Verkopen van niet gebruikte bouwwerken??

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

michiel

Verkopen van niet gebruikte bouwwerken??

Berichtdoor michiel » wo 11 mei 2005, 14:22

Ik heb hier een aantal van mijn creaties staan die ik niet meer gebruik, en die ik hoogst waarschijnlijk niet meer zal gaan gebruiken.

Nu ben ik helemaal niet thuis op de tweede hands markt, dus vraag me af of iemand hier wel ervaring heeft met het verkopen van zijn bouwsels. Is het beter om de kale/lege kast te verkopen. Of zal ik eerst de kast compleet afbouwen en tegen kost prijs weg doen aan een niet zelfbouwer?
Kortom, waar is de vraag het hoogst, en het aanbod laag?

(het betreft een nogal groot uitgevallen subwoofer, en een iets minder groot uitgevallen subwoofer)

daniel

Berichtdoor daniel » wo 11 mei 2005, 17:05

ik denk dat - als je er iets meer voor wilt krijgen dan de tweedehandsprijs van de gebruikte units - moet zorgen voor een afgewerkte kast.

Je hebt twee mogelijke kopers:

- zelfbouwers: die kopen zoiets alleen voor de units, de kast bouwen doen ze zelf net zo graag. Een kast kopen zonder units lijkt me aan deze doelgroep niet besteed.

- niet-zelfbouwers: die willen iets wat af is. Geen kale mdf-kasten dus lijkt me. En dan zul je eventueel de units erbij moeten verkopen.

Wijx

Berichtdoor Wijx » do 12 mei 2005, 10:52

als je de units en filter nog kan gebruiken voor iets anders zou ik de kast los verkopen. zelfbouw is geen zak waard tweede hands en zo houd je het verlies nog beperkt.

michiel

Berichtdoor michiel » do 12 mei 2005, 16:52

De kasten die ik heb liggen zijn zonder units. Die gebruik ik gewoon weer in een nader project.

Ik kan verschillende dingen doen.
1) de lege kast proberen te verkopen.
2 )units kopen en de kast afwerken, en vervolgens als nieuw verkopen.

Ik kan dus mikken op de beetje-zelfbouwers die graag met een kwast in de weer gaan en niet willen zagen/plakken. En hun eigen units hebben, of kunnen krijgen.
Ik kan ook mikken op de mensen die kant en klaar willen, en zelf de kast naar wens van de koper af werken. Maar het nadeel is dat die mensen vaak niet inzien dat 'custom build' ook van hoge kwaliteit kan zijn en er dus weinig geld voor over hebben. :roll:

n00b

Berichtdoor n00b » di 10 jan 2006, 21:55

Anders zet je het te koop op een site, en vertel je erbij dat de drivers er in overleg met de koper in gezet worden. Kun je eerst kijken voor vraag, en daarna pas het risico nemen.

Terug naar “Sets en Overig”