Speakerstands voor B&W DM602

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Onne

Speakerstands voor B&W DM602

Berichtdoor Onne » do 08 okt 2009, 23:14

Ik heb onlangs 2 B&W DM602's gekocht met als doel ze als surrounds in te zetten.
Alleen had ik een probleem, ik heb geen speakersstands. Omdat de DM 602 een vrij forse speaker is
had ik snel besloten iets zelf te bouwen.

Afbeelding
DM 602 S1

Afbeelding
Hier nog op de dozen van de windlichten.

Afbeelding
Met dit briefje ben ik naar de Gamma gegaan. Je kunt daar tegenwoordig halve planken kopen en laat mijn ontwerpje nu precies uit een halve plank te zagen zijn. Gelukkig had ik een voordeelpas en dan is het laten zagen van de planken gratis!! Ik had de jongen al uitgelegd dat ik alles op de milimeter nauwkeurig had berekend en hij heeft goed z'n best gedaan.
Dus € 12.50 later had ik mijn plankjes.

Afbeelding
Beetje lijm en een paar schroefjes doen wonderen. De vulling van de voet bestaat uit vogelzand.
Ik heb 2 plastic zakken vol vogelzand in de voet zitten en dit zit helemaal klem in vol.
Dat resulteert dan ook in een gewicht van 20 kilo !!!!

Afbeelding
Afbeelding
Omdat de speakerstands specifiek voor deze B&W's zijn heb ik de hoeken aan de voorkant afgerond.
Zo ongeveer als het frontje en het geheel past aardig aardig moet ik (zelf) zeggen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Toen kwam het moeilijke, een duplicaat maken! Ze zjin niet een 1 op 1 kopie van elkaar maar dan hebben we
het echt over een milimeter. Ze wegen 20 kilo per stuk en zijn helemaal dood, klankloos. :D

Ik ga wat houtplamuur gebruiken om de verzonken schroeven weg te werken en daarna alles nog even schuren.
Plankjes zitten bijna naadloos tegen elkaar dus veel schuren hoeft gelukkig niet. Eventueel met de grondverf in 2 lagen
is er ook nog wel wat oneffenheid weg te werken. Lakken heeft wel mijn voorkeur want dat kan ik thuis doen of in de berging.
Laatst gewijzigd door Onne op vr 09 okt 2009, 9:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Martijn M
Ook commercieel actief

Re: Speakerstands voor B&W DM602

Berichtdoor Martijn M » vr 09 okt 2009, 0:46

Leuk, en heel degelijk zeg! Goeie oefening om een stel alternatieve kasten voor je B&W's te maken. Lekker klinkende speaker, maar de kast spreekt soms wel een toontje mee ;) (althans, die van de S2 die hier staat wel).

Onne

Berichtdoor Onne » vr 09 okt 2009, 8:53

Martijn M schreef:Leuk, en heel degelijk zeg! Goeie oefening om een stel alternatieve kasten voor je B&W's te maken. Lekker klinkende speaker, maar de kast spreekt soms wel een toontje mee ;) (althans, die van de S2 die hier staat wel).

Ik heb ze nog zo weinig beluisterd dat ik dat zelf niet echt heb gemerkt en nu als small rears al helemaal niet.
'kheb ze al wel aan de binnenkant bekeken. Dun kastje met 1 brace en wat noppenschuim. Ik denk dat een paar plakken bitumen al een wereld van verschil kunnen maken,
Afbeelding
In vergelijking met de stands is het 3x niks, :mrgreen:

bartsegers

Berichtdoor bartsegers » vr 09 okt 2009, 10:20

Heej...

viewtopic.php?f=9&t=9457&start=25

mooie stands btw!
doe naad aan de voorkant kan wel nog een slapeloze nacht gaan geven.
grondverf en schuren misschien 2 keer, en geef ze een goede week rust voordat je gaat aflakken.
The more we know, the less we need....

Terug naar “Oude Showcases”