Buren hebben geluidsoverlast

Over mods aan je luisteromgeving

Moderator: Beheerdersteam

arjank

Buren hebben geluidsoverlast

Berichtdoor arjank » vr 05 mar 2010, 13:21

Ik ben zojuist verhuist en de buren schijnen gepraat te kunnen horen. Zij verwachten dat er een geluidslek is ontstaan tijdens mijn verbouwing. Ik heb aan de scheidende wand twee wcd's verlaagd, de coax en telefonie verplaatst. Ik weet niet of het een ankerloze spouwmuur betreft (bouwjaar 1979). Een spouwmuur is er natuurlijk wel (totale dikte ca 30cm). De scheidingswand waar ik in heb gefreesd en gaten heb geboort voor de inbouwdoosjes is een steens dik + een steenstrip laag. Ik ben nergens door de wand heen gegaan (kan ook niet want de diepte van een WCD is 40 tot 45 mm diep). Daarna is de wand helemaal gestuct, dus de wand is er alleen maar dikker op geworden. Ik kan mij dus ook helemaal niet voorstellen dat er een lek is ontstaan of dat de muur nu meer geluidsdoorlatend is. Wij weten allemaal dat als je de uniformiteit van een paneel doorbreekt door er sleuven in te maken en deze op te vullen door ander materiaal dit paneel acoustisch meer dood wordt want je hebt een minder uitgesproken resonantiefrequentie :D .
Natuurlijk is tijdens een verbouwing de gehele ruimte leeg en zijn er nog geen (of weinig) deuren in het huis geplaats. M.a.w. veel galm door het hele huis. Ik heb ze verteld dat ze maar eerst moeten wachten tot het hele huis is ingericht met al het meubilair, gordijnen en deuren.
Nu we verhuist zijn staat er wel wat spul in het huis maar nog niet ingeruimd, ook zijn er geen gordijnen en is alleen nog maar de deur in de woonkamer geplaats.
Ze hoort ons nog steeds (waarschijnlijk wel minder).

Ik weet ook dat ze ooit al een keer zijn verhuist vanwege geluidsoverlast, ik denk dus ook dat dit een heel erg persoonsgebonden ervaring is. Maar goed, ik heb gezegd dat we, als het huis helemaal klaar is, een geluidsmeting gaan doen om te kijken of er een geluidslek zit. Dus, speaker in het midden van de kamer plaatsen en ruis erop en dan bij de buren de wand afspeuren met een stetoscoop. En natuurlijk de hele test ook visa versa doen.

Wie heeft hier nog meer ervaring mee.
Tesla "Before I put a sketch on paper, the whole idea is worked out mentally"

holco

Re: Buren hebben geluidsoverlast

Berichtdoor holco » vr 05 mar 2010, 13:55

Het is ook maar net wat buren ervaren als overlast.

Mijn vorige beneden buren (ik woon in een tweelaags appartement) kwamen uit een vrijstaand huis in Friesland in een natuurlijke omgeving, hun instelling was dat als ze maar iets hoorde het meteen beschouwde als overlast, heb ze een paar keer aan de deur gehad vanwege vermeende overlast van mij, wat ik bij de eerste keer deed was al het geluid gewoon zo laten en bij hun gaan luisteren, en inderdaad als er totaal geen geluid in hun ruimte was kon je in de verte zachtjes mijn muziek horen, zo zacht dat als je ging praten er totaal niks meer waarneembaar was.

Nu ongeveer al 5 jaar nieuwe buren die uit een flat komen, heb ze wel eens gevraagd of ze overlast van ons hadden, antwoord was dat ze bijna nooit wat hoorde, en als ze wat hoorde het totaal niet storend was en ze blij waren dat onze huizen zo goed geïsoleerd zijn.

