Weer met veel teveel tegelijk bezig....

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

rho

Weer met veel teveel tegelijk bezig....

Berichtdoor rho » vr 10 jun 2005, 23:53

Ik ben weer beig hoor. Weer veel teveel plannen tegelijk aan het uitvoeren. En dan komt er niet veel van. Niets geraakt echt af.

Waar heb ik het over?
1) Ik heb een Lux HQ555 (Nu Luxman) gekregen van een collega. Het ding is op zich in goede staat, maar kan toch een restauratie goed gebruiken. (caps zullen hoogstwaarschijnlijk wel droog zijn) Zeer leuk projectje dus.

2) De buschhorn mk2's voor m'n TB's zijn ook nog niet klaar. Er zijn nog wat praktische probleempjes die nog wat tijd vragen. Ik zoek dus nog naar een optimale oplossing. Eens die gevonden is worden de speakers afgewerkt. Weeral een zeer leuk project

3) 'k Heb een Thorens TD125 gekocht. Het ding is in werkende staat en is technisch dik in orde. De plannen zijn om er een nieuwe plint onder te bouwen in beuken of kersen. Daarbij komt een nieuw armbord in hetzelfde soort hout. Er komt een nieuwe arm op (waar ik nog naar op zoek ben). Ik denk er aan om het subchassis een hoogglans zwart kleurtje te geven. Misschien krijgt het plateau ook een kleurtje, maar da's ook nog niet zeker. Nog een tof project lijkt me.

4) M'n voorversterker is in redelijk gevorderde staat van afwerken. Ik ben daar al bijna 2 jaar aan bezig...met horten en stoten... Het digitaal laat op zich wachten. Ik ben namelijk verschrikkelijk slecht in programmeren en een collega helpt me daar dus bij. Maar het eindresultaat belooft hoogstaande prestaties. 'k sta te popelen om de eerste tonen te horen.

4 projecten waar ik aan begonnen ben. Nog geen enkele is klaar.
Ik ga dus weer moeten kiezen welk project ik in de diepvries steek.
Ik vrees dus dat de voorversterker waar mag wachten. (ik kan ook zonder dus...) En de Lux(man) zal waarschijnlijk ook moeten rusten.
Dus blijven de hoorn en de draaitafel over.

Zal ik het ook eens over de ideeën hebben waar ik nog níét aan begonnen ben? :lol:

Als mensen specifieke tips kunnen geven bij één of meerdere van de projectjes, laat 't maar horen.
Dan raken ze misschien ietsje sneller in een afgewerkte staat.

weidok

Berichtdoor weidok » za 11 jun 2005, 21:31

Ik zou eerst 2 de hoorn afmaken en dan 4 de voortrap
die heb je nodig om met 3 de Thorens te draaien toch..

Dus 1 de Luxman kan ff in de vriezer ...

Maar misschien ben ik partijdig..
Ben namelijk reuze nieuwsgirig naar die hoorn he
" there is no box like no box" :)

rho

Berichtdoor rho » zo 12 jun 2005, 10:28

Ik het die voortrap niet echt nodig om met de TD125 te spelen. Momenteel speel ik ook zonder. Gewoon een aktieve RIAA correctie, potmeter, eindversterker, luidsprekers. Werkt prima. Natuurlijk is dat niet ideaal, maar slecht werkt het zeker en vast niet.

De hoorns kan ik gelijktijdig met de TD125 afwerken. Ook al omdat die draaiatfel een werkje van lange duur gaat zijn. De electronica gaat ook een restauratie krijgen. Ik heb al een firma geconatcteerd om het subchassis te poederlakken. (prijs afwachten) De plint kan dit weekend nog ontworpen worden. Het hout moet ik nog zoeken. (grootste probleem is dat ik het zelf niet kan zagen en schaven :( ) In de meeste DHZ-zaken hebben ze geen beuk of kers, dus zal ik een schrijwerker moeten vragen om het te zagen. Daar zie ik wel wat tegen op. Die mensen kennen hun prijs wel en het duurt meestal een eeuwigheid eer ze zo iets onbelangrijks klaar hebben.

Maandag heb ik het benodigde hout om ook de 2de hoorn in elkaar te steken. Het buig-MDF is niet echt meer nodig. Met bitumen matten lukt het eigenlijk best.

Dus 2 en 3 kunnen gelijktijdig. 2 zal eerder klaar zijn. Dus wordt het daarna 4 en 3. en ik verwacht dat 4 dan eerder zal klaar zijn dan 3 omdat aan 4 niet zoveel werk meer is (als alles werkt zoals het bedoelt is toch). Maar ik kan voorlopig even niet verder met 4, dus die moet wel wachten.

En als alles af is kan ik rustig aan die Lux(man) beginnen.

Phoewei, tegen het jaar 3000 is 't ie wel klaar denk ik. :lol: :lol:

Terug naar “Sets en Overig”