foto's attachen svp

Wat en hoe op t forum

Moderator: Beheerdersteam

anonamemouse

Re: foto's attachen svp

Berichtdoor anonamemouse » vr 09 okt 2009, 22:06

b_force schreef:Is dat überhaupt relevant voor de discussie?

aangezien dat je hoofdexcuus is lijkt me dat inderdaad tamelijk relevant.
an annoying noise annoys an oister.
are all audiophiles obsessive compulsives or is this just a stereo type?

b_force
Ook commercieel actief

Berichtdoor b_force » za 10 okt 2009, 0:19

@Wowly,
Ik begrijp niet helemaal wat je met zuigen bedoeld. Je bedoelt het vast op een goede manier.
De reden waarom ik iig steeds weer verder in discussie ga, is dat ik gewoon merk dat (in dit geval) Marp mijn specifieke punt niet begrijpt. Ik vind het dan ook jammer dat jullie dat als zeuren opvatten. Want ik begrijp donders goed dat er compromissen en concessies moeten worden gesloten. Sterker nog, dat heb ik zelfs al meerdere malen gezegd.
Dat bedoel ik nu met mijn boodschap niet begrijpen, want het gaat mij daar helemaal niet om namelijk. Het verbaast me dat jullie dat er dan steeds weer op zo'n manier uit halen, dat jullie denken dat ik daar niet aan mee wil doen. Naar mijn mening is mijn verhaal dus totaal niet begrepen. Ik verwijt het jullie niet, want communiceren (zeker online, maar ook met verschillende mensen) blijft lastig. Ik vind het wel heel erg jammer en zeer spijtig dat we gewoon niet op 1 lijn zitten en dat jullie dat dus opvatten als zeuren. Nogmaals dat is niet mijn intentie en het frustreert (irriteert) gewoon als de boodschap niet aankomt.

Wat ik veel doe, is observeren naar keuzes van mensen en vooral waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Vooral om te begrijpen en te leren waarom bepaalde keuzes gemaakt worden.
Soms krijg ik het idee dat bepaalde keuzes niet helemaal terecht worden gemaakt, of dat je juist niet het gene mee zal bereiken wat eigenlijk voor ogen is. Een manier om zoiets te toetsen is bv een wedervraag te stellen. In dit specifieke geval vroeg ik me af of iedereen wel zo blij is dat hij/zij plaatjes MOET uploaden op het forum. Een aantal argumenten heb ik reeds al gegeven. Laat het nogmaals duidelijk zijn dat IK :!: niet perse eens ben met (al) deze argumenten. Ik probeer alleen te bekijken of het echt wel zo'n handige beslissing is en of je dus dadelijk niet allemaal mensen krijgt die geen zin meer hebben om plaatjes te posten, je irritante discussies krijgt dat iemand weer niet upload maar linked, oude plaatjes die gelinked waren onbruikbaar worden etc.
Dus daarom ook de vraag, hoe ver moet je daar in doorgaan en waar leg je dan de grens?

Ik hoop dat het zo een stuk duidelijker is, anders weet ik het ook niet meer :(

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » za 10 okt 2009, 0:43

Jij geeft regelmatig in een discussie aan dat "mensen je blijkbaar niet begrijpen, want als ze het goed zouden hebben begrepen dan zouden ze wel inzien dat jij toch echt een aantal zaken naar voren hebt gebracht die ter overweging moeten worden meegenomen." Zo komt het althans over. Bovenstaande post is een uitstekend voorbeeld.

Ga er maar van uit dat het wel eens voorkomt, dat iemand jouw post wel degelijk heel goed heeft gelezen en begrepen, maar dat juist jij degene bent die zijn antwoord of intenties niet begrijpt. En dat die persoon het idee heeft dat hij toch echt heel duidelijk is geweest en zorgvuldig heeft geformuleerd. De omgekeerde situatie dus. Stel dat we in deze situatie zitten en vervolgens kom jij weer met: niet goed gelezen, niet goed begrepen, het zit zo, moeilijk communiceren misschien, maar, als je mij zou begrijpen dan...

Tja, dat kan behoorlijk als zuigen overkomen.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

b_force
Ook commercieel actief

Berichtdoor b_force » za 10 okt 2009, 1:02

Nou eerlijk gezegd merkte ik het hier al heel snel:
viewtopic.php?p=1442036#p1442036

Er wordt op die manier van de andere kant ook direct tegen gas gegeven. En er wordt vooral (wel vaker) NIET ingegaan op vragen die ik stel. En vaak ook niet de vragen van de ander waar ik vervolgens een antwoord op geef.
De vragen stel ik vaak niet voor niets, maar met een reden. Om namelijk te toetsen of ik iemand wel echt heb begrepen en om argumenten te krijgen waarom iets wel of niet. Zo heb ik namelijk nog steeds niet op mijn vragen antwoord gekregen. Dat is ook de reden dat ik in jullie ogen blijkbaar blijf zeuren. Als direct antwoord was gegeven was deze discussie überhaupt niet nodig geweest.

