Bedankt voor de hulp en het getoonde begrip.
Ik heb hierover nog gecommuniceerd met een lid van het DIYAudio-forum die vroeger ook dit type DAC als experiment geupgrade had waarbi het XLR bord verwijderd werd om plaats te maken voor nieuwe componenten, en waarbij alleen de RCA-connecties als analoge output werden behouden.
Hij heeft wel voor verkoop van zijn DAC die in origInele toestand hersteld. Hij was dus zeker niet de auteur van "mijn" DAC.
Overigens kan men nog moeilijk spreken van een "upgrade als de mogelijkheid van een gebalanceerde aansluiting in dual mode wordt verwijderd. Soit.
"Mijn" DAC werd dus omgebouwd om te functioneren als single ended DAC, en zeker niet als DDC (digital to to digital converter). Dit laatste houdt geen steek want alle aanluitingen (RCA,toslink,AES/EBU), zowel in als uit, zijn van het type SPDIF/AES3, dus gebruik makend van hetzelfde digitaal protocol. Bij een aansluiting van digitaal naar digitaal gebeurt er dus geen enkele conversie. Het is exact hetzelfde signaal dat van de ene kabel naar de andere wordt overgebracht ongeacht het type kabel zowel in als uit.
Omdat ook de analoge uitgangen niet meer werken, stelt de verkoper nu dat wijzigingen/"upgrade" waren bedoeld om te functioneren als een DDC (digital to digital converter). Dit is gewoon een leugen!! Het is als een auto verkopen stellende dat het een "full led" is maar waarvan enkel de lampen nog branden. Gewoon absurd!!
Ik ben dus het slachtoffer van een oplichting.

Gelukkig kan Ik beroep doen op de PayPal kopersbescherming maar heb hier nog geen ervaring mee.
Ik houd jullie zeker nog op de hoogte van het verdere verloop.