N00b vragen over het dempen van computer geluiden

Over mods aan je luisteromgeving

Moderator: Beheerdersteam

laptopleon

Re: N00b vragen over het dempen van computer geluiden

Berichtdoor laptopleon » wo 29 jun 2011, 13:39

Dat is waar, maar ik wil nu nog even niet investeren in 4 nieuwe schijven (het is een RAID van 3 HD's en een vierde schijf voor backups) voor deze relatief oude machine. De laatste maanden heb ik, na 3 jaar geen vuiltje aan de lucht, een paar rare crashes gehad. Een keer spontane herstart, paar keer een kernel panic-achtige crash. Ik verdenk het geheugen. Dat omgewisseld voor nieuwe DIMMS. Nu gaat het beter, maar als het terugkomt of op de lange duur deze machine te oud wordt om de laatste software te draaien, koop ik een nieuwe iMac (of toch lekker weer een Mac Pro ;)) met een SSD en een stille HD voor de backups.

Ook vind ik het een overdreven om die schijven weg te gooien, alleen maar hiervoor. Nu ik weer meer RAM heb, hoor ik ze nauwelijks meer.

markbakk

Berichtdoor markbakk » wo 29 jun 2011, 15:29

Je kunt je oude schijven toch ook in een NAS stoppen en die als backup ergens in je huis verstoppen? Heb je tenminste nog een backup als je MacPro een keer wordt gejat.
Mark Bakker

laptopleon

Berichtdoor laptopleon » wo 29 jun 2011, 16:04

Ik heb sowieso een off site backup voor dat soort gelegenheden, al hoop je het nooit nodig te hebben uiteraard. Voor een paar euro per maand (als je een langlopend abonnement neemt) heb je onbeperkte data backup bij een dienst als Crashplan of Mozy.

Terug naar “Akoestiek”