er is hier een nieuwe telg in huis, een Akai AT-2600. Maar dat heeft volgens de handleiding een 300 ohm dipool-antenne nodig. Nu hoor ik het wel weer eens in Keulen donderen, zo'n beetje mijn specialiteit op audio-vlak.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Muug schreef:Het is ook door Jack dat ik voor deze Akai gegaan ben.
Pjotr schreef:Zit er op die tuner geen 75 ohm ingang voor de antenne dan? In dat geval heb je een 75 ohm naar 300 ohm balans trafo'tje nodig. Kun je zelf maken van een "varkensneusje":
35 cent bij http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... ctId=10565
Pjotr schreef:Dan ben je vast niet uit de tijd dat de TV nog op kanaal 4 uit de lucht geplukt werdZonder goede aanpassing had je gewoon een belabberd beeld. En met FM is dat net zo. Zonder aanpassing gooi je veel waardevol signaal weg. Vooral met stereo merk je het aan de ruis als je niet vlak bij de zender woont.
ray5150 schreef:Of inpluggen in de CAI ?
Jerommel schreef:ray5150 schreef:Of inpluggen in de CAI ?
Confederation of Aerial Industies (ltd)?
Jerommel schreef:Maarre, hoe doe je dat dan naar het dak voeren, zo'n parallel lint-kabel?
Zie dat eigenlijk nooit anders dan met coax, dus ik dacht dat het om zo'n 'links en rechts verkrijgbaar' binnen-ding ging.
ray5150 schreef:Volgens mij zit die al ingebouwd in de tuner ?
Muug schreef:Wel, straks na 't werk rij ik naar een elektrowinkel en de buurt en daar verkopen ze zo'n lintkabeldipoolantenne-met-coax-aansluiting. Da's dan eigenlijk een 300ohm-kabel met coax-aansluiting. Dus dat wordt ofwel coax erafsnijden ofwel een trafootje ertussen om naar 75 ohm te gaan ....
Gebruikers op dit forum: CCBot en 0 gasten