Laat ik ze dan op een rijtje zetten als dat duidelijk is voor jullie:

- Hoe beslis je welke image websites wel mogen en welke niet? (mogen snelle betaalde hostings bv wel)
- Wat wordt er gedaan met plaatjes die reeds eerder gelinked zijn?
- Moeten mensen die een eigen website hebben nu ook nog eens plaatjes extra uploaden?
- Wat zijn de gevolgen als iemand toch wel plaatjes linked?
- Waar liggen de grenzen bij de bovengestelde vragen?

CarloPJB

Berichtdoor CarloPJB » za 10 okt 2009, 1:51

Beste Bart,

...................En er wordt vooral (wel vaker) NIET ingegaan op vragen die ik stel............(das het mooie van `n forum he....)

....................Zo heb ik namelijk nog steeds niet op mijn vragen antwoord gekregen. .............

................... Als direct antwoord was gegeven was deze discussie überhaupt niet nodig geweest..........................

....................Laat ik ze dan op een rijtje zetten als dat duidelijk is voor jullie:.........................

....................Waar liggen de grenzen bij de bovengestelde vragen?

Wat wil je nu precies :?

Misschien wat meer bouwen en minder typen?????

Ciao

b_force
Ook commercieel actief

Berichtdoor b_force » za 10 okt 2009, 2:08

:cry:
Antwoord op de vragen die ik net stel (5 stuks in totaal).......

(dat zeg ik toch net???)

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » za 10 okt 2009, 9:23

Ook hier weer goed lezen: we zijn niet verplicht tot het antwoord op jouw vragen, het is een forum voor en door hobby-isten. Snap dat je soms niet je punt kunt maken oke?

Groetjes

Wowly

b_force
Ook commercieel actief

Berichtdoor b_force » za 10 okt 2009, 16:02

right, jullie vroegen toch of er nog suggesties, tips of andere dingen waren?

Ik begrijp er echt niks meer van, maargoed laten we de zaak dan maar sluiten. Heeft zo toch geen zin.
Ik vind het jammer dat ik nu het gevoel heb dat er op mijn suggesties niet wordt ingegaan.

Dat is het laatste wat ik er over wil zeggen.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 11 okt 2009, 12:51

Wat een gedoe toch weer. Jongens dit is een forum om gedachten uit te wisselen over het zelf bouwen van audio spulletjes. Toch geen sociale academie waar gevoelens en teleurstellingen besproken moeten worden als iemand anders een gedane suggestie niet ten uitvoer brengt?
Peter de Jong

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » zo 11 okt 2009, 13:15

Amen.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

JvS

Berichtdoor JvS » zo 11 okt 2009, 16:47

Ik vind het een beetje jammer dat er nu gesuggereerd wordt dat hier alleen maar onterechte gevoelens geuit wordt, nadat iemand bijzonder direct en hard wordt toegesproken.

B_Force wil wel heel graag het naatje van de kous weten en kan dat naar mijn mening allemaal een stuk beter inpakken en wellicht wat duidelijker zijn waardering formuleren. Ik kan me ook wel voorstellen dat zijn stijl van vragen (die zeer direct en feitelijk is) wat ergernis oproept. Maar daar kan je toch wel doorheen prikken als beheerder (volgens mij zijn alle beheerders hier behoorlijk volwassen mensen).

Ik vind het jammer dat goed bedoelde feedback hier soms negatief opgevat wordt. Terwijl dit (van mijn kant zeker!) echt opbouwend wordt bedoeld.

We hebben namelijk allemaal hetzelfde doel! Dat is het vreemde. We willen allemaal een leuk, gezellig, goed bruikbaar forum met zoveel mogelijk handige features en we willen allemaal dat als we over drie jaar topics van vandaag bekijken, de plaatjes nog leesbaar zijn.

Over de invullig daarvan zou te praten moeten zijn. (En dat ga ik dus ook doen :))

Een oplossing zou kunnen zijn dat je inderdaad bepaald welke hosts je wel en welke je niet mag gebruiken. Je kan zelfs plaatjes die op imageshack staan herkennen en vervangen door een bericht dat 'aanbeveelt' ze hier te uploaden. Verder zou ik terughoudend zijn met de provider webspace (want die wisselt nogal vaak) en al die andere gekke plaatjesuploaders.

Overigens vind ik de optie om foto's aan het forum te kunnen oploaden wel een extreem relaxte optie.
Ik heb hem zelf ook.

