Amp Switcher

Voor aanbieden van audio-gerelateerde zaken....

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Forumregels
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
Dynky

Amp Switcher

Berichtdoor Dynky » vr 08 mei 2020, 21:02

Ik kocht deze begin 2019 van Barry op dit eigenste fijne forum, maar inmiddels is 'ie eigenlijk compleet overbodig geworden, ttz ik had en heb er geen enkel doel meer voor binnen de huidige set. :oops:

Daarom verkoop ik hem liever aan iemand die er daadwerkelijk wel gebruik van kan maken, hij is te mooi opgebouwd om werkloos in de kast te zetten.

Qua foto's heb ik even de exemplaren van Barry's topic geleend, omdat ik ze zelf echt niet beter kan maken.

Unit is sinds aanschaf hier meteen veilig de kast in gegaan, ziet er maw nog exact hetzelfde uit :wink:

vraagprijs= 150€ excl verzending.

switcher3.jpg
switcher4.jpg
switcher2.jpg
switcher1.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Dynky

Re: Amp Switcher

Berichtdoor Dynky » wo 20 mei 2020, 18:35

bump

Dynky

Berichtdoor Dynky » ma 01 jun 2020, 17:02

nog even naar boven

Led

Berichtdoor Led » do 04 jun 2020, 0:12

Ik vond de info nogal summier dus ik heb even gezocht en kwam hier uit:
https://audio-creative.nl/projecten/bar ... -switcher/

Dit lijkt me wel belangrijk?
Let op: ik heb ervoor gekozen de GND niet te schakelen, bij mijn (zelfbouw) versterkers is de LS GND verbonden met de overige GND. Als dit niet het geval is kan deze schakeling niet gebruikt worden.

Als ik het goed begrijp is de opstelling : source-signal -> preamp -> deze bak -> 2 versterkers -> terug naar deze bak -> speaker outputs?

Wat ik mis in dit verhaal (volgens mij?) is een gain-balance om de versterkers op elkaar af te stellen - zodat je echt kan A/B switchen.
(Als de ene versterker een hogere gain heeft dan de andere kan "zomaar" switchen gevaarlijk zijn voor je oren en apparatuur, toch?)

Dynky

Berichtdoor Dynky » do 04 jun 2020, 10:30

Dat gelijk trekken vh signaal moet je idd nog zelf doen, maar het kastje heet dan ook niet "the ultimate ABoX", maw hij doet niet alles voor je :wink:

Je had zelf al wat gevonden zie ik, maar mogelijk beantwoord het originele bouwdraadje van Barry nog wel bepaalde van je vragen.

Led

Berichtdoor Led » vr 05 jun 2020, 20:20

Ik denk nog even na, dit is wel iets wat ik wil hebben maar om weer een extra pot ertussen te zetten voor 1 input om het gelijk te trekken is ook weer een dingetje..

Maar als amp switch is dit - dat daargelaten - wel ultiem, zeker voor deze prijs..!

Ik denk er nog even over na!

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » za 06 jun 2020, 10:56

Loopt wel los in de praktijk: ik gebruikte 'm hier toendertijd met een 25W PP buizenversterker, en een 150W klasse D versterker, totaal wat anders dus. Ja natuurlijk zit daar niveau verschil in, maar niet dusdanig dat je oren en speakers opblaast. Wil je het toch kun je uiteraard een potmeter op de ingang van de versterker met het meeste vermogen zetten, maar heb die behoeft nooit gehad.

Terug naar “Aangeboden”