MiniDSP OpenDRC

Over mods aan je luisteromgeving

Moderator: Beheerdersteam

Duck Twacy

MiniDSP OpenDRC

Berichtdoor Duck Twacy » ma 09 jan 2012, 22:28

http://www.minidsp.com/images/documents ... DRC-DI.pdf
http://www.minidsp.com/products/opendrc ... opendrc-di

Kan ik dit moois tussen cd speler en DAC plaatsen voor (met name) roomcorrectie (vooral in het laag)?

Hoe zou dit zich verhouden tot andere oplossingen (Hypex DSP, DEQX, Groundsound etc)?

markbakk

Re: MiniDSP OpenDRC

Berichtdoor markbakk » di 10 jan 2012, 9:50

Dat hangt ervan af hoeveel parametrische equalizers je kunt instellen (kon ik niet zo snel vinden) en hoeveel staande golven je in je luisterruimte wil onderdrukken.
Overigens heeft elektronische correctie zo z'n beperkingen. Dips op de luisterplek krijg je niet weg en de bron via EQ corrigeren op problemen van de luisterruimte blijft toch het paard achter de wagen spannen.
Mark Bakker

Ronkel
Ook commercieel actief

Berichtdoor Ronkel » di 10 jan 2012, 10:01

Dat is een interessant dingetje...! $299 valt erg mee voor zo'n product. Ik ben benieuwd hoe het functioneert en wat erin zit. Ook ben ik benieuwd in hoeverre het ding te tweaken is naar eigen voorkeuren.

BertDB

Berichtdoor BertDB » di 10 jan 2012, 10:24

er komt ook een variant met versterker in.

OpenDRC-PW

infosheet
Wenn die Kathode glüht, freut sich das Gemüt

Duck Twacy

Berichtdoor Duck Twacy » di 10 jan 2012, 22:25

Die zag ik ook. De 50 watt amps interesseren me niet zo. Maar deze heeft wel AVB (?) ethernet connecties en usb input/output.

Leuk kassie ook :)

bertor

Berichtdoor bertor » wo 11 jan 2012, 0:02

markbakk schreef:Dat hangt ervan af hoeveel parametrische equalizers je kunt instellen (kon ik niet zo snel vinden) en hoeveel staande golven je in je luisterruimte wil onderdrukken.
Overigens heeft elektronische correctie zo z'n beperkingen. Dips op de luisterplek krijg je niet weg en de bron via EQ corrigeren op problemen van de luisterruimte blijft toch het paard achter de wagen spannen.

In de datasheet van de bijbehorende plugin is wat meer info te vinden:
http://www.minidsp.com/products/opendrc ... c-plug-ins

- 6148 taps per kanaal voor een FIR filter
- 6 bands PEQ, IIR

Die 6148 taps is te weinig voor serieuze roomcorrectie in het laag, maar dat wil je ook niet om dat dat teveel vertraging geeft. Daar zijn die 6 PEQ's dan weer voor bedoeld denk ik. Op zich zou dat genoeg moeten zijn, zoniet dan zijn er inderdaad wat serieuze problemen in de luisterruimte die je akoestisch moet oplossen. De respons in het mid en hoog (ook fase) kan dan wel worden aangepakt met het FIR filter, maar ik denk dat de bruikbaarheid valt of staat met de kwaliteit van de bijgeleverde software...

Terug naar “Akoestiek”