tv op subkast

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Paul

tv op subkast

Berichtdoor Paul » ma 18 okt 2004, 23:01

Ik heb dus een nieuwe behuizing voor mijn subwoofer gebouwd. Dit is een tamelijk groot ding geworden namelijk 78 liter netto met straks wanden van 5,1 cm dik, 18 mm spaanplaat 15mm mdf en 18mm vuren, dit laatste puur uit optisch oogpunt. Binnenin is de gehele kist beplakt met bitumen van 2mm dik. Bovendien is de kast binnenin voorzien van een dubbele bracing.

Ik zou mijn TV hierop willen plaatsen om nog een beetje ruimte besparend bezig te zijn. Echter ik kan me zo voorstellen dat de printplaatjes in de tv de onvermijdelijke trillingen niet zo fijn vinden.

Is het mogelijk dit te ontkoppelen oid? Misschien aparte plank erop met spikes eronder?

Wie helpt?

Bart_M
Beheerder

Berichtdoor Bart_M » di 19 okt 2004, 10:05

Ik zou het niet doen.
Het zal ook enorm lastig worden om de grote woofer magnetisch af te schermen. Je tv zal dan mooi paars beeld gaan geven.

Is het geen mooie koffietafel?

Edo
Mede-oprichter

Berichtdoor Edo » di 19 okt 2004, 10:42

Dit is zeker niet aan te bevelen. Zoals krunk al schrijft natuurlijk je magneet van je sub is vaak groot en sterk en de kabs bestaat dat je schermroosters in je beeldbuis daardoor krom gaan trekken, wat dus die kleurvlekken veroorzaakt. Dan nog je trillingen. Ook voor die roosters weer niet goed, maar inderdaad al je printplaten en soldeerverbindingen etc etc...Het zal de levensduur van je TV zeker niet verlengen maar juist verkorten vrees ik...Niet doen dus is mijn advies.

Terug naar “Sets en Overig”