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » zo 11 okt 2009, 17:12

@JvS: niet kwaad bedoeld, maar ook volwassen mensen kunnen geïrriteerd raken. Zeker als zaken bij herhaling gebeuren en het geduld behoorlijk op de proef wordt gesteld.

Marp schreef:Het is een optie. Een ZA modbotje kan ook. ;) Die kan dan moderators werk uit handen nemen door bijv. afbeeldingen van bepaalde hosts te disablen, en dan ook gelijk maar externe afbeeldingen die veel breder zijn dan 800 pixels.

Maar ik verwacht dat we die niet nodig gaan hebben.

Sorry hoor, maar er wordt ontzettend moeilijk gedaan naar mijn mening. Het enige wat we vragen is om het gebruik van externe sites te minimaliseren en gebruik te maken van de upload functie van het forum. Ik vind het persoonlijk ontzettend handig en het neemt daardoor geen ruimte in van de server van je eigen homepage.

Dus in principe gaat het om een fijne dienst die wordt aangeboden door ZBA en we vragen vriendelijk om hier ook gebruik van te maken. Het is geen verplichting, wel een oproep. En als ik voor mezelf praat, ik heb wel wat beters te doen dan over alle mitsen en maren van alternatieven te discussiëren. En al helemaal niet om lijstjes bij te gaan houden en te publiceren van welke hosts je wel en niet mag gebruiken. Het sop is de kool niet waard.

Het is toch gewoon een no-brainer, dat als je je plaatjes upload op ZBA, dat dan de compleetheid van topics veel beter gegarandeerd is. Maak er dus alsjeblieft zoveel mogelijk gebruik van.

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » zo 11 okt 2009, 17:19

b_force schreef:- Hoe beslis je welke image websites wel mogen en welke niet? (mogen snelle betaalde hostings bv wel)
- Wat wordt er gedaan met plaatjes die reeds eerder gelinked zijn?
- Moeten mensen die een eigen website hebben nu ook nog eens plaatjes extra uploaden?
- Wat zijn de gevolgen als iemand toch wel plaatjes linked?
- Waar liggen de grenzen bij de bovengestelde vragen?

In feite heb je al antwoord gehad op al je vragen, maar ik zal je een dienst bewijzen:
- Hoe beslis je welke image websites wel mogen en welke niet? (mogen snelle betaalde hostings bv wel) dat beslissen we niet
- Wat wordt er gedaan met plaatjes die reeds eerder gelinked zijn? niets
- Moeten mensen die een eigen website hebben nu ook nog eens plaatjes extra uploaden? nee, maar we zouden het ZEER op prijs stellen
- Wat zijn de gevolgen als iemand toch wel plaatjes linked? geen
- Waar liggen de grenzen bij de bovengestelde vragen? niet van toepassing

Martijn M
Ook commercieel actief

Berichtdoor Martijn M » zo 11 okt 2009, 17:58

Over het algemeen wil ik me met dit soort kwesties niet bemoeien, maar ik vind toch dat B_force hier wel een hele stevige veeg uit de pan krijgt die hij niet geheel verdient; in ieder geval niet zo in het openbaar. Zijn manier van posten kan irritatie oproepen. Ik moet zelf soms ook wel even zuchten als ik weer een post van hem lees. De mensen die hier de meeste kritiek op B_force uiten, hebben hem volgens mij allemaal minstens één keer ontmoet. Ik heb hem ook een paar keer ontmoet en mede op basis van die ontmoetingen twijfel ik in het geheel niet aan zijn goede intenties. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat hij zuigt om te zuigen. Ik zou het willen gooien op zijn manier van communiceren. Ik zal hier geen uiteenzetting doen van wat er mis zou zijn met zijn manier van posten, maar ik kan me voorstellen dat mensen wat minder goed uit de voeten kunnen met zijn posts. Mijns inziens echter geen reden om de pijlen zo openbaar op de persoon te richten.

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » zo 11 okt 2009, 18:14

Martijn M schreef:Ik heb hem ook een paar keer ontmoet en mede op basis van die ontmoetingen twijfel ik in het geheel niet aan zijn goede intenties. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat hij zuigt om te zuigen.

Ook dit is al door wowly, in dezelfde post waar hij b_force aansprak, aangegeven. Kunnen we nu een keer ophouden?

Om pjotr nog eens aan te halen:
Pjotr schreef:Jongens dit is een forum om gedachten uit te wisselen over het zelf bouwen van audio spulletjes.

Lijkt me een mooi slot van het draadje. Als we nog eens op dit onderwerp willen terugkomen, dan maken we een nieuwe draad aan.

Terug naar “Forum Mededelingen”