Cd/Dvd Standaard voor 88cds & 100dvd's

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

hovingtim

Cd/Dvd Standaard voor 88cds & 100dvd's

Berichtdoor hovingtim » ma 13 feb 2006, 23:14

Er is hier geen toptic voor dus ik dump het hier maar nieer :lol: Het heeft wel met audio te maken dus dat scheelt weer.

Aan het begin van deze maand was ik druk bezig met mijn nieuwe kamer. Ik ben eindelijk verhuist naar een fatsoenlijke kamer. Nu ook eindelijk genoeg kamer inhoud en komt mijn TL subwoofer vatsoenlijk tot zijn recht zonder een ontiegelijke room-gain :twisted: . Maar goed in de oude kamer had ik nogal een grote stapel CD/DVD's. Nu heb ik een bed met een ombouw eromheen die strak tegen de muur aan geschroeft zit. Nou wou ik daar graag een cd/dvd rek tussen plaatsen maar nergens een cd/dvd rek te vinden wat de juiste breedte had. (Maximaal 22,8cm breed). Goed dan gaan we zelf maar aan de slag.

Vandaag heb ik eerst de bouw tekeningen gemaakt en ga van de week (wanneer de ziekte is uitgewerkt volgens mij heerst het ontiegelijk) eens hard aan de slag. Ik moet zo'n 80cds en zo'n 120 dvds kwijt kunnen dus ik denk dat het 2 van deze "Pilaren" worden.

Dit is zo wat ik in gedachten had. Een pilaar van 160cm hoog. 22,8cm breedt en 17 cm diep. De nodige afrondingen en nodige afschuiningen in het "cabinet" zelf. Buiten platen zijn van 18mm MDF en de binnenkant is van 7mm mdf. De kast gaat helemaal "Blind" verbonden worden dus er komt geen ruimte voor schroeven of deuvels in de kast. Alles wordt verlijmd en de tussen schotten worden doormiddel van een sleuf van 7mm dik in de zijwand te frezen er in gezet.

Uiteraard wordt dit idee ondersteund door de nodige 3d-bouwtekeningen

Afbeelding

Dit alles komt op een klein voetje van 3,2 cm hoog testaan om het een soortgelijk uiterlijk te geven wat mijn toekomstige Fronts krijgen.

Afbeelding

Een ideetje van de bouwtekening
Afbeelding

Dit geheel wordt zwart zijdeglans gespoten en als het af is ziet het er heel strak uit denk ik.
Laatst gewijzigd door hovingtim op di 14 feb 2006, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Safe-Water Drink Beer

Jan-Willem

Berichtdoor Jan-Willem » ma 13 feb 2006, 23:35

Ben benieuwd :)

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Re: Cd/Dvd Standaard voor 88cds & 100dvd's

Berichtdoor Henkjan » di 14 feb 2006, 0:54

hovingtim schreef:Er is hier geen toptic voor....
dus mik ik t in de overige :D

Martijn H

Berichtdoor Martijn H » do 16 feb 2006, 9:22

Staat het niet mooier als de dvd's en cd's bij elkaar zitten i.p.v. cd dvd cd dvd? Zorgt voor rust in het geheel :roll:
Dipool-monopool systeem Do it right, Do It Yourself~!!

Terug naar “Sets en Overig”