Moraal is dat je soms je buren wat moet heropvoeden :mrgreen:

arjank

Berichtdoor arjank » vr 05 mar 2010, 14:10

Ja, het is maar net hoe je het ervaart. Mijn andere buurman (die de gehele lange wand met mij deelt) zegt helemaal nergens last van te hebben terwijl ik in die muur ook een hoop heb verlegd.
De buren(buurvrouw) zegt dat ze een radio aan moet zetten om ons niet te kunnen horen.
Ze kon laatst horen dat we een gesprek hadden over boodschappen. Het is alleen zo dat je niet weet op welke manier dat ze dat heeft gehoord. Misschien dat ze ons net hoorde praten en toen alles muisstil in haar huis heeft gemaakt zodat ze met haar oor aan de muur het gesprek kon gaan afluisteren. Het kan, maar misschien hoor je het geluid inderdaad heel hard bij de buren. Misschien moet ik daar eens gaan luisteren. Ook zeggen ze dat ze bij de vorige bewoner er geen last van hadden (die hadden wel een boekenkast voor die wand, die absorbeerd wel het een en ander). Duh, als ik alles heb uit staan hoor ik ook mijn buurman praten als ie bezoek heeft.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het huis nu ineens heel gehorig is geworden door het verplaatsen van een paar wcd's.

holco

Berichtdoor holco » vr 05 mar 2010, 14:31

Zou zeker een keer gaan luisteren bij hun, neem aan dat je zelf wel de grens kan leggen van wat wel en geen overlast is, laat dat niet aan hun over anders wordt jij ge-heropvoed :wink:

arjank

Berichtdoor arjank » vr 05 mar 2010, 14:48

Zeer zeker, anders kan ik mijn hobbies wel opgeven en ik woon er net!

audiomanics

Berichtdoor audiomanics » vr 05 mar 2010, 15:14

In principe stoor ik me aan al het geluid van anderen, vooral als het zinloos is (koos alberts, manke nelis, corrie konings etc)
Iemand die een kleine verbouwing doet maakt ook geluid, maar daar is niet veel aan te doen. Daar stoor ik me dan ook helemaal niet aan. (mits niet om 3 uur 'snachts ;-) )
Gelukkig heb ik nu een huis waar ik de buren echt nooit hoor, zelfs al hun radio vrij hard aan staat... maar dat is echt een mazzelhuis. ('t is te koop trouwens!!)
Als de buren kunnen horen waar je het over hebt, bij normaal gespreksvolume, is er echt iets fout met de isolatie. Je kunt van niemand verwachten dat ze dat zullen accepteren. Dit heeft niets met tolereren te maken maar gewoon een stuk woonplezier.
Ik zit ook niet te wachten op de voetbaluitslagen op de tv van de buren terwijl ik zit na te denken over een of andere constructie. Net zo min als dat ik mijn buren mijn geluid wil opdringen.
Bedenk ook dat geluid via (gedeelde) draagconstructies doorgegeven kan worden.. Dat is gewoon slecht bouwwerk.
Probeer inderdaad uit te vinden waar je dat geluidlek hebt. Want ogenschijnlijk gering overlast groeit tot psychiater-bezoek en/of enorme burenruzie's op niets af...

Kees
Leather Cables by TechGraphix
---- sex for the ear ----

arjank

Berichtdoor arjank » vr 05 mar 2010, 15:28

Bedenk ook dat geluid via (gedeelde) draagconstructies doorgegeven kan worden

Ik heb daar al van alles over gelezen. ik heb echter helemaal niets aan de constructie zelf gewijzigd.
Zelfs in het dunne tussenwandje (7cm gips o.i.d) bij de keuken heb ik een wandcontactdoos ver(ge)plaats en als je daarop tikt kun je het doosje niet eens lokaliseren. Dus hoe in godsnaam zou je dat bij een spouwmuur als geluidslek moeten kunnen lokaliseren.

SSassen

Berichtdoor SSassen » vr 05 mar 2010, 19:36

Geluidsoverlast is altijd een lastig probleem, want wanneer is iets 'overlast' en wanneer heb je te maken met woongeluiden van de buren? D'r zijn legio mensen die zich ergeren als de buren met hakken (of klapslippers) op parket lopen, of geen deur of keukenkastje normaal dicht kunnen doen (vind ik bijvoorbeeld mateloos irritant, dat gegooi en gesmijt). Aan de andere kant zijn er mensen die 't normaal vinden om André Hazes op concertvolume af te spelen en dan bedoel ik niet één nummer, maar de hele CD. Kortom, de opvattingen over wat geluids 'overlast' is zijn heel breed en heel persoonlijk.

