+1 erg leuk die, relativeert de boel een beetje ook

Henkjan schreef:Dat snap ik Barry, maar we slaan zo'n topic weer helemaal dood zo, antwoord dan gewoon eens niet en laat mensen die het wel interesseert in hun waarde. De vraag was niet of je het hoort, maar wat zou kunnen veroorzaken dat je wat hoort. Pjotr z'n antwoord is een voorbeeld van wat je zou hopen.
wel frapant overigens dat er nu door de "objectivisten" wordt voorgesteld om te luisteren, normaal komt dat voorstel van de "subjectivisten"

Beetje vreemde veronderstelling zit hierin

. Het is natuurlijk niet te ontkennen dat er verschillen worden gehoord, beetje afhankelijk misschien van wat je definitie van horen is. Maar als de enige factor nog de kabel is, dan wordt het niet meer gehoord. Dan is het dus niet de kabel die dan het verschil maakt, maar iets anders.
Maar goed, hier kom je nooit uit

. Dit zijn denk ik diepgewortelde manieren van denken, ofwel je gelooft je eigen waarneming zonder daar verder kanttekeningen bij te plaatsen, ofwel je gelooft objectieve gegevens (meet gegevens, geblindeerde luistertests). Het blijft toch leuk om over te discussieren

Nou nog een aanzet dan: voor de believers. Stel he, in je eigen set, je test een goedkope interlink en je eigen zorgvuldig uitgezochte interlink waar je zo over te spreken bent. Je concludeert met een open A-B luistertest dat je eigen interlink veel beter klinkt, groot verschil zelfs. En dan vervolgens zou je de kabels in een geblindeerde ABX luistertest niet meer kunnen onderscheiden. Wat zou je conclusie dan zijn:
A: de twee kabels geven geen hoorbaar verschil voor mij in deze setting
B: de ABX testmethodiek klopt dus niet