knuisje schreef:De dac is ontworpen om met een 230V aan/uit-schakelaar direct aan en uit te schakelen. Waarschijnlijk heb je hem in standby staan en dan gaat hij inderdaad na een stroomstoring aan. Ik kan voor jou wel de firmware aanpassen zodat na het inschakelen van de spanning direct naar de standby stand wordt gegaan.
Je hebt gelijk, het toestel staat permanent in stand-by. De aan/uit-schakelaar is quasi onbereikbaar, en omdat ik 'm toch praktisch elke dag gebruik, blijft ie dus altijd in standby.
Stroompannes doen zich natuurlijk niet zoveel voor, maar als we langer dan een lang weekend op reis gaan, trek ik de stekkers van mijn audio/tv-installatie uit de muur, om schade tgv stormen en bliksems te voorkomen. (Dat doe ik trouwens ook voor mijn computers.) Nadien plug ik de stekkers weer in, en hop schakelt ie vanzelf weer in.
Als het niet teveel werk is, en als je het zelf een nuttige modificatie vindt die voor anderen ook van nut kan zijn, zou het wel fijn zijn om die mod te hebben.
Verder moet ik nogmaals nadrukkelijk zeggen dat dit een gewéldig toestel is dat onze audiobeleving helemaal opengetrokken heeft !