5.1 / 5.1.4 test tracks - Full audio / song per channel

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

blueznl

5.1 / 5.1.4 test tracks - Full audio / song per channel

Berichtdoor blueznl » za 15 jun 2019, 16:24

Ik weet niet precies waar ik dit op het forum moet posten, dus mods, wanneer ik dit in de verkeerde groep heb gepost, dan feel free om het te verplaatsen!

Anyway...

Ik ben op zoek naar het volgende: een paar test tracks waarbij elke keer een kanaal voorzien wordt van volledige audio, en de overige kanalen stil zijn, of een methode om zoiets te maken.

Ter verduidelijking: orignele song -> mono -> naar 1 specifiek kanaal van een 5.1 setup, dus zes keer hetzelfde nummer, 1 keertje per kanaal.

Een additionele 5.1.4 Atmos versie (dus 10 keer hetzelfde nummer :-)) zou nog mooier zijn :-)

Waarom? Hoewel ik al een handvol audio test tonen en video test tonen heb verzameld, wil ik graag elke luidspreker in een setup 'volledig' horen, en kunnen vergelijken. Met name omdat surround sets vaak verschillende speakers gebruiken.

Tot op heden heb ik niets kunnen vinden. Is er zoiets, of is het zelf te maken?
When in troubles, when in doubt, run in circles, scream and shout...

anonamemouse

Re: 5.1 / 5.1.4 test tracks - Full audio / song per channel

Berichtdoor anonamemouse » za 15 jun 2019, 16:41

Het gratis te downloaden Audacity is je vriend!
https://www.audacityteam.org/
an annoying noise annoys an oister.
are all audiophiles obsessive compulsives or is this just a stereo type?

blueznl

Re: 5.1 / 5.1.4 test tracks - Full audio / song per channel

Berichtdoor blueznl » za 15 jun 2019, 17:35

Yep, voor 5.1 is dat mogelijk een oplossing. Moet ik eens wat dieper in duiken. Iemand een suggestie voor 7.1.4? Ik denk niet dat er iets is, het formaat is dusdanig proprietary dat er zonder een paar duizend eurotjes er tegenaan te gooien waarschijnlijk niet voot te bakken is... En ja, ik snap dat positional audio een heel ander ding is, maar worst case zou je simpelweg een audio object precies op de plek van een ceiling speaker kunnen zetten...

Maar je weet het nooit, mischien was er ergens een hobbyist succesvol :-) Men kan altijd hopen...
When in troubles, when in doubt, run in circles, scream and shout...

Terug naar “Sets en Overig”