Ik ben nieuw op dit forum en had gehoopt dat er op mijn vraag in een oud topic antwoord was te vinden, maar tevergeefs. Mocht er toch in een ander topic wel antwoord zijn: laat het me weten!
Ik zit met het volgende probleempje. Ik ben een platenspeler gaan bouwen (losse inkoop onderdelen: plateau, schakelaar, trafo, speakers, voor/eind versterker). Inmiddels heb ik alle onderdelen meermaals gesoldeerd en omgeplaatst om alles volledig werkend te krijgen. Dit is me gelukt! MAAR... Er zit ergens iets toch niet helemaal goed.
Wanneer de arm in beginpositie staat, hoort de draaischijf stil te staan. Dit is niet het geval, er vinden zich (regelmatig interval van grofweg 1 seconde) continu schokjes plaats waardoor het plateau continu iets doordraait. Wanneer de arm een plaat zou moeten afspelen, zijn er geen problemen. Alleen in de 'nulstand' is er dus iets niet helemaal in orde denk ik.
De link naar de video met het probleem zichtbaar in beeld is hieronder te vinden:
[ Bekijk op youtube ]
https://youtu.be/uaS75eq-IjQ
De lampjes van zowel transformator als voor/eindversterker knipperen op het moment dat het plateau een schok krijgt.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? De elektronica, kabels, van tevoren programmering, of ergens anders?
Ik heb inmiddels al aardig wat geprobeerd maar dit is het enige probleem waar ik niet verder mee kom..

Nog even een beperkte foto (van vóór het aansluiten en solderen) van de onderkant van de pickup, mocht dit iets meer duidelijkheid bieden in de componenten of plateau o.i.d.:
(Ik weet niet of de afbeelding nu goed is ingevoegd, ik heb de handleiding gebruikt maar weet niet of het ook werkt?)
Ik hoor graag of dit (wel of) niet hoort en of iemand misschien enige idee heeft waar dit aan zou kunnen liggen?
Alvast bedankt!
- gebruiker Allo058