Thuisbios kleine ruimte- advies akoestiek gevraagd

Over mods aan je luisteromgeving

Moderator: Beheerdersteam

mac0172

Thuisbios kleine ruimte- advies akoestiek gevraagd

Berichtdoor mac0172 » wo 04 aug 2021, 12:42

Hallo Allen,

Ik ben een leek op het gebied van akoestiek en google biedt geen uitkomst behalve een hoop dure websites dure producten/offertes en weinig uitleg. Vandaar dat ik mij tot dit forum wend, wellicht kan iemand mij adviseren?

Ik heb een tv+dolby setje aangeschaft en een frame gebouwd om deze in de muur te verwerken. Het plan is van een kleine ruimte in de uitbouw +- 8m2 een kleine thuisbios te maken.
Nu vraag ik me af hoe ik op redelijke simpele wijze de akoestiek redelijk tot goed kan krijgen.

Mijn plan is het raggelwerk vol te stouwen met steenwol.
Hier overheen gipsen, de stucadoor laten stucen en vervolgens de helft vd muren en helft plafond met geluidsabsorberende platen te beplakken. (Welke platen heb ik dan nodig?)
En/of sla ik hier de plank volledig mis?

* Ik ben bepaald geen audiofiel dus het geluid hoeft niet werelds te zijn. maar vanwege de kleine ruimte op voorhand al bang dat het wel eens flink hol zou kunnen gaan klinken.

Alvast bedankt.
Groetjes,
Mac

Rob Dingen

Re: Thuisbios kleine ruimte- advies akoestiek gevraagd

Berichtdoor Rob Dingen » wo 04 aug 2021, 13:24

Het zou fijn zijn als je een plate grondje hebt van de ruimte en wat afmetingen er bij.
Voor een HT heb je gelukkig niet snel te veel demping maar het laag kan een probleem zijn.

Rob

mac0172

Berichtdoor mac0172 » wo 04 aug 2021, 14:52

Linkerwand 2m 20, achterwand 2m80 plafond 2m10 rechterwand 2m 20

Alvast bedankt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » wo 04 aug 2021, 15:15

Hoi Mac, welkom hier!

voor t plafond kan je een systeemplafond doen en dan Soundstone platen gebruiken.