoop MDF grondverf. De zijkanten zijn de harde kanten van het MDF dus makkelijker de verven.
Veel mensen zetten de subwoofer op zware tegels maar deze subwoofer is met 8mm bouten aan de tegels vastgemaakt. Tussen de tegels 3 mm bitumen. Ik kan 1 tegel net tillen en 2 tegels breken mn rug haha Echt mega zwaar deze tegels. Het is daarom een uitdaging om deze subwoofer op zn plek te zetten!
Ik heb de tegels nu op een paar blokjes MDF neergezet. Het plan was om onder tegels MDF blokjes vast te lijmen met daarin dikke spikes. De spikes zijn niet nodig voor de trillingen naar de vloer maar meer om de sub stevig neer te zetten op een ongelijke vloer zoals mijn laminaat.
De driver zit niet met gewone schroeven vast maar met boutjes. Ik heb vierkante moertjes aan de binnenkant in het MDF vastgelijmd en de hele ronde opening met polyester plamuur verstevigd. Aangezien de boutjes dus niet het MDF slap maken zoals schroeven kan je de driver nog 100x eruit en er weer inzetten. Voor iemand die een beetje wilt experimenteren is dat wel handig.
Deze 23w/4557t00 heb ik zonder te solderen bevestigd aan de speaker kabel in de kast. De driver heeft naast de normale soldeer terminals ook schroef terminals en die heb ik gebruikt. Dus daarom geen risico op soldeer spatjes en geen hitte door de terminals en bedrading.

Er zit geen versterker of DSP in deze subwoofer. Ik gebruikt hem met een MiniDSP 4x10 en aparte versterker en dat werkt goed. Met microfoon even meten en afstellen.

Het is misschien wel een leuk idee om er 1 of 2 passive radiators in te bouwen. Je kunt ze makkelijk in de zijkant inbouwen. Dan kan je ook nog makkelijker extra versteviging/bracing inbouwen als je wilt.

Ik ben helaas geen speakerbouw expert dus als jullie het anders aan willen pakken, no problem.

Bij interesse merk ik het wel.

Mvg Ronald

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door HeartAudio op za 06 jul 2019, 22:20, 2 keer totaal gewijzigd.

Ouwebok

Re: ScanSpeak 23w/4557t02 subwoofer te koop/ruil

Berichtdoor Ouwebok » vr 18 jan 2019, 17:33

Hi Ronald,

Mijn eerste gedachten zijn:
1) mooi gemaakt door je!
2) 30 liter is niet groot... de 23W wel een ideale driver, met name voor kleine oplossingen, en t is echt een premium (lager-rendement-) baspomp.
Met Mini-DSP - correcties (goed aangepakt door je!) kun je hem in 20 liter ook nog wel goed gebruiken; zou je hem wel weg doen?

HeartAudio

Berichtdoor HeartAudio » vr 18 jan 2019, 19:50

Hi Ouwebok,

Bedankt voor het compliment.
Ja ik zou hem wel willen houden maar ik heb nog 3-4 andere projectjes die ik wil afmaken. Ik had eerst een andere subwoofer driver geprobeerd maar die produceerde niet het geluid dat ik wilde. Toen kocht ik maar ongeveer de duurste kleine subwoofer die je kunt kopen haha Het is jammer dat je de achterkant niet kunt zien, want het is wel een kunstwerk.
Het is ontzettend relaxt om met je laptop en MiniDSP de subwoofer te regelen. Een klein verschil van 0.2db kan het verschil zijn van relaxt voor je oren of teveel. Ook die "room modes" aanpakken is erg handig. Als niemand de kast wilt kan ik er nog een bass reflex subwoofer van maken.
Oja, die 30L is leeg dus als je de dempingsmateriaal ideaal hebt kan je er nog 20-30% bij optellen. Sealed dus je-weet-wel.
Ik zal een ander projectje even neerzetten bij de speaker afdeling van dit forum. Ik noem deze 2ways 17L DaBombs omdat ze eruit zien als grote bommen haha De midwoofer is niet echt geschikt en ik moet met de MiniDSP het laag lager zetten. Maar het laag is wel DaBomb :D !

HeartAudio

Berichtdoor HeartAudio » za 06 jul 2019, 22:22

Subwoofer is verkocht
Deze thread kan verwijderd worden.
Ik geloof dat ik dat niet zelf kan doen.
Bedankt

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » za 06 jul 2019, 22:48

graag in het vervolg de originele advertentie laten staan, toevoegen dat t verkocht is volstaat.

je kan "te koop" advertenties zelf sluiten, vervolgens worden ze "automatisch" naar het archief verplaatst
An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

Terug naar “Archief”