hoorbaarheid van verschillende zaken

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Is met een nieuwe kabel, versterker of cd-speler een klankwinst te behalen?

Peiling eindigde op ma 25 apr 2005, 0:58

Jazeker
7
50%
Soms
6
43%
Nooit
1
7%

Totaal aantal stemmen: 14

Martijn M
Ook commercieel actief

Berichtdoor Martijn M » zo 27 mar 2005, 15:32

Ik heb geen oscilloscoop
dus als iemand anders die dan mee zou kunnen nemen?
kan het niet gewoon met een multimetertje?

Martijn M
Ook commercieel actief

Berichtdoor Martijn M » zo 27 mar 2005, 19:18

Ik heb een nieuwe draad geopend, om met een geschiktere titel meer forumleden te kunnen bereiken.

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?p=8250#8250

Het zou mooi zijn als jullie daar nog even op zouden willen reageren, zodat ook anderen weten dat er in ieder geval al een paar geinteresseerden zijn :P

Rademakers

Berichtdoor Rademakers » do 31 mar 2005, 16:17

Van slechte aarding heb je in huiskamer hifi bijna nooit last. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat dit brom veroorzaakte. Als dit wel zo is, is er waarschijnlijk iets mis met je apparatuur. Niet voor niets laten fabrikanten van hifí-apparatuur het na geaarde stekkers te gebruiken aan hun apparaten. Ze laten dit na omdat het niet nodig is!
Het wel of niet aarden van apparatuur is in de regel gebonden aan het feit of het omhulsel wel of niet van metaal is. Niet aan het wel of niet nodig hebben van aarding om andere redenen. Er bestaat hier gewoon een uitgebreide classificering/regelement in, waaraan voldaan moet worden.

Als je last van een brom hebt hoeft dit helemaal niet aan je apparatuur te liggen (kan uiteraard wel), zelfs electro/electronica ver buiten je huis kan hier invloed op hebben.

Mvg Johan
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet. Er is een limiet van 255 tekens.

Terug naar “Sets en Overig”