Het beste wat je kunt doen is begrip tonen en in alle redelijkheid tot een oplossing (proberen te) komen. Als je één of meerdere muren met de buren deelt en elkaar's woongeluiden duidelijk waarneemt en ze als 'overlast' ervaart is een gesprek de enigste oplossing. Aan de andere kant moet men ook reeël zijn, je kunt niet verwachten dat 't in een rijtjeshuis, of een twee onder één kap woning, muis en muisstil is. Contactgeluid propageert namelijk via de gemeenschappelijk steunmuren en daar doe je weinig aan.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Mediocre is not my middle name.

SARK

Berichtdoor SARK » vr 05 mar 2010, 19:42

Hè gelukkig, Sander mag weer buitenspelen :D
You're getting brutal, Sark. Brutal and needlessly sadistic.
---------------------------END OF LINE----------------------------
Afbeelding
Thank you, Master Control.

Ivo

Berichtdoor Ivo » vr 05 mar 2010, 23:30

Bij mijn ouders konden onze toenmalige buren ook soms vertellen hoeveel brood mijn moeder bij de bakker apart had laten leggen. Hun huis is niet gehorig, maar overdag bij zowel mijn ouders al de buren altijd doodstil. De buurvrouw vond dan ook dat er overlast was, maar ze klaagde nooit als mijn broer en ik 's avonds muziek draaiden of films keken. Dan viel het haar niet op tussen eigen geluiden. Ik woon nu in een veel gehoriger huis, we horen wel eens wat van elkaar, maar het valt gewoon weg tegen eigen geluiden. Een keer dacht ik dat het huis instortte, toen was de buurman tikkertje aan het spelen met zijn kleinkinderen. Dat vond ik alleen maar leuk en ik heb me er verder niet aan gestoord.
We want to be happy, bold and free

holco

Berichtdoor holco » vr 05 mar 2010, 23:55

En zo hoort het ook, een beetje geven en nemen, als dat in balans is heeft niemand reden tot klagen.

Arno

Berichtdoor Arno » za 06 mar 2010, 14:56

Hoe meer ik hoor van de buren hoe beter. Dan heb ik ik het gevoel dat ik ook lekker herrie mag maken :D

Alleen dit soort jongens drijven me tot waanzin :evil: :

Afbeelding

b_force
Ook commercieel actief

Berichtdoor b_force » zo 07 mar 2010, 1:03

Sja geluidsoverlast, eerlijk gezegd is het hier in Rijswijk erg bizar.
Dat komt mede omdat ik een fijne boven buurjongen heb die het leuk vind om uren heel erg rap-muziek aan te zetten.
Prettig als je probeert te concentreren voor een tentamen of een rapport, maar buiten dat is het ook gewoon hinderlijk omdat je het dus OVERAL hoort.
In de slaapkamer, woonkamer, andere kamers, wc, douche etc.
Inmiddels al tientallen keren langs geweest om een gesprek aan te gaan, maar hij weigert dan ook open te doen. Fatsoen kent hij dus ook niet.
Overigens doet hij dat alleen wanneer zijn moeder niet thuis is.

Daarnaast worden we elke ochtend wakker door stampende en schreeuwende kinderen van andere buren en als extra af en toe een blaffende hond.
Wel de ideale manier om te genezen van kinderen, want die hoeven we de aankomende jaren ZEKER niet.

Doordat het zo gehorig is draai ik inmiddels bijna nooit meer lekker muziek en speel al zelden meer gitaar omdat ik het zelf gewoon gevoelsmatig irritant vind als mensen mij (hinderlijk) kunnen horen.

Wat dat betreft ben ik tov een studentenhuis geen zak mee opgeschoten. Sterker nog, daar was men tenminste nog voor rede vatbaar.
Als je hier over overlast begint (doordat iemand bijvoorbeeld zijn koude brommer in een portiek aanzet) krijg je een monoloog van hier tot Tokio en wordt je afgeblaft.
Ik verbaas me er over dat zulke woningen überhaupt nog verhuurt/verkocht mogen worden.
Ook de staat van de woning is niet bepaald redelijk te noemen.

Ik ben blij dat ik onderdak heb, maar zodra het kan zijn we hier weer snel weg :lol: :lol: :wink:

Ik denk dat het er ook wel vanaf hangt wat de indeling van je dag is.
Ben je 40 uur aan het werk of druk aan het studeren dan heb je daarnaast zo af en toe wel je rust nodig. Nadeel is gewoon dat je dat zeker niet altijd kan krijgen.
Er zijn dan weleens momenten dat het je echt breekt. Ik kan me voorstellen dat als je het wat rustiger hebt, je tolerantie niveau ook wat hoger is.
Aan de andere kant zijn de grootste zeurpieten hier de mensen die de hele dag thuis zitten. Volgens mij maken die niet veel mee en zeuren om elke scheet.
Vaak bellen die ook om het minste of geringste de politie.

