Adire Audio Subwoofer

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Dinobe

Berichtdoor Dinobe » vr 12 aug 2005, 19:30

Ok even weer wat updates
Afbeelding

Even de wanden bekleden met loodbitumen. Dit laat zich echt heel makkelijk verwerken.

Afbeelding

Nog een foto

Afbeelding

In afwachting van de definitieve voetjes toch deze er op gezet met overschotjes uit de bracing

Afbeelding

Een overzichtje langs boven (euh of is't vanonderen) gezien. Op de foto ziet de demping er misschien heel druk uit, maar in realiteit zit dit er heel luchtig in. De sub zit bijlange niet vol!

Conclusie tot nu toe: De bitumen is echt een hele verbetering. De wanden trillen echt niet meer, tenzij je echt uitzinnig luid of heel extreme bassen gaat er door jagen. Dan voel je de wanden heel lichtjes trillen.

Nu even luisteren wat dit zegt!

Keep you updated

JuuL

Berichtdoor JuuL » vr 12 aug 2005, 19:32

Goed bezig Dinobe :D

Lijkt mij ook wel wat om bitumen te gebruiken.

richard

Berichtdoor richard » vr 12 aug 2005, 20:33

JuuL schreef:Goed bezig Dinobe :D

Lijkt mij ook wel wat om bitumen te gebruiken.
Laat de asfaltset dan maar aanrukken:
Afbeelding

JuuL

Berichtdoor JuuL » vr 02 sep 2005, 11:43

Hey Dionobe,

Ik ben zelf ook bezig met een subwoofer, maar het lijkt alsof ik met hetzelfde probleem zit: de kast trilt mee :roll:
Dus ik ben ook van plan om hier wat tegen te doen. Die loodbitumen helpen blijkbaar wel erg goed.
Ik had nog wat vraagjes over die loodbitumen. Hoe heb je die loodbitumen vastgemaakt, het lijkt wel een smeerbaar goedje ofzo? En hoeveel kostte het je?

En heb je nog wat updates? :)

Dinobe

Berichtdoor Dinobe » vr 02 sep 2005, 12:39

Ik heb die loodbitumen besteld bij lautsprechershop.de

Bitumex FG 4 SK
4 mm
245 x 325 mm
EUR 3,30

Het zijn echt 'platen' tussen 2 lagen plastic zit dus het bitumen dat bij kamertemperatuur en vaste, maar licht kleverige substantie is.

Verwerken is heel eenvoudig: gewoon met een scherp mes aan de niet-klevende kant een snede aan brengen en dan dubbelplooien. Het bitumen zal mooi scheuren/breken op de snee. Gewoon met een scherp mes de kleverige kant doorsnijden.

Supersnelle service en veel goedkoper dan dat ik hier kan krijgen. De loodbitumen platen zijn aan de ene kant voorzien van een zelfklevende laag. Gewoon de beschermfolie afhalen en kleven maar!

Voorlopig nog geen updates. Ik hoop zo snel mogelijk de goede voetjes te maken en die er onder te zetten en dan kan ik beginnen aan afwerken. Voorlopig weet ik echt nog niet goed hoe ik hem wil afwerken (€€€) en welke voorbereidende stappen er bij komen kijken (schuren, plamuren, ...)

'k heb het voor het ongenblik heel druk met werk, school, vzw,... maar afwerken komt er wel van!

Wijx

Berichtdoor Wijx » vr 02 sep 2005, 17:27

Dinobe schreef:Ik heb die loodbitumen besteld bij lautsprechershop.de

Bitumex FG 4 SK
4 mm
245 x 325 mm
EUR 3,30

Supersnelle service en veel goedkoper dan dat ik hier kan krijgen. De loodbitumen platen zijn aan de ene kant voorzien van een zelfklevende laag. Gewoon de beschermfolie afhalen en kleven maar!

3 euro bij de audiofabriek :D

Edo
Mede-oprichter

Berichtdoor Edo » vr 02 sep 2005, 18:26

Of loodbitumen, zelfklevend, 50 x 100 x 0,4 cm.
Gewicht 3,75 kg: 14 euro.... (www.remo.nl, DenHaag)
luidspreker (m.), meubelstuk waar muziek uitkomt;-box (m.); -kast (v.(m.)).

Dinobe

Berichtdoor Dinobe » za 03 sep 2005, 12:56

Supersnelle service en veel goedkoper dan dat ik hier kan krijgen

In Belgïe is DIY audio niet zo voor de hand liggend. Dus was lautsprechershop de beste keuze....

