CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Over mods aan je luisteromgeving

Moderator: Beheerdersteam

ray5150

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Berichtdoor ray5150 » wo 13 feb 2019, 10:13

Ik heb thuis geen mechanische ventilatie, dus is er ook geen onderhoud aan benodigd. :yeah:
(er zitten wel op enkele plaatsen luchtafvoeren in het dak.)

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » wo 13 feb 2019, 14:13

Bij een matig geïsoleerd huis kan dat wel. Bij een goed geïsoleerd huis heb je het wel nodig anders blijft er te veel woonvocht hangen.
Peter de Jong

Shadow

Berichtdoor Shadow » wo 13 feb 2019, 19:00

Zodra het lucht en warmte dicht wordt moet het wel ja...

AntonZ

Berichtdoor AntonZ » wo 13 feb 2019, 19:28

Mechanische ventilatie unit heb ik deze winter vervangen na tip van Hans, er zat een oude Stork unit in. Nu ook een Itho met afstandbediening. Stil, en heerlijk dat hij nu vanzelf naar standje hoog springt tijdens en na het douchen, automatisch weer terug omlaag als de luchtvochtigheid van de afgezogen lucht voldoende gedaald is. Fijn ding.

Toen we hier kwamen wonen, was de CV ketel een oude AWB, onderhoud door Feenstra. Veel gedonder gehad met dat ding, het maakte nogal geluid en er mankeerde steeds wel wat aan. Kapotte drieweg klep was vooral een regelmatig terugkerend euvel. Een jaar of tien terug hebben we de ketel laten vervangen door een Intergas HR36/30, gedaan door een lokale zelfstandige installateur. Hij komt eens per jaar even een uurtje langs voor onderhoud. We hebben geen enkele cv storing meer gehad, top apparaat. Ik meen dat eenmaal een onderdeeltje preventief vervangen is omdat een mogelijk defect er aan zat te komen. Dat model zal al wel niet meer gemaakt worden, het is wel met afstand de beste ketel die we tot nu toe gehad hebben.

Shadow

Berichtdoor Shadow » wo 13 feb 2019, 22:20

En dat terwijl Intergas toch echt geen beste naam had hoor, wel verbeterd dus gelukkig.

SSassen

Berichtdoor SSassen » wo 13 feb 2019, 23:25

Ik heb ook een Intergas HR36, moet ik me nu zorgen maken? :D
Mediocre is not my middle name.

Shadow

Berichtdoor Shadow » do 14 feb 2019, 17:08

Als ie 10 jaar oud is wel, nieuwere spul hoor ik betere geluiden over. Het probleem is gewoon dat mensen zo'n ding kopen op basis van een efficiëntie test en de tekst in de consumentengids. Daar testen ze het ding niet 10 jaar dag in dag uit. Dat een snel reagerende warmtewisselaar automatisch van dunner materiaal gemaakt is staat er ook niet bij, of dat een brander na 2 jaar lek gaat en je kot in de fik steekt (Atag blauwe engel) staat er ook niet bij.

AntonZ

Berichtdoor AntonZ » do 14 feb 2019, 18:01

Zou ik niet doen Sander. DIe van mij hangt hier vanaf 2008 en gaat nog prima. Niet gekocht op basis van teksten of cijfers maar op aanraden van installateur die er al veel had geplaatst en weinig problemen tegenkwam. De opvolger HRE was net uit. Die wilde hij ook wel plaatsen maar was nog kersvers dus had hij nog weinig ervaring mee. Gekozen om de HR versie te doen. Misschien iets ouder echter de kinderziektes zijn er dan wel uit. Ik heb er nog steeds geen spijt van.

Shadow

Berichtdoor Shadow » do 14 feb 2019, 18:12

Mooi toch :goedzo:

Terug naar “Akoestiek”