Desondanks ben ik het wel eens dat het een kwestie van geven en nemen is.
Ondanks alle herrie gaan wij zelden "zeuren".
Ik ga enkel langs wanneer het echt TE bont wordt. Dus wanneer je eigen nachtrust oid er van moet gaan lijden.
Helaas is het een feit dat het (blijkbaar) in zulke woningen rumoerig is, daar kun je niet veel aan doen helaas, daar moet je maar mee leven of een andere woning zoeken.

pcw

Berichtdoor pcw » ma 09 aug 2010, 11:42

wat de een ovelast vind, vind de ander moeite niet waard. mijn buurvrouw zet half uur per dag de muziek hard aan. kunnen we bij ons heel goed horen, maar boeit mij verder niet daar het echt maar half uur is. buren aan andere kant gaan dan helemaal door het lint. en het is muziek van bruce springsteen of bon jovi, dus vind ik ook al niet zo heel verkeerd.
grappige is dat de buren die zo klagen zelf twee keffende honden hebben en vaak luidruchtig in hun tuin zitten met bezoek en veel bier. mag men niks van zeggen overigens :P in wijk met rijtjeshuien waar ik zit is het beetje geen en nemen vind ik, dan is er ook niks aan de hand.
pascal

JvS

Berichtdoor JvS » ma 09 aug 2010, 13:48

Precies. Ik woon ook in een flat en heb dus vier buren. Degene die naast mijn woonkamer zit, speelt zondag altijd een uurtje keiharde dubstep. Soms zit ik dan F1 te kijken en vind ik het een beetje vervelend. Maar het stopt al vrij snel.

Het stel boven me speelt piano en heeft een houten vloer neergelegd. Dat kan je wel horen en het stel onder me heeft een kind dat soms zomaar heel erg gaat gillen. En ik kijk wel eens een film of draai lekker harde muziek. We hebben nooit last van elkaar (de doorklinkende piano vind ik in mijn woonkamer zelfs wel leuk om te horen :)).

In mijn studentenhuis was dat wel anders. Daar zat een totaal geflipte kerel onder me die altijd met zo'n creative pc-sub-speakersetje house aan het spelen was. De hele dag *boem* *boem* *boem* *boem* *boem* *boem* *boem* . Ik kan je vertellen, daar word je simpel van. En dan 's nachts ook. *Arg*. Het erge was dat-ie niet redelijk was (Steevast: "hier heb je toch helemaal geen last van?" als je vroeg of hij het wat zachter kon zetten), dus dan ga je je er nog veel meer aan ergeren en is zels het zachter boem, boem, boem wat je met zo'n subje altijd houdt (houten vloer) irritant.

Ik ben wel happy waar ik nu zit :).
Ik heb hem zelf ook.

b_force
Ook commercieel actief

Berichtdoor b_force » ma 09 aug 2010, 14:19

Vier buren?
Acht buren bedoel je dan :P
2 x schuin boven
1 x boven
2 x naast
2 x schuin onder
1 x onder

Je kunt hier letterlijk alles horen. Enthousiast praten, gelach, televisie, muziek, ruzie, sex, klussen, rennen en stampen van kinderen (is echt meeste irritant)
Zeg maar gewoon alles tenzij je rustig praat.

Het geboem van de bovenbuurjongen is gelukkig de laatste tijd er niet meer.
Dat maakt het al een stuk leefbaarder.

Naar mijn idee zal het niet lang duren voordat ze deze aftandse portieken plat gaan gooien.
Qua constructie is het namelijk wel erg triest gesteld.

JvS

Berichtdoor JvS » ma 09 aug 2010, 14:25

Ik heb van drie buren maar echt last. De rechterburen zitten met hun keuken, douche en 2e slaapkamer tegen mijn keuken docuhe en 2e slaapkamer aan. Die hoor je niet. Andere kant is ook relaxed, daar zit een deel van mijn huis tegen de liftschacht aan. En Achja, ik ben al zielsgelukkig met een vloer van steen ipv hout onder en boven me.