Motorfret

Berichtdoor Motorfret » ma 26 sep 2005, 20:33

Hoi Dinobe,

ik heb zelf ook een shiva (in een 125 liter gesloten kast) en ook ik moet je vertellen dat de shiva echt moet inspelen!

wat voor versterker gebruik je eigenlijk?
de mijne is voorzien van een hypex HS200.
ik heb 'm in het begin 's beluisterd met een goedkope 125w subamp, maar die was echt onder de maat voor de shiva. (versterker zorgde voor veel vervorming)

Dinobe

Berichtdoor Dinobe » di 27 sep 2005, 12:05

Hey,

Het allerbelangrijkste is het afregelen en dat is echt een heel precies en frustrerend werkje. Ik heb de Conrad 250W versterker. Dit ding heeft echt gigantisch veel vermogen en doet het hele huis daveren zonder enig probleem.

Het meest problemen heb ik met de de "level" knop. Deze vind ik te veeel te gevoelig. Situatie: Je hoort totaal geen bass en dan vraag je je af of de sub wel speelt. Dus te stil afgesteld. Van het minste dat je aan het knopje durft draaien schiet het volume omhoog en verzuipt alles in bass. En dan spreek ik over maximaal 1 mm aan het knopje draaien. Er is echt zo een gevoel van alles of niets. Nèt goed of perfect zit er precies niet bij....

Ook is de plaatsing op dit moment echt niet goed. Ik moet een aantal zaken veranderen maar daar heb ik de voorbij weken geen tijd voor gehad.

Het volgende wat moet gebeuren is de sub afwerken. Ik moet nog eens goed rondkijken wat en hoe en waar. ....

Wijx

Berichtdoor Wijx » di 27 sep 2005, 12:37

andere potmeter erin zetten

Motorfret

Berichtdoor Motorfret » di 27 sep 2005, 21:09

kleine tip:
ik heb een keer een testverslag gelezen van de conrad amp.
line ingang was erg slecht, high level ingang was WEL goed.

misschien iets om in het achterhoofd te houden.

kiddyl

Berichtdoor kiddyl » do 06 okt 2005, 12:40

Ik heb dus nu al ongeveer 1,5 jaar een Shiva met de Conrad AMP. Hij is steeds beter gaan werken in de loop der tijd, maar ik wil wel dat testverslag lezen over die Amp. Ik heb hem aangesloten op de line-ingang, maar ik wil best wel even wat kabel kopen om het te proberen aan te sluiten op de high-level ingang.

Mijn huisgenoten zijn nog steeds niet echt blij met mijn 54L Shiva :twisted: Hoe zou dat nou komen.

Motorfret

Berichtdoor Motorfret » do 06 okt 2005, 22:48

staat ergens op gathering.tweakers.net
er is daar in de DIY audio hoek een jonge belg die er helemaal gek is met DIY audio.

heeft de amp doorgemeten met z'n scope e.d.
grafiekjes en al.
zit echt een GROOT verschil tussen de line in en high in.

voodooless

Berichtdoor voodooless » do 06 okt 2005, 23:18

Motorfret schreef:staat ergens op gathering.tweakers.net
er is daar in de DIY audio hoek een jonge belg die er helemaal gek is met DIY audio.

heeft de amp doorgemeten met z'n scope e.d.
grafiekjes en al.
zit echt een GROOT verschil tussen de line in en high in.

Dat was de DT-300 ;) High level is idd veel beter imho, en dat zeggen de metingen ook. Sowiso is het beter, omdat je zo het filter in je receiver kunt omzeilen. De 300W van de Detotnation kloppen trouwens echt. Hij haalt ze ruim en met gemak.
Sound is no [url=http://www.voodooless.com/]voodoo!
[img]http://www.voodooless.com/voodooless.png[/img][/url]
[size=84](voodooless, formerly known as [i]deepspace[/i])[/size]

--
Mod: BBCode in onderschrift uitgeschakeld.
Reden: robots.txt op voodooless.com geeft Google geen toegang, die [strike]nu via ZBA chanteert[/strike] meldt dat het alle ZBA-pagina's met voodooless.png heeft geblokkeerd.

Dinobe

Berichtdoor Dinobe » vr 07 okt 2005, 9:28

Bedankt voor de tips, ik zal hem binnenkort eens aansluiten op high level.

Mijn versterker (Rotel RA972) heeft geen speciale gefiltered sub uitgang. Wel een preout om extra eindversterkers en dergerlijk aan te hangen. Mijn sub krijgt op die manier wel het volledige signaal.

Ik ben ook nog wat eens met de instellingen zitten prutsen en nu is mijn sub gefiltered op 40hz, dus de laagste stand die kan en alles klinkt een stuk beter!

Door mijn sub te hoog te filteren op 60hz ongeveer, kwamen hoger liggende frequenties in het vaarwater van mijn mains. Waardoor alles nogal aangedikt en zompig klonk....

Terug naar “Oude Showcases”