Symptomen van de ziekte? De oncontroleerbare drang om iets moois te bouwen zelfs als ik het niet nodig heb.
Waar gaat dit over?

Altijd als ik bij een audiowinkel/show ben dan word mijn aandacht getrokken door de pracht en praal van de platenspelers. Geen idee waarom maar het trekt me aan. Misschien door de mechanica van het geheel. Maar aangezien ik van de digitale generatie ben heb ik nooit behoefte gehad aan een platenspeler. En nog niet.
Onlangs zag ik in een film een platenspeler die mijn audiohart even een slag deed missen. Wat een plaatje!
Na onderzoek bleek dit te gaan om de Michell Gyro SE:
Op de foto zie je niet de SE maar de gewone versie.
En toen was daar de besmetting... (Day 1)
Het ding blijkt 3000 euro te kosten. Niet duur (relatief natuurlijk) voor een dergelijke speler maar ongeveer 2999 euro teveel als je er totaal geen nut voor hebt.
Day 3
Ik betrapt mezelf er op dat ik steeds aan die Gyro moet denken. Niet alleen dat maar ik ben me aan het afvragen hoe deze opgebouwd is.
Day 4
Onderzoek aan het doen naar de Gyro. Hoe is hij opgebouwd, wat voor materialen. Plaatjes aan het bekijken van andere spelers.
Day 5
Aan het lezen over Direct Drive, Bel Drive, Rim Drive. Verschillende soorten toonarmen en elementen. Kwijlend bij de Goldmaster Reference II en de zelfbouw Schroeder arm en tangiale armen.
Day 7
In mijn hoofd aan het nadenken over de opbouw. Oplossingen aan het bedenken hoe iets te fabriceren.
Aan het lezen over lagers.
Day 8
Sketchup tekening gedownload van de Gyro en in mijn virtuele kamer geplaatst. Oh jee....

Day 10
Op Marktplaats aan het kijken naar goedkope donordecks. 's Avonds in bed in mijn hoofd bouwprocessen en tekeningen aan het maken. Het word erger.
Day 11
Bijna een near mint Dark Side Of The Moon White Vinyl gekocht op Discogs. Dit moet stoppen!
Hoe zou ik hem aansluiten om mijn volledig digitale voorversterker. Inlezen op ADC's en RIAA phonoversterkers.
Day 13
Aandrijfsysteem bedacht wat volgens mij niet bestaat. Zou het werken? Ik moet 3D tekeningen maken, prototype bouwen, testen en verfijnen. Moet nog een oplossing bedenken voor......
AARRGGGHHH!!!!!
.....
Day 14
Officieel ziek verklaard. Topic openen op ZBA.
edit: titel aangepast