Overigens toen ik hier voor het eerst ging wonen, ben ik samen met een vriend in dit huis getrokken (Jag, ook van dit forum) en we hadden samen wel een leuke home cinema die we regelmatig met de openingscene van transformers keihard aanzetten. Ik dacht namelijk dat het hier wel aarig geisoleerd was. Maar dat viel wel mee... Hebben we wel het eea aan overlast mee veroorzaakt. Maar acht, een beetje in contact zijn met buren scheelt (erg) veel.
Ik heb hem zelf ook.

arjank

Berichtdoor arjank » ma 23 aug 2010, 11:47

Als topic starter wil ik even vermelden dat de buren geen geluidsoverlast meer hebben. Ze vertelden me dat ik toch gelijk had en dat dus het harde geluid gewoon kwam van een "lege" ruimte en niet van een "geluids lek". Zo zie je dat "demping" in de woonruimte zelf heel veel doet (logisch want het zet geluid om in warmte, dus minder geluidsenergie in de ruimte zelf) en dat je dus niet meteen over hoeft te gaan in het verzwaren van de muren of een voorzet wand. Ook het plaatsen van meubilair doet heel veel, deze zorgen er voor dat er geen enorme reflekties tussen de tegenoverliggende wanden ontstaan. Tevens heb ik een houtenvloer(18mm multiplex + 6mm hout) met een zeer zware ondervloer. De kamer is verder modern (redelijk spaarzaam ingericht) maar wel een hoek kast die flink vol zit met boeken etc). Toch is de inrichting voldoende om geen overmatige galm te krijgen (wat voor mijn luidsprekers natuurlijk ook niet ideaal zou zijn).

piet1955

Berichtdoor piet1955 » ma 23 aug 2010, 17:33

Ha ja de buren.
Laatst riep de buurman me binnen.

Mijn zoon is er zo een met een Logitech setje voor bij de PC en dan ook nog met 2 subwoofers.
Houdt ook wel van die stuitermuziek, maar draait normaal nooit erg hard op zijn slaapkamer.
Alleen net voordat hij naar zijn werk gaat, meest avonddienst, dan gaat het wat harder en is de bas ook wel aanwezig beneden bij ons.
De buurman wilde nu dus beweren dat zijn wasbak op de douche door die bas aan het scheuren was.
En nee van de muziek zelf had hij geen last...... :?

Idd zat er een flinke scheur overdwars in zijn wasbak, de onderste helft was aan het loskomen van de bovenste helft.
Maar hahahahaha een aardbeving produceerd nog geen scheuren in zo'n ding.
In mijn douche, waar dus de 2 subs in zijn slaapkamer tegen de tussenmuur aan staan, ook een wasbak en een spiegel en beiden leven nog, tegels zitten ook nog heel op de muur. :shock:

Of ik mijn verzekering niet aan wou spreken zodat hij een nieuwe wasbak kon laten plaatsen.
Jaja en dan weer de plastic tussenringen vergeten en met aandraaien de eerste scheuren er zelf weer inmaken, die dan misschien met behulp van de bassen weer groeien. Want dat was dan het tweede wat hij opperde, de scheuren zijn er misschien dan wel geweest maar zijn wel door de bassen nu flink gegroeid. Daar heb ik dus ook zwaar mijn twijfels over.
Ik ga mijn verzekering niet oplichten omdat hij niet kan klussen.......ze zien me komen trouwens.

Nu praat hij niet meer met me....................... :mrgreen:

richard

Berichtdoor richard » di 24 aug 2010, 0:15

piet1955 schreef:Ik ga mijn verzekering niet oplichten omdat hij niet kan klussen.......ze zien me komen trouwens.

Jij hoeft de verzekering ook niet op te lichten. Je buurman komt met een claim, die kun jij op zijn minst bij jou verzekering voorleggen. Zij kunnen dan beslissen of de claim gerechtvaardigd is of niet en kunnen daarvoor eventueel de nodige expertise inhuren. De buurman zal zijn claim dan ook moeten onderbouwen.

