montage plafondplaten

Over mods aan je luisteromgeving

Moderator: Beheerdersteam

Hans Nootdorp

montage plafondplaten

Berichtdoor Hans Nootdorp » wo 20 mei 2020, 9:26

Ik heb een set akoestische plafond-dempingspanelen (Eurocoustic, Tonga) gekocht. Het zijn platen van 1.20 x 1.20, waarvan ik er 6 strak tegen elkaar wil ophangen, wat dus een vlak van 2.40 x 3.60 m. moet worden.

Ik zit in de knoop met de ophanging.
Er bestaan standaard Tprofielen (hoofdprofielen), waarop aan weerszijden de platen worden gelegd.
Naast die hoofdprofielen zijn er ook dwarsprofielen, die haaks aan de hoofdprofielen worden gekoppeld.
Daarmee is dus het basis raamwerk te maken.

Normaal gesproken worden dat soort plafonds van muur tot muur aangebracht en dan "spijkert" men aan de muur een kunstof Lprofiel, waarop de 1e plaat wordt gelegd.
Maar ik wil de platen vrij van de muur houden, dus als een soort eiland (van 2.40 x 3.60 m).
Ongeveer zoiets dus:
Plafondplaten.JPG

In dit geval moet ik dus rondom aan de buitenzijde een soort Lprofiel hebben, die aan de andere profielen worden bevestigd, maar die zijn volgens mij niet standaard verkrijgbaar. En het moet er natuurlijk wel netjes uit gaan zien.

Lastig dus. :think:

Wie heeft hier ervaring mee?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De soldeerbout staat weer even uit.... LM4780 versterker is klaar en speelt...Nu genieten van mijn HATT monitors.
Menhir 3 weg, mid/hoog passief gefilterd, DLCP voor filtering wooofer/midhoog, 2x UCD180 voor midhoog, 2x UCD400 voor de woofer

markbakk

Re: montage plafondplaten

Berichtdoor markbakk » wo 20 mei 2020, 11:22

Geen ervaring, maar is dit wat?
[Edit] de foto op de website lijkt ondersteboven te staan...
Mark Bakker

Hans Nootdorp

Re: montage plafondplaten

Berichtdoor Hans Nootdorp » wo 20 mei 2020, 12:15

Ja, dat is precies wat ik nodig heb. Ik kon het zelf niet vinden.
Geweldig bedankt, Mark.

Eens kijken of de leverancier van mijn platen (en standaard profielen) ook zoiets heeft.

Ik haal mijn platen overigens bij Ceilcon in Wateringen. Misschien handig voor zelfbouwers in de regio Den Haag. http://www.ceilcon.nl
De soldeerbout staat weer even uit.... LM4780 versterker is klaar en speelt...Nu genieten van mijn HATT monitors.
Menhir 3 weg, mid/hoog passief gefilterd, DLCP voor filtering wooofer/midhoog, 2x UCD180 voor midhoog, 2x UCD400 voor de woofer

Terug naar “Akoestiek”