Mijn vrouw wou wat kleiner lijkende speakers, in noten en passend bij de rest van de meubels. Dus paar maandjes aan het broeden geweest en geloof dat ik eruit ben.
Het idee is om een 15 cm smalle speaker te maken.
Het front zijn twee planken massief noten van 2cm dik (15 breedt en 1 meter hoog) waartussen een 3 mm dunne RVS strip is verlijmt.
Dit wordt het openbaffle gedeelte. Achter deze plank komt een kleine notenhouten BR-kastje (ook 15 breedt) met aan de zijkant een kleine woofer.
Tussen het front en dit deze BR-kast zit ook weer RVS. Ook de voetje zullen van RVS en notenhout gemaakt gaan worden. Waarschijnlijk een koker van 40x20mm met notenhouten uiteinde. Maar da's voor later. Eerst het front.
Na een lange zoektocht naar massief noten ben ik uitgekomen bij de firma Fijnhout in Amsterdam. Geen onbekende want ik haal hier altijd mijn fineer. Deze bleek ook verreweg het goedkoopst te zijn. Ook navraag gedaan naar houten vloerdelen van noten, maar da's toch wel een stuk duurder. Zeker als je maar 1m2 wil hebben....

De afwerking wordt Rustins danish oil of Osmo Hardwax.
Dan de drivers. Een deel had ik nog liggen, dus dat was niet zo moeilijk.
Toch een beetje naar de kosten kijken, dus vandaar de voorraad maar eens aanspreken hier op zolder.
De tweeter is de Seas H1461 (27TTFNC/GW), een titanium dome met neodymium magneet.

De (mid)-woofer wordt de Dayton RS-125-4

Het woofertje wat in de BR-kast erachter komt is de Seas H1488-4

Niet te groot woofertje wat in een niet te groot kastje past.