Acht (de deskundige van) de verzekering de claim niet gerechtvaardigd vindt kun je dat aan je buurman mededelen. Dan heb jij in ieder geval je best gedaan en sta je niet over anderhalf jaar bij de rijdende rechter omdat je een verziekte relatie met je buren hebt.
Genoeg is beter.

b_force
Ook commercieel actief

Berichtdoor b_force » di 24 aug 2010, 0:42

Een verzekeringmaatschappij en expertise?
Is dat een grapje zeker? :roll: :wink: :mrgreen:

Laat die buurman maar lekker claimen, wordt een lastige zaak om hard te maken dat grotere scheuren door een Logitech setje komen.
Mensen dreigen een hoop, maar zomaar een rechtszaak aanspannen kost je een hoop centen.
Uit principe zou ik niet eens mijn verzekering aanspreken. Wat schiet je nu op met zulke onzinnigheid ](*,)

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » di 24 aug 2010, 19:02

richard schreef:
piet1955 schreef:Ik ga mijn verzekering niet oplichten omdat hij niet kan klussen.......ze zien me komen trouwens.

Jij hoeft de verzekering ook niet op te lichten. Je buurman komt met een claim, die kun jij op zijn minst bij jou verzekering voorleggen. Zij kunnen dan beslissen of de claim gerechtvaardigd is of niet en kunnen daarvoor eventueel de nodige expertise inhuren. De buurman zal zijn claim dan ook moeten onderbouwen.

Acht (de deskundige van) de verzekering de claim niet gerechtvaardigd vindt kun je dat aan je buurman mededelen. Dan heb jij in ieder geval je best gedaan en sta je niet over anderhalf jaar bij de rijdende rechter omdat je een verziekte relatie met je buren hebt.

Ja , dat is vrij simpel Piet. Buurman moet bij jou schriftelijk die claim indienen met een uitgebreide omschrijving van de schade en een motivatie waarom hij jou aanspreekt voor die schade. Anders is er geen claim.

Denk dat als hij dat werkelijk zou doen en jij dat naar je verzekering doorstuurt ze dubbel liggen van het lachen bij je verzekering (al zullen ze jou dat niet laten weten). Ook dikke kans dat als ze dat werkelijk gaan uitzoeken dat ze je buurman achterna gaan zitten wegens fraude.
Peter de Jong

piet1955

Berichtdoor piet1955 » wo 25 aug 2010, 17:36

Ach bij mijn buurman blijft het meestal bij heel veel woorden maar heel weinig daden.
Hoewel hij nu wel erg rustig is. :mrgreen:

Is ook de enigste in de straat die een eigen parkeerplaats heeft en wee hij of zij uit de buurt die zijn auto daar parkeert.
Natuurlijk recht voor zijn deur, want hij zou eens 2 meter meer moeten lopen.
Vriendje van mijn dochter was hier niet van op de hoogte en parkeerde dus achter mijn auto op de "prive" parkeerplaats van de buurman. Nou buurman kwam thuis en ja hoor meteen aan de deur of die jongeman zijn auto weg zou willen halen want iedereen wist toch dat het zijn parkeerplaats is. Nou je had de rest van de tiriade eens moeten horen toen dat vriendje dus zei dat hij de boom in kon en dat het openbare weg was. Er werd gedreigd met onder de ballen schoppen, geen respect voor de ouderen en weet ik al niet meer.

Tja man is zijn leven lang schilder geweest, ik denk wat last nu van de oplosmiddelen. :-&
We zullen er mee moeten leren leven.

Claim of wat dan ook ga ik niet van hem krijgen dat weet ik zeker, dat durft hij nu ook weer niet.

dre

Berichtdoor dre » wo 25 aug 2010, 17:50

de buurman is hier ook al wat keren geweest :roll:
laatste keer had ik de spikes onder de speakers vandaan gehaald,toen stond is al snel voor de deur :mrgreen:
maar serieus nemen doe ik niet,want als je hier om 18.30 komt janken.........
Потому что это возможно!

pcw

Berichtdoor pcw » do 26 aug 2010, 13:46

heh zoontje van buren die hier zoveel zeiken over iedereen met wat geluid heeft nu een scooter en ja hoor, daar moet hij gewoon 5 uur per dag aan sleutelen en met heel veel gas door straat jakkeren. al op aangesproken maar dat hoort bij leeftijd zegt de overbuurman. als ik snachts met motor thuiskom dan komt hij wel altijd zeggen dat hij er last van heeft terwijl ik dan op bijna stationair toerental de straat in kom sukkelen.

zal eens kijken of ik al het donker is eens een dik houten balkje op weg kan "verliezen" en zoontje dus eens op zijn bek gaat....

Terug naar “